Budapesten miért utálják ennyien a Fideszt (az ország többi részéhez képest)?
#50
Jaj, istenkém...
"Tehát teremtsek elő egy dugót, ami már önmagában is növeli a légszennyezettséget"
Tőlem ki is tilthatod az autós forgalmat. Engem aztán nem zavar.
"Aztán kiderül, hogy mégsem lett kevesebb autós (merthogy tényleg nem lett kevesebb)"
De az lett.
Ha valaki rendszeresen jár bp-re és akár néha reggel csúcsforgalom előtt beér, akkor látható, hogy a reggeli csúcs ugyanakkor kezdődik, és mivel mindenkinek be kell érnie a munkába 8-ra, így ez azt jelenti, hogy jó eséllyel csökkent az autós forgalom 30%-kal.
Persze ezt mérni kellene pontos számokért.
"Idő tekintetében a BKV-val sincs előrébb az ember, ha egyszer a busz, a troli meg a villamos is ugyanott próbál haladni, ahol az autók"
Melyik villamos halad a kocsik közt? Nem azért lassúak az autók, mert az úton mennek meg lámpák vannak, hanem mert ugyanabban a sávban ezer másik autó, ez a villamosra nem igaz.
A kötött pályás közlekedésünk gyorsabb, és viszonylag jól kiépített:
Szóval de, ez egy alternatív megoldás.
"covidban meg nem túl szerencsés tömött járműveken közlekedni, meg egyáltalán tömegközlekedéssel sem"
A munkahelyre sem szerencsés járvány alatt bemenni, szóval ezzel sokat nem nyersz.
Szerezz egy munkát, ahol van home office.
"Ha két késés után kirúgják az embert a munkahelyéről, az nem vígasztal, hogy legalább kisebb volt a légszennyezettség."
Ezért vált tömegközlekedésre, hogy ne rúgják ki.
Igen, rájöttél, hogy mi a trükk.
"akkor az autós újra felbátorodik, és Suzukival fog menni a Tescoba, mert már nincs akkora dugó, gördülékenyebben fog haladni"
Annyivel soha nem fog.
Mondtam, hogy 30%-os autós forgalomcsökkenés után is 40%-kal több volt az út időtartama, mint az első esetben. Viszont nettóban alacsonyabb a kibocsátás.
"Ha pedig felére csökkenne a forgalom, még bátrabban vágna neki autóval az útnak."
Nem, mert neki az nem a fele, hanem az volt az útlezárás előtti állapot.
Te komolyan nem fogod fel? Ha egyszer 1 órás az út 2 sávon, és lezárnak egyet, akkor mindkét sávról az autós forgalom egyre terelődik, vagyis 2 órányi út lesz, ha ezt lefelezed, akkor nem még bátrabban áll neki, hanem azt tekinti alapnak. Attól feljebb pedig minden rosszabb, mert egyszer már volt jobb.
Így sosem fog úgy neki állni, hogy "jaj, de jó, csak annyi az autók sűrűsége, mint útlezárás előtt".
"Ami vagy késik, vagy ugyanúgy szpik a dugóban, mint a többi autós"
Mutass egy metrót, amit a dugó feltart vagy elterelik.
"Budapesten kipróbálták, nem ez történt."
De, ez történt.
"De még mindig jobb az, ha 150 autó könnyebben eléri az úticélját, mintha 100 autó toporog egy helyben másfél órán keresztül."
Nem, mivel nem áll meg 150-nél, ha azzal könnyű beérni.
Aki tömegközlekedésen van, az azt látja, hogy mennyivel jobban haladnak az autóval, nincs dugó, vagyis ő is vesz egy autót.
És addig megy ez a telítődés, amíg a bp-i nem kötöttpályá forgalom versenyképes az autós forgalommal.
Kvázi megint dugó alakul ki, csak akkor már nem 100 autó áll ott, hanem 500 és ugyanaddig, így sikeresen összehoztál egy 400%-os növekedést.
Nem semmi, ezzel a logikával mérnöki képzésekről nagyon gyorsan kirúgnának téged.
Keress rá a matekban a folyamokra és azokat tanuld meg, és sokkal közelebb érünk ahhoz, hogy felfogd miért hülyeség, amit mondasz.
"Jaj, istenkém..."
Hát én is ezt mondom! :D
"Tőlem ki is tilthatod az autós forgalmat."
Nem kitiltani akarom az autósforgalmat, csak kevesebb légszennyezettséget szeretnék. Kövezz meg, de én a megoldást nem abban látom, hogy lehetetlenítsük el minél jobban az autós közlekedést.
"De az lett."
Én mást tapasztalok.
"Melyik villamos halad a kocsik közt?"
Leírtam, hogy mi a helyzet a villamossal, de azért megkérdezed :D
"Nem azért lassúak az autók, mert az úton mennek meg lámpák vannak, hanem mert ugyanabban a sávban ezer másik autó"
Azért van dugó, mert lámpák vannak, az autósok meg sokan vannak. De képzeld, mi lenne, ha feleslegesen nem firkálná össze az utat Karácsony! Akkor nem egy sávban lennének mindannyian, hanem megoszlanának, és gyorsabban tudnának haladni. És még a levegőbe is kevesebb szenny kerülne.
"ez a villamosra nem igaz"
Ugyanakkor igaz pl. a buszokra, trolikra.
"A munkahelyre sem szerencsés járvány alatt bemenni"
Csakhogy a munkahelyemre muszáj bemenjek, tömegközlekedést meg nem muszáj használni.
"Ezért vált tömegközlekedésre, hogy ne rúgják ki."
Attól még elkéshet, hogy tömegközlekedik. A busz meg a troli ugyanúgy megszívja a dugót.
"Annyivel soha nem fog."
Akkor mennyivel fog? 100 -ból hány sofőrnek veszi el a kedvét a dugó az autós közlekedéstől?
"Ha egyszer 1 órás az út 2 sávon, és lezárnak egyet, akkor mindkét sávról az autós forgalom egyre terelődik, vagyis 2 órányi út lesz, ha ezt lefelezed"
De hát pont arról beszélsz, hogy egy sávban ugyanannyian vannak 50%-os csökkenés esetén, mint útlezárás előtt, amikor NEM volt dugó. Az autós pedig, ha azt látja, hogy nincs dugó, akkor el fog indulni. Abban az esetben nem fog elindulni, ha MÁR kialakult a dugó. Amíg nem látja akadályát a gördülékeny haladásnak, addig nem tartja vissza semmi.
"Nem, mivel nem áll meg 150-nél, ha azzal könnyű beérni."
Van x autó 1 sávon. Ha megnyitok +1 sávot, az megnöveli-e annyival az autók számát, hogy a légszennyezettség egyenlő legyen az 1 sávos megoldás esetében keletkező légszennyezéssel? Szerintem nincs annyi B-jogsis a tömegközlekedésen, és nincs annyi fölöslegesen autókázós ember.
"Aki tömegközlekedésen van, az azt látja, hogy mennyivel jobban haladnak az autóval, nincs dugó, vagyis ő is vesz egy autót."
Tehát azért lesz nagyobb a forgalom, mert a tömegközlekedésen ücsörgő ember az ablakon kifelé bámulva megirigyelte az autósokat... te sem gondolod komolyan.
"És addig megy ez a telítődés"
Én még nem találkoztam olyannal, aki azért vett autót, mert megcsodálta a gyorsaságát a villamosról. Gondolom te sem :D
56, te tényleg ennyire hülye vagy, vagy gyúrsz rá?:D Már megbocsáss, de egy nagyon értelmetlen dolgot próbálsz igazolni, de egyszerűen nincs benne igazság amit mondasz:D
Amíg jó megoldás az autó, sok autós lesz. Amint nem lesz jó megoldás, csökkenni fog az autósok száma.
A cél az, hogy csökkenjen az autósok száma a belvárosban. És ez jól halad.
"Jó megoldás" = időben, komfortban és pénzben jobban megéri mint a többi alternatíva.
Azaz úgy tudod a többi közlekedési alternatívát jobb megoldássá tenni, ha emeled azok időbeli, komfortbeli és pénzbeli megérősségét, és csökkented az autóét.
Idő: A bicikliúton sokkal gyorsabban be lehet jutni a belvárosba, mint korábban. Ráadásul a sávok miatt ez ront az autók időbeli értékén is úgyhogy amíg egiyk oldalon növeli a bicilki előnyét, másik oldalon csökkenti az autó előnyét,
Idő2: buszsávok, sűrűbb járatok. Gondolom nem kell kifejtenem.
Komfort: a biciklisáv ezt is növeli a bicikliseknek, hisz nem kell névtelen kátyús szar mellékutakon a parkoló autók között kanyarogni.
Komfort2: Jóformán eltűntek az utakról a magas padlós Ikarus buszok, mindenhol kényelmes, modern buszok vannak és intelligens, hangos utastájékoztatók. Akadálymentesítés is rohamos ütemben fejlődik, amire a legtöbb ember nem is gondol, pedig sokaknak pont a kerekesszék miatt eddig csak az autó volt alternatíva, mostmár nem.
Pénz: Potom pénzért lehet biciklit vagy kicsit drágábban elektormos rollert bérelni. Mivel nem kell parkolóhelyért koslatni, még komfortosabb is a bérlés. Saját biciklivel meg ugye tök ingyen van.
Pénz2: belvárosi parkolás árának emelése. Ha a Kökiről be akarsz jutni a Deákra, hogy ott töltsd az estét a haverokkal, de óránént 3-400 forintot kell fizetni a parkolásért, miközben 700 forintból megvagy oda-vissza a buszjeggyel, akkor egy 2 órás programnál már jobban megéri tömegközlekedéssel menni, mint autóval.
Nem titkolt cél az autósok kiszorítása a belvárosból. Élhetetlen hely a belváros miattuk, és ez nem azon az egy sávon múlik.
59# "És részemről az is okés lenne, ha a nagy körúton belül a kerület lakói is fizetnének nappal a parkolásért"
A te kerületedben is szednének ilyet, hogy állna a szád??
60, mint írtam, a részemről okés lenne:D
Ha valakinek napközben is a lakása előtt áll az autója, az azt jelenti, hogy nem használja munkába járáshoz. Azaz heti 7 napból 5ön nem használja. Az ilyen autó csak a helyet foglalja. Nincs rá szükség. Úgy értem, magának a tulajdonosnak sincs rá szüksége:D
És lássuk be, a nagykörúton belül aztán tényleg tök fölösleges autóval közlekedni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!