Jó ötlet az autópályákat 35 évre magánkézbe adni?
Útjaimon ritkán kellene autópályáznom, de inkább nem, maradok az országútnál. A pályán valami miatt dugóba kerülsz, se előre-se hátra, oldalra se, várakozol-várakozol, aztán egyszer csak:
[ma 09:30]: "Amúgy ez nem igazi monopol helyzet, hiszen én bárhova eljutok autópálya használta nélkül is kocsival."
- Attól, hogy te meg tudod oldani az életedet autópálya használata nélkül is, a monopol helyzet még fennáll. Lesz egy olyan piaci szereplő, akinek nincs versenytársa. Ha autóval akarsz két óra alatt Debrecenből Budapestre érni, akkor azt csak autópályán teheted meg, és ez az autópályahasználatot eladó piaci szereplőt kizárólagos pozícióba teszi. Ez még önmagában nem lenne probléma, ha valaki először érkezik meg egy kihasználatlan piacra, akkor ez természetes. (Azért ebből is szoktak később gondok lenni, amikor szegény Donald mestert kivágta a twitter, akkor nem nagyon olvastam kormánypárti kommentelőktől, hogy de hát tud a Donald mester internetezni twitter használata nélkül is.) Itt azonban az van, hogy az ország közpénzből fejlesztett egy autópálya-hálózatot, és most azt egy vő vagy egy volt szobatárs fogja üzemeltetni. Szedi érte a díjat, és ha kedve van, akkor javítgatja is, ha nincs kedve, akkor nem, de a felelősségre vonhatósága kérdéses.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!