A konzervatív oktatáspolitika csődjét jelzi a most bevezetett iskolaőrség?
"Daráljuk be a normális többséget a deviáns kisebbség pátyolgatása okán???
Ezt te sem godnolhatod komolyan!!!!"
Nem írtam ilyet. Csak arra próbáltam rámutatni, hogy a szegregáció sem tökéletes megoldás minden problémára, ahogy az integrált oktatás sem az. Viszont mivel a gyerekek képességei, tudása, háttere, felkészültsége nagyon különböző lehet és egyetlen osztályban, csoportban nehézkes minden diáknak jó, képességeinek, szorgalmának, fejlődési képességeinek megfelelő oktatást biztosítani, így én is úgy vélem, hogy jobb a szegregált oktatás. Egyébként a szegregáció során általában a faji szegregáció a téma és a cigányságot (USA-ban feketéket, bevándorlókat) helyezik a középpontba a liberálisok, de létezik másféle szegregáció is. Manapság is léteznek speciális, kisegítő iskolák vagy fogyatékosoknak szánt iskolák (pl. vakok iskolája) Magyarországon, de például Németországban már ezeket is próbálják egyre többször bezárni és integrálni őket.
Alapvető szegregáció folyik manapság korosztály szerint is. Az osztályokat jellemzően 1 év korosztályi eltérésen belül állítják össze. Ez nem volt mindig így, régebben például vidéken, kistelepüléseken sokkal integráltabb volt az oktatás. Volt, hogy 1-2 tanítója volt az elemi iskolának és együtt tanult az alsó tagozat, 30-40 fő is 1-4. osztályig, nem voltak úgy elkülönítve, mint manapság.
#31 "Csak arra próbáltam rámutatni, hogy a szegregáció sem tökéletes megoldás minden problémára, ahogy az integrált oktatás sem az."
Ez így van. A probléma az, hogy a korábbi években a liberális véleményvezérek megdönthetetlen, vitathatatlan dogmának próbálják beállítani azt, hogy bármiféle "szegregáció" az rossz - vagyis ahogy lejjebb te is teszed, hogy szegregáció minden amikor valamiféle alapon elválasztunk egymástól embereket.
Hiszen ez a "Alapvető szegregáció folyik manapság korosztály szerint is. " szövegrészed pontosan ezt mutatja, te szegregációnak nevezel egy teljesen normális és épeszű dolgot, hogy egy kezdő olvasni, írni, számolni tanuló gyereket ne akarjunk együtt tanítani azokkal akiknek már folyékonyan megy az olvasás és törteket tanulnak. A szegregációnak van egy olyan jelentéstartalma ami szándékosságot, akaratlagosságot jelent és egyben némi negatívumot is. Ha nem ezt akarnád vele sugallni, akkor a magyar elválasztás, szétválasztás szavakat használnád helyette, holott biztos vagyok benne, hogy te sem tartod rossznak hogy az elsős gyerekek nem vegyesen járnak egy osztályba a többi alsó tagozatossal. A régi kistelepüléseken nem azért tanultak együtt a gyerekek, mert az úgy volt jó - hanem mert nem volt lehetőségük másképpen csinálni.
Azt, hogy mi szegregáció és mi az ami viszont egyszerűen egy értelmes oktatáspolitikai lépés, azt ma nem lehet normálisan megbeszélni, mert a liberális jogvédők azonnal közbeugranak és fasizmust kiáltva tiltakoznak. Ezt tették amikor a romák tiltakozása és határozott akarata ellenére bezáratták az általuk nagyon szeretett és jól működő közeli iskolát, csak hogy elérjék, hogy ne legyen szegregáció. Aminek eredményeképpen azok a roma gyerekek az otthonaiktól távol, teljesen ismeretlen közösségekben szétszórva voltak kénytelenek iskolába járni, elveszítve azokat a szeretett pedagógusaikat, akik képesek voltak addig őket tanulásra rávenni.Hurrá. :(
Ami hiányzik, az a józan belátás és értelem. A vakok iskolájában olyan lehetőségeket tudnak biztosítani a gyerekeknek a tanuláshoz, amit más iskolákban nem tudnak megadni, ha megszakadnak, akkor sem. Éppen így nagyon sok olyan gyereket kényszerülünk manapság integráltan oktatni, akiknek nem jó az ha egy átlagos iskolában vannak. Nekik nem jó, nem csak a többieknek.
Az átlag diák megtanulja hogyan éljen együtt egy vak, mozgássérült vagy kezelhetetlen, félig autista osztálytárssal és pillanatok alatt elfogadja, hogy az életben lesznek akiknek bizonyos dolgok nem mennek - de nem is kell hogy menjenek. Ez jó? Jó az ha a lányom megtanulta, hogy az egyik osztálytársának szabad a többieket megütni, csak mert ő "olyan"? Hogy neki félnie kell a közelében ha a lépcsőn mennek, mert ha éppen ahhoz támad kedve akkor meglöki azt aki ott van? Tényleg jó az ha egy gyerek természetesnek veszi, hogy van olyan osztálytársa aki a testnevelés órákon nem tudja csinálni amit ő meg igen, és csak szomorúan nézi őket miközben önfeledten szaladgálva játszanak?
Igen, egyik oldalról elfogadóak lesznek ezek a gyerekek, megszokják, hogy nem mindenki olyan szerencsés, mint ők - ez a jó oldala a dolgoknak. Azonban ott van a rossz oldala is, amin az integrált oktatást a végletekig erőltetők meg nem hajlandóak figyelembe venni - hogy ha megszokják, hogy ők ilyenek és bizonyos dolgok nekik nem jutnak vagy másoknak nem kell betartani, akkor később is ilyenek maradnak. Miért próbálna meg fellépni az erőszak ellen felnőttként, ha gyerekként megtanítottuk neki hogy van akinek szabad erőszakosnak lenni, akár még egy gyerekkel szemben is? Miért akarna az adójából egyre több segítséget nyújtani azoknak, akik valamiféle nehézséggel kénytelenek élni az életüket, ha megtanulta, hogy ott kellett az illetőnek boldogulnia ahol neki, akinek nincsen semmi problémája?
az a nagy probléma, hogy a teljesítmény-alapú "szegregáció" (direkt használok idézőjelet) 90+%-ban egybevág a bőrszín alapúval, és innentől kezdve az áljogvédők már habzó szájjal óbégatnak. Ahogy az utolsó hozzászóló is írta, még az érintettek akaratának ELLENÉBEN is bezáratnak iskolákat. Feláldoznak bárkit a "szent antiszegregáció" oltárán. :-(((((((
Az sem érdekli őket, hogy az ilyen iskolabezárásokkal pont a leszakadó rétegek felemelkedését lehetetlenítik el. :((((( A lényeg a szent dogmájuk. :(
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!