Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Jó ötlet az autópályákat 35...

Jó ötlet az autópályákat 35 évre magánkézbe adni?

Figyelt kérdés
Pro és kontra mik az érvek?
2021. júl. 15. 06:23
1 2 3
 21/23 anonim ***** válasza:
Nem tudom, hogy meg van-e mindenkinek, hogy az M5 francia AKA kézbe adása után rövidesen úgy vonult be a hírekbe, mint Európában biztos, de lehet hogy a világon legdrágább autópálya szakasz. Egy Bp-Kecskemét útért (akkoriban csak ennyi volt belőle) a 90-es években elkértek kb 5000 forintot. Aztán szép lassan kezdtek szivárogni az amúgy egymillió évre titkosított koncessziós szerződés részletei, amelyek közfelháborodást okoztak. Olyan finomságok voltak benne, hogy megtiltották a környező pérhuzamos utak bármilyen forgalombővítő felújítását, pl a 3-as főútét, úgymint szélesítés, körforgalmak kiépítése, burkolaterősítés. A következményt ismerjük, a megfizethetetlen díjak miatt a 3-asra szorult forgalom tönkre vágta az utakat, az állandósult kamionforgalom miatt a településeken repedezni kezdtek a házak, stb. Amikor számonkérték a kormányt hogy miért nincs felújítás, akkor derült ki, hogy a koncessziós szerződés tiltja. A mai napig ez a francia rablóbanda a nyakunkon van, beépültek az országos díjfizetési rendszerbe, és nem publikus, hogy mennyit szakítanak az össz autópálya bevételből. Nekem sanszos hogy jóval többet mint amennyi arányosan megilletné őket. Mellékesen, amikor elmutyizták nekik az M5-öt, akkor már régen kész volt az egyik pályaszakasz (azon ment a forgalom), megvolt a másik pályaszakasznak a tükör, földmunka, megvolt az összes műtárgy, híd, gyakorlatilag csak az aszfaltot kellett legurítaniuk az egyik sávon, ami pár hónap alatt el is készült, és mehetett is az érdemtelen pénzbehajtás. Az útdíj megállapításánál úgy számoltak, mintha a nulláról kellett volna nekik mindent csinálni, pedig kb 90% készültségben volt már minden a mi pénzünkből. Erős a gyanú,hogy szándékosan nem fejezték be annak idején az M5-öt, hogy elmutyizhassák a privatizálását. Akkor az volt a duma, hogy a franciák megépítik az M5-öt, mert ugyebár mi közpénzből már megcsináltunk belőle több mint 90%-ot, de nem tudtunk már 50 km aszfaltot lerakni mert olyan bénák vagyunk. Aztán jött sok milliárdért a fizetőkapus rendszer, szintén francia-olasz mintára, az is nagyon életképes volt, és végül az egyedüli, ma is hibátlanul működő "német" szisztéma a matricás, ami korlátlan használat meghatározott ideig egy központi rendszerben. Minden ettől eltérő rendszer, magánosítás, nagyon rövid időn belül drasztikus árnövekedéssel fog járni, mivel a befektetők 7-8, max 10 éves megtérüléssel számolnak, plusz a koncessziós díjak. A legnagyobb szívás a mezei személyautósoknak a km alapú fizetés lenne, nekem pl 500%-al emelkedne az autópálya használat díja az éves matricához képest. Én azt mondom, ilyen stratégiailag fontos infrastruktúrát mint az autópályarendszert kiszervezni szó szerint hazaárulás, nem más, mint minden magyar ember meglopása.
2021. júl. 15. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/23 anonim ***** válasza:

Útjaimon ritkán kellene autópályáznom, de inkább nem, maradok az országútnál. A pályán valami miatt dugóba kerülsz, se előre-se hátra, oldalra se, várakozol-várakozol, aztán egyszer csak:

[link]

2021. júl. 15. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/23 anonim ***** válasza:

[ma 09:30]: "Amúgy ez nem igazi monopol helyzet, hiszen én bárhova eljutok autópálya használta nélkül is kocsival."

- Attól, hogy te meg tudod oldani az életedet autópálya használata nélkül is, a monopol helyzet még fennáll. Lesz egy olyan piaci szereplő, akinek nincs versenytársa. Ha autóval akarsz két óra alatt Debrecenből Budapestre érni, akkor azt csak autópályán teheted meg, és ez az autópályahasználatot eladó piaci szereplőt kizárólagos pozícióba teszi. Ez még önmagában nem lenne probléma, ha valaki először érkezik meg egy kihasználatlan piacra, akkor ez természetes. (Azért ebből is szoktak később gondok lenni, amikor szegény Donald mestert kivágta a twitter, akkor nem nagyon olvastam kormánypárti kommentelőktől, hogy de hát tud a Donald mester internetezni twitter használata nélkül is.) Itt azonban az van, hogy az ország közpénzből fejlesztett egy autópálya-hálózatot, és most azt egy vő vagy egy volt szobatárs fogja üzemeltetni. Szedi érte a díjat, és ha kedve van, akkor javítgatja is, ha nincs kedve, akkor nem, de a felelősségre vonhatósága kérdéses.

2021. júl. 15. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!