Mit gondolsz a Mészáros Lőrinc "völgyhídjáról", valóban csak a lopásról szól az egész?
Rossznyelvek szerint teljesen indokolatlan dolog a területen a híd mert egyszerűen nincs mit átívelni olyan kicsike két domb között vezet, hogy sima útépítéssel megoldható lett volna. Persze az nagyságrendekkel kisebb beruházás, sokkal kevesebb pénzből épülhetne csak viszont nagyobb költségvetésű projectet lehet tisztességesen szétlopni.
A matek az mindegy, így is-úgy is ellopják legalább a harmadát :D
Mutatok egy hasonlót:
a háttérben a vasúti töltés látható amit vagy 100+ éve hordtak oda és kihagyták benne a helyet a pataknak ( tisztességesen túlméretezve ahogy kell ), majd valamikor a 60-as évek végén mellé épült az autópálya de annál már völgyhidat alkalmaztak. Ebből a szögből látszik mennyivel kevesebb betonnan meg lehet oldani ugyanazt a problémát:
Ez a "völgyhíd" nincs 300 méter hosszú...
1. Ez nem Mészáros Lőrinc "völgyhídja", hanem Magyarországé.
2. Nem Mészáros Lőrinc dönti el, mi van a tenderben.
3. Én utálom a hullámvasutazást, vezetni akarok.
4. Valójában a nagy volumenű földmunkák sokkal drágábbak, mint a hozzá nem értők hiszik, és a környezetet is erősebben rombolják.
John_McClane
Már-már mániákusan túlbonyolítod azt ami sokkal meredekebb helyeken is gond nélkül működik a világon. :D
Ezekhez képest például semmike emelkedő/lejtő kialakításáról lenne szó. Ugyanakkor végülis 10-essel viszont egyet kell értenem. Ha készült esettanulmány, mert készülnie kellett normális esetben ha belegondolunk, és a híd lett az eredmény akkor felteszem a kezem! :)
Nem bonyolítom túl. A 163-as út a nagy zoom miatt tűnik meredeknek, ott az esés kicsi. Egy baromi hosszú 1%-os emelkedő és egy rövid, de 10%-os emelkedő között azért van eltérés.
A vasborzasztói völgyhíd 575 méter hosszú, 25 méter magas. Ez annyit jelent, hogy ha a jelenlegi formájában kibetonozzuk a völgyet akkor van benne egy átlagosan 9% meredekségű lejtő és egy ugyanilyen emelkedő, de középső szakaszokon a lejtés elérné a 10%-ot is. Autópályát nem építünk 9-10%-os lejtéssel, még az Alpokban sincs ilyen! Horvátországban Rijeka előtt is csak valami 6%-os a lejtő, de ott mondjuk hegy is van ( kamionok számára meg 40km/h-s sebességkorlátozás!).
Esettanulmány biztosan készült, de ha a paksi erőmű talajmechanikai vizsgálatában mertek hazudni, akkor egy ilyen piti építkezésnél azt írnak bele amit akarnak...
Ha lesz lehetőséged rá, akkor próbáld ki egyszer egy 44 tonnás kamionnal :)
Pont azt a hibát követték el az M7-esen, amit a kérdező is erőltetne Vasrettenetnél.
Pest irányába Balatonszárszó után emelkedik a pálya (ezt még bírják a kamionok általában ) majd egy rövid de meredek lejtés után megy fel az út a Köröshegyi-völgyhídra ami végig emelkedik és elég gyakran van olyan hogy a szántódi kihajtónál már csak 50-nel poroszkál a sor elején haladó kamion, kapaszkodósáv meg nincs mert akkor brutál drága lett volna a híd. Mivel nekik előzni tilos lenne ott, így az egész sort megfogja az első ,akkor is ha a többiek normális tempóban fel tudnának menni. Szántódtól meg Zamárdiig lejt.
A jó megoldás az lett volna, ha a híd nem emelkedne, vagy csak ennél jól kisebb mértékben, a két végén pedig vagy nagyobb bevágással vagy alagúttal vezették volna fel a völgyhídra a pályát. Ez esetben a nehézteherforgalom Zamárditól Balatonlelléig gond nélkül mehetne minimum 80km/h-val.
Ha már autópályát építünk, ha már elhatározzuk hogy a pályára brutálisan drága műtárgyat építünk akkor azt ne úgy tegyük már, hogy a forgalmat lassítjuk vele, nem? Az pont azért került oda, hogy ne legyen hullámvölgy az autópályából..
Nyilván ebből személyautóval semmit nem veszel észre.
Ugyanez a gond az M6-ossal is, hogy építettek ott is völgyhidat meg alagutat a löszbe, ennek ellenére olyan meredeksége van a pályának, hogy a forgalom egy része nem bírja tartani a 80-as tempót. Ez mindkét esetben öngól.
De ugyanilyen hiba, amikor úgy épültek meg a kapaszkodósávok, hogy azok a tobdtető után rögtön megszűnnek, de a kapaszkodó sávon haladó forgalom ennyi helyen nem tud visszagyorsulni normál tempóra...
Ezek mind olyan rosszul tervezett és kivitelezett megoldások amik a hibás tervezés miatt pont nem tudják azt a cél szolgálni amire kitalálták őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!