Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Budapest új vezetésének miért...

Budapest új vezetésének miért ellensége az autós társadalom?

Figyelt kérdés

Miért "büntetik" folyamatosan az eszetlen intézkedéseikkel az autósokat?


[link]



2020. aug. 11. 09:58
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:
#16: nem csak az számít, hogy hány % a hatásfok. Eleve a légszennyezés csak egy tényező, a zaj meg a balesetveszély jelentősen csökken az alacsonyabb sebességgel. Az égés romló hatásfoka ellen dolgozik (amit az egyszerűség kedvéért elhiszek neked) a lineárisnál gyorsabban csökkenő légellenállás, kisebb veszteség fékezéskor, és az autós közlekedés kényelmének csökkenése miatt csökkenő járműszám. Másrészt ha tényleg tenni akarnánk a légszennyezés ellen, akkor a legdurvábban kormoló nyilvánvalóan szabályszegő dízeleket egyszerű kamerákkal ki lehetne szűrni. Feltehetőleg itt is érvényes a 80-20 szabály, a szennyezők 20%-a adja a szennyezés 80%-át.
2020. aug. 11. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 anonim ***** válasza:

20

Valami bizonyíték duma helyett? Pl. azért rosszabb az égés a lassan haladó gépkocsikban, mert ....

2020. aug. 11. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 anonim ***** válasza:
29%

#22 Azért rosszabb, mert az autók motorjait nem arra tervezték, hogy 30-cal menjenek vele folyamatos üzemben, hanem a normál városi sebességre és az autópályás forgalomra van fejlesztve.

Tudom, hogy most terjed köztetek az, hogy ha az autópályán lassabban mennének az autók, akkor kisebb lenne a szennyezőanyag kibocsátásuk - és ez még talán igaz is a 130km/h körüli sebességeknél. Már ott is olvastam blődséget arról, hogy így csökken a megtett kilométer az adott idő alatt ezért lám, kevesebbet mennének alacsonyabb sebességhatárnál és kevesebb lenne a szennyezés - miközben ez azt jelentené, hogy ha valaki Szolnokról Debrecenbe akarna menni, az megállna Hajdúszoboszlónál. Ha elmegy Debrecenig akkor lehet hogy egy óra alatt kevesebb szennyezőanyagot bocsát ki az autójával - de megy tovább és folytatja az útját, szennyez utána is.

A nagy sebességek éppen úgy nem kedveznek egy belső égésű motornak, mint a nagyon alacsony sebességek sem. Éppen emiatt végzik a motorok teszteléseit, ezért vannak olyan szabványok, amik többféle menet módra végzik a teszteket, városi és közúti forgalomban, autópályán egyaránt.

Az autók teljesítménye, kibocsátása egy olyan tartományra lett beállítva, optimalizálva, amin a legtöbbet használják - elvileg. Ez a városi közlekedésben a 40-50 km/h és a közutakon 90, autópályán 130. Azt egyértelmű, hogy a nagyobb fordulatszámmal romlik az emisszió, ezért is tudnak a környezetvédők azzal kampányolni, hogy ha 130 helyett 100 lenne a sebességhatár, az milyen jó lenne. De ugyanígy 40 alatt is romlik a kibocsátás.

Ahogy a járművek üzemanyag felhasználása is lassabb haladásnál, kisebb távolságok megtételekor (amikor nincs lehetőség a gyorsabb haladásra, vagy éppen még nem tudott a motor az optimális hőmérsékletre melegedni) a legrosszabb, meg persze maikor már nagyon nagy fordulatszámmal, sebességgel halad.

"Téved, aki azt hiszi, hogy a nagyon lassan haladó jármű kevesebbet fogyaszt. Ha az üzemanyag fogyasztást megtett útra vetítjük, járműtől függően kb. 30-70 km/órás sebességek között kapjuk a legkisebb értékeket. Ez alatt is több a fogyasztás - hiszen alig haladunk -, ill. e felett érthető módon a sebességet emelve a fogyasztás is emelkedik. "

[link]

2020. aug. 11. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:

23

A rosszabb égést indokold, ne a többletfogyasztást. Az utóbbi közismert. Mi okozna rosszabb üzemanyag-elégést alacsonyabb vagy alacsony fordulatszámnál?

2020. aug. 11. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim ***** válasza:
41%
#23: apa autója képes kijelezni, hogy az adott pillanatban vett fogyasztás 100 km-re vetítve hány liter lenne. Azt mondta, mióta folyamatosan előtte van ez a szám, azóta teljesen leszokott a gyorshajtásról. Sőt, autópályán is inkább 110-115 körül megy a külső sávban, így 7 l/100 km alatt tud maradni. Felteszem ez nem csak az ő autójára igaz, tehát a pályán tényleg csökkentené a légszennyezést a sebességkorlátozás. Városokhoz közeli részeken ennek lenne értelme.
2020. aug. 11. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 anonim ***** válasza:

25

Dugóban araszolva többletfogyasztás keletkezik, mintha folyamatosan bírna haladni 50 km/h sebességgel. Amit apukád tapasztalt autópályán, az igaz, 130-140-es sebességnél is több a fogyasztás, mint 110-115-ösnél.

A rosszabb üzemanyag-elégésre nem kaptam választ, ha valaki lassan hajt.

2020. aug. 11. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:
0%

Igazi bullshit duma: "Azért rosszabb [mármint az üzemanyag elégése], mert az autók motorjait nem arra tervezték, hogy 30-cal menjenek vele folyamatos üzemben, hanem a normál városi sebességre és az autópályás forgalomra van fejlesztve."

Ettől komolyabb választ várok.

2020. aug. 11. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 anonim ***** válasza:

Nade dugóban folyton elindulsz-megállsz. A fékek melegítésére többletenergia megy el. Szóval ez még nem jelenti azt, hogy a folyamatos 30 km/h annyival rosszabb lenne, mint a folyamatos 50 km/h.


És még mindig nem ez az egyetlen szempont. Szűk utakra azért is szoktak 30-as táblákat tenni, mert ennél a sebességnél a legnagyobb az út áteresztőképessége.

2020. aug. 11. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/35 anonim ***** válasza:
#25 Mutasd már meg hogy hol írtam ennek az ellenkezőjét? Éppen hogy ezt írtam le több mondatom keresztül. NEM a 130 körüli sebességről van most szó, hanem a Karácsony által Budapesten elrendelt 30km/h-s sebességkorlátozásról!
2020. aug. 11. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 anonim ***** válasza:

Komolyan nem értelek titeket.

Értitek hogy TÖBBET fogyaszt az autó ha lassabban meg - de nem értitek meg hogy ez azért van mert rosszabbul tudja az üzemanyagot elégetni? Akkor mitől? Kieregeti csak úgy, mert az vicces? Ha nem optimálisan használja fel az üzemanyagot, nem égeti el rendesen, akkor tényleg nem értitek hogy azzal több lesz a szennyezőanyag kibocsátás is?

2020. aug. 11. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!