Miért rossz az oktatás?
Tehát az a kérdés, hogy mit kellene tanítani, hogy jó legyen az oktatás?
Erre nincs jó válasz, mert attól függ, mi az oktatás célja.
A jó oktatás tehát az, amelyik a lehető leghatékonyabban tudja teleseíteni a célját.
#12 Te sem láttál még gyereket életedben, ugye?
Mondd meg nekem mi is érdekel egy 6 éves gyereket? Tuti nem az hogy órákon keresztül rajzolja a z betű hullámos íveit vagy kitöltögesse a matekfeladatokat hogy 3+6=9. Hol tanulna meg bármit is egy 10 éves? Mi az amit képes lenne ilyen kezdés után megtanulni bármelyik idősebb gyerek?
Miért hiszitek azt hogy a gyerek = értelmes felnőttel, aki már képes eldönteni hogy ahhoz ami valóban érdekli ahhoz előbb meg kell tanulnia egy csomó olyan dolgot is ami szimplán csak elengedhetetlenül szükséges? Miért hiszitek azt hogy a gyerekek - az összes gyerek - úgy működnek mint az egyetemisták java része, akik hajlandóak tanulni akkor is ha nem kötelező?
én gyerek vagyok 14 éves. szeretem a tudományt ezért utánanéztem mert érdekel. nem nagy was ist das hogy ami érdekel azután utánanézel
azt meg nem mondtam hogy ne tanuljanak meg írni olvasni. azt mondtam hogy nem kéne a sok hülyeséget tanulni.
#14 De mi a hülyeség?
Honnan tudod hogy érdekel a tudomány, ha előtte nem tanultál volna meg írni, olvasni, számolni? Ha nem tanultál volna olyan alapvető dolgokról, mint az évszakok, a könyvek, hogy hogyan kell egy szöveget megérteni?
TE érdeklődsz valami iránt. OK, szerencsére az én gyerekeim is ilyenek. De gondolj bele hogy az osztálytársaid közül hányan olyanok még mint te? Hányan vannak akik hajlandóak csak elolvasni azt ami a tankönyvükben van ha nem kötelező mert dolgozat lesz?
Éppen neked kell nagyon jól tudnod, mert benne vagy, hogy egy pár olyan gyerek - fiatal - van aki hajlandó magától tanulni mert érdekli, a többség meg csak kényszer hatására foglalkozik bármivel. És akkor még ott vannak azok, akik még így sem tanulnak, a minimális energiát sem fektetik bele, hogy legalább a házi feladatukat megcsinálják. Neked is vannak osztálytársaid. Mind simán át fog menni most év végén? Mert nekem van diákom, nem is egy, aki az online oktatás alatt nem volt hajlandó 1-esnél jobb jegyet produkálni, pedig a dolgozatot simán lehet csinálni a tankönyv használatával, a házi feladatot meg lehet beszélni a többiekkel és már azért ötöst lehet szerezni ha 3-szor elküldik a majdnem jó házi feladatukat. Tényleg azt hiszed hogy lehet általánosságban ilyet csinálni, hogy tanulja azt ami érdekli?
Honnan tudod, hogy mi a hülyeség? Attól mert téged épp nem érdekel, lehet hogy a másik pár embert meg igen - és ők meg arra mondják, hogy hülyeség ami neked érdekes. Nem ugyanaz kell annak aki majd jogász szeretne lenni, annak aki orvos vagy annak aki autószerelő. Éppen ezért van iskolaváltás és középiskola, hogy ott már lehessen elkülönülni az szerint, hogy kit mi érdekel. Te majd olyan gimibe mész ahol a reál tárgyak erősek, mert megteheted, az általános iskolában megkaptad hozzá a lehetőséget. Ahogy aki meg a művészetekkel szeretne foglalkozni az is, meg aki fodrász szeretne lenni az is megkapta. Ezért nevezik általános iskolának, mert még mindenki ide jár egyformán, függetlenül attól hogy milyen képességei vannak és mi érdekli.
Mit kellene mást tenni? Levinni az iskolaválasztást 4. osztályra és akinek a szülei úgy döntenek az tanul majd "tudományt", akinek a szülei meg úgy akarják az meg nem?
"Honnan tudod hogy érdekel a tudomány, ha előtte nem tanultál volna meg írni, olvasni, számolni? Ha nem tanultál volna olyan alapvető dolgokról, mint az évszakok, a könyvek, hogy hogyan kell egy szöveget megérteni?"
Leírtam hogy írni olvasni meg kell tanulni. és hülyeségnek azt tartom ami felesleges pl újratanulni a tavalyi év tananyagát, tanulunk mindent történelemből de Nikola tesláról nem, mindenből hatalmas részletességgel kell a tudás és ez a hülyeség.
-Az általános iskolai tanárok sok esetben nemtudják kezelni a gyerekeket. A tanár képzésben sokkal nagyobb hangsulyt fektetnék a pszihologiára mint a konkrét tárgyra. Nemsok értelme van hogy évkig tanulnak integrálni mikor soha nemfogják tanitani még az alapjaitse. Lényeges lenne még valamilyen fegyelmezési lehetőség. Jelenleg a tanárnak gyakorlatilag semmilyen eszkőze nincs erre.
-A közép iskolát megszüntetném értelmetlen idő huzás. Gyakorlatilag semmi értelme. Az egyetem első félévében / évében letudhatnák a kőzép iskolás tananyagot.
-A szakiskolában nővelném az elvárt szinvonalat. Teljesen fölösleges félanalfabétákat évekig egy tanterembe kényszeriteni fölöslegesen, és a szakmunkás képzés szinvonalát is sokszor tönkre teszik azzal hogy legalább az osztály nagyrészének átkell mennie. A tudás mennyiséget mondjuk a Föiskola 70-80 % céloznám.
-Az összes iskolatipusban probálnám emelni az elvárt szinvonalat. Sok területen szükség lenne az oktatás racionalizálására. Teljesen fölösleges pl Matematika 1-2-3 tárgyat félévenként minden egyetemen 5-10 tanárnak ismételgetni, erre megfelel egy video is. A felszabadult oktatoknak sokkal több egyéni konzultáciora, feladatra lenne idejük.
-Probálnám minimalizálni az iskolákba való bejutás nehézségét és költségeit. pl jelenleg egy BSC elvégzése 7,5-8,5 év és minimum 3-4 millio forint, és ebből 3-4 év semmittevés. Ez irreális pazarlás. Fontos lenne pl valoban munka mellet végezhető levelező képzés, tandij jováirása az adoból stb. A mélyszegénységből az egyetlen kivezető út a tanulás.
17
Pontosan egyet értek veled!
Nagy része a felső oktatásnak időhúzás, és ha hamarabb is lehetne szakosodni már lehetne hamarabb munkát vállalni. Most én kb itt ülök egy űrhajó tervrajzával (nyugi még csak béta állapot ne hurrogjatok le rögtön agyon nem látjátok) az asztalomon, kivárni azt az tizensok évet amíg a spacexnél dolgozhassak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!