Pontosan mik azok a fontos intézmények amiket a Fidesz ural és mennyire?
azért vicces, hogy a paranoid elmebeteg hadházy ákos rajongói kérnek elmeorvosi vizsgálatot
de szerintem sabau timcsikénél vagy dobrev kláránál is lennének érdekes dolgok
Kérdésnél maradva, 2/3-dal is bármit megtehet, a lényeg viszont az idő.
Sarkalatos törvények azonnali bevezetéséhez 4/5-öd kell, ahogy a felhatalmazási törvénynél láthattuk. Továbbá, hiába van 2/3, ha egy bevezetni kívánt jogszabály ütközik egy másikkal, akkor előbb módosításokat kell eszközölni. Ez megint plusz idő.
Mellesleg a felhatalmazási törvénynek pont az a lényege, hogy rendeletel azonnali intézkedéseket lehet hozni, amely figyelmen kívül hagyhatja a már meglévő törvényeket.
Főügyész megválasztásához (parlamenti titkos szavazáson) 2/3 kell, ami már 9 évre szól. Bár, ha nem sikerül minősített többséggel új személyt választani, akkor gyakorlatilag bármeddig hivatalban marad. Tegyük fel, valaki elkövet egy közvádas bűncselekményt. Rendőrség nyomoz, majd az iratokat elküldi az ügyészségre. Ügyészség a rendelkezésre álló bizonyítékok vádat emel. Ezután jut bíróságra az ügy.
Nade, a főügyész úgy dönt átveszi az ügyet, és nem emel vádat, akkor hopp.
11- Sem Hadházy, sem a többi ellenzéki sajnos MÉG nem irányítják és MÉG nem képviselik az országot!
Javasolnék neked is egy hasonló vizsgálatot, vagy az értelmezési képességeid felturbózását...
1. ÁLLAMELNÖK - az államelnök hivatala azért volna fontos pozíció egy demokratikus jogállamban, mert bizonyos abszurd törvények aláírását megtagadhatná, azokat alkotmányos normakontrollra küldhetné, visszadobhatná az országgyűlésnek, stb. Természetesen ez mind elmélet, mivel egy fideszes pártkatona, egy aláírógép tölti be ezt a tisztséget, Snitt Pál lemondása óta is, Áder János személyében.
2. LEGFŐBB ÜGYÉSZ - mivel Magyarországon nem létezik független korrupcióellenes ügyészség (mint sok országban, pl. a szomszédos Romániában is), ezért a politikusok és gazdasági maffiájuk visszaélései esetén kizárólag a legfőbb ügyész indíthatna eljárásokat.
A jelenlegi legfőbb ügyész a Fidesz pártkatonája, a párt etikai bizottságának korábbi elnöke - KILENC ÉVES MANDÁTUMRA bebetonozva, azaz egy kormányváltás esetén is blokkolná a korrupcióellenes ügyek felderítését, hosszú ideig (egy részük akár el is évülhet a leváltásáig).
Feladata, hogy védje a pártállami maffiózók visszaéléseit, és ezt remekül ellátja. Még feljelentés esetén SEM indít eljárásokat, munkája legnehezebb része, hogy ürügyeket találjon a feljelentések visszautasítására (és ebben igen nagy kreativitást tanúsít).
3. FŐBÍRÓ - az Országos Bírói Hivatal élén szintén KILENC ÉVRE bebetonozott pártkatona van, Handó Tünci után az ő jobbkeze követte (Handó meg az Alkotmánybíróság tagja lett). Tünci a Fidesz házi jogásza és orrbán viktor feleségének ügyvédje volt, kinevezése pillanatában is három milliós szerződés kötötte az állampárthoz, mint jogi képviselőt.
A főbíró feladata, hogy bármilyen, akár köztörvényes ügyben, biztosítsa, hogy a fideszes maffia embereinek esetleges ügyeit a megfelelő bírák tárgyalják, a lehető legengedékenyebb módon.
Ehhez olyan egyszemélyi felhatalmazást kapott, amilyen korábban nem létezett: egymaga megfoghat bármilyen ügyet, pert, és átutalhatja egyik bíróság hatásköréből egy másik bíróság hatáskörébe. Azaz, ha tudja, hogy a szegedi kolléga balos érzelmű, az ügyet megfoghatja és átutalhatja egy rendszerhű bíróságra.
Emellett egymaga dönthet bírák kinevezéséről és áthelyezéséről, azaz meg is büntetheti a rezsim számára kedvezőtlen bírókat, egy "helytelen" ítélet után már következő héten az isten háta mögött ébredhetnek, egy kis vidéki bíróságon, parkolási ügyeket tárgyalva...
3. ALKOTMÁNYBÍRÓSÁG - az egyik legfontosabb ellensúly egy demokratikus jogállam működésében (Magyarországéban persze nem), amelynek eredeti célja az lenne, hogy az alkotmánynak ellentmondó, jogellenes törvényeket felülbírálják.
Magyarországon már rég nem csak az elnök, hanem a teljes testület elsöprő többsége fideszes pártkatona (a lightosabbak - pl. Stumpf István - után mostmár a legelvetemültebbek is bekerülnek, mint a már említett Handó Tünci, aki főbíróként is kiválóan szolgálta a rezsimet).
Ettől a testülettől a pártállam ugyan elvont egy sor jogosítványt, pl. nem vizsgálódhatnak hivatalból, önként, ráadásul szükség sincsen igazán rájuk, mert az alkotmányt úgy módosítja a rezsim, ahogy akarja (ők pedig csak a pártállam alkotmányával ellentétes törvényeket kaszálhatnák el, de azokat is csak ha panasz, alkotmányossági óvás érkezik, vagy a szintén pártkatona elnök oda küldi normakontrollra).
De mégis fontos volt feltölteni pártkatonákkal ezt a testületet, és nemcsak azért, hogy a törvények többségét akkor is bólogatva átengedjék, ha a Fidesz saját alaptörvényének is ellentmondanak (azaz gyorsítsák a törvényhozást: ne kelljen mindig az alkotmányt módosítani előbb ahhoz, hogy alkotmányellenes törvények is átmenjenek).
Ennél sokkal fontosabb szempont a bizonytalan JÖVŐ kérdése: egy esetleges kormányváltás után az alkotmánybírák MANDÁTUMA TOVÁBB TART, még a korábbiakhoz képest is hosszú: TIZENKÉT ÉV.
Ezért fontos ez a testület, és hogy tagjai hűséges pártkatonák legyenek: ha a magyar nép egyszer leváltja a kormányt, ennek a testületnek lesz a feladata az új kormányt bojkottálni, törvényeiket elkaszálni, a fideszes állampárti alkotmányt védelmezni, a népakarat érvényesülése ellen hatékonyan küzdeni.
4. A MÉDIATANÁCS és annak ELNÖKE szintén KILENC ÉVES MANDÁTUMMAL rendelkezik, feladata a cenzúra és a fideszes médiafölény hosszútávú biztosítása. Elnöke az a Karas Monika, aki a Fideszt és tagjait védte számos médiajogi ügyben, pl. a miniszterelnök feleségét is az Élet és Irodalommal szembeni sajtóperben, de régi jó ügyfelei között található még Habony Árpád és Rogán Antal személyesen, illetve a Fidesz - MPSZ mint párt, a Hír TV, a Lánchíd Rádió, stb.
Karas feladata, hogy "békeidőben" a sajtószabadság látszatát fenntartsa, de kampányidőszakokban a fideszes hazugsággyárak szekerét tolja, az ellenzéi média maradékát akadályozza tevékenységében.
A legfőbb feladata ugyanakkor neki is a bizonytalan JÖVŐ felügyelete:
Mivel a médiatörvény csak kétharmaddal módosítható, egy esetleges kormányváltás után is érvényben marad, hacsak nem sikerül az új kormányt kétharmados többséggel megválasztani. A kilenc évre bebetonozott Médiatanács és elnöke fő feladata ezután következik: az érvényben maradó fideszes médiatörvény által szabott tág mozgásteret kihasználva bojkottálja az új kormányt, akadályozza a valódi sajtószabadság kiépülését és biztosítsa a fideszes pártmédia helyzeti előnyeit.
A fideszes médiatörvény ugyanis nagyon jelentős mértékű cenzúrát enged meg, ám jelenleg ezt nem érvényesítik kampányidőszakokon kívül (mivel kifelé, a nemzetközi közvélemény felé az a kormány érdeke, hogy fenntartsa a demokratikusság halvány látszatát), de bármelyik tetszőleges napon el lehet kezdeni gyakorlatba is ültetni. Ez nyilván elemi érdekük akkor lesz, ha ellenzékbe kerülnek és vissza akarják szerezni a hatalmat rövid úton. Illetve kampányidőszakokban, természetesen...
5. OMBUDSMANOK - a fékek és ellensúlyok rendszerének fontos szereplői volnának egy demokratikus jogállamban, hozzájuk, mint "a nép ügyvédjéhez" fordulhatnának az állampolgárok, civilek, jogsérelem esetén. Bár sok esélyük így sem lenne, mégis fontos volt, hogy pártkatonák legyenek az ombudsmanok, részint azért, hogy akadályozzák a kormánnyal szembeni érdekérvényesítést, részint azért, hogy egy esetleges kormányváltás esetén viszont hatékony pozíciókból tudják támadni az új kormányt.
6. MTVA - a tömegek manipulációjának nagyon fontos fóruma a kibővített, évi 80 milliárd forintos költségvetésű, központosított állami propagandagépezet, számos televízió- és rádiócsatornával: M1, M2, M3, M4, M5, Kossuth, Petőfi, Dankó, Bartók rádiók, MTI, stb.
A korábbi gyakorlat, főleg baloldali kormányok idején, az volt, hogy kormánypárti médiatúlsúly mellett mégis adtak az ellenzéknek is egy szeletet ebből a tortából: az M1, M2 a kormány szócsöve volt ugyan, de a Duna TV és a Duna Autonómia csatorna fideszes színekben pompázott, közpénzből (!) a balos kormányok alatt is.
A jelenlegi pártállami rezsim vezette be azt a gyakorlatot, miszerint a közszolgálati média kizárólag kormánypárti propagandát sugározzon. A szervezet feladata a pártpropaganda közpénzből való biztosítása az egész ország területén.
7. MEGYEI LAPOK, RÁDIÓK
Bár az MTVA széleskörű propagandamunkája sokakat elér, kiemelt fontosságú feladat volt a pártállam számára az ÖSSZES MEGYEI LAP felvásárlása, zömmel Méhszaros Lőrinc cégein keresztül, mivel sok vidéki településen ez jelenti az egyetlen elérhető nyomtatott sajtóterméket, de már korábban privatizálták a lappiacot. Állampárti nyomásgyakorlással sikerült magánkézben tartva ugyan, de mégis fidesz-oligarchák kezébe juttatni minden ilyen lapot.
Hogy miért nem vásárolta fel az állam? Egyszerű: azért, hogy egy esetleges kormányváltás alkalmával se örökölje meg az új kormány a tulajdonjogot, hanem olyan, fideszhez hűséges maffiózók kezében legyen, akik tovább biztosítják a propagandagépezet működését vidéken akkor is, ha más pártok kormányoznának a messzi Budapesten.
Ez egy hosszadalmas, bonyolult művelet volt, de sikeresen lezajlott. Ennél sokkal gyorsabban elvégezhető volt az ellenzéki rádiók sugárzási frekvenciáinak megvonása és a rezsim számára hasznos rádiók frekvenciához juttatása.
8. ORSZÁGOS KERESKEDELMI MÉDIA
A Fidesz egy jól működő maffiaként a jövőre is mindig gondol, mint azt a fentebbiekből is láthattuk. Ugyanezért fontos a számára a pártállami és megyei médiagépezet kiépítése mellett országos kereskedelmi médiabirodalom kiépítése is, amely ellenzékből is sokáig fideszes médiafölényt biztosíthat nekik.
Egy ellenzéki hatalomátvétel esetén a sok kis ellenzéki erő azonnal össze fog veszni az MTVA fölött, és a hatalmas médiakonglomerátum feldarabolódik Momentumos, MSZP-s, DK-s, LMP-s, Jobbikos, stb. érdekeltségekre - de velük szemben továbbra is ott lesz egy erős, fideszes propagandagépezet: TV2, HÍR TV, ECHO TV, ORIGO, Pesti Srácok, stb., a szokott agymosási technikákkal.
9. MEGYEI ÖNKORMÁNYZATOK - a médiát ugyan eléje helyeztem, mert az agymosásban fontosabb szerepet tölt be, de ne felejtsük el, hogy a Fidesz uralja AZ ÖSSZES megyei önkormányzatot, vidéken bebetonozva a pártot. A helyi maffiafőnökök, oligarchák, lokális garázdasági érdekeinek érvényesítése, trafik- és földmutyik lebonyolítása terén ezek a testületek fontos feladatokkal bírnak és nagykutyák marakodásaitól távoli, alacsonyabb szinteken szervezik a kleptokráciát.
10. ÖNKORMÁNYZATOK - ne felejtsük el, hogy a pártállami rezsim még mindig az önkormányzatok elsöprő többségét uralja, és jellemzően a legmanipulálhatóbb, legkiszolgáltatottabb településeken a legnagyobb a hatalma, fontos szavazóbázist uralva: a szociálisan leszakadottak, alacsonyan képzettek, tízezer forintos Erzsébet-utalvánnyal megvásárolható nincstelenek, közmunkások és segélyezettek világát.
Ezeknek az önkormányzatoknak számos jogkörét elvonta a pártállam, de azt ne felejtsük el, hogy a legfontosabb feladatot még mindig ők látják el a párt számára: a modern kori RABSZOLGATARTÁS szervezését és a leszakadottak tartós mélyszegénységben való megtartását az önkormányzatok biztosítják, egzisztenciális kiszolgáltatottságban tartva, majd megfelelően láncszavaztatva a választásokon a legszegényebb, egyszerre agymosott, zsarolt és fenyegetett rétegeket.
11. KORMÁNYHIVATALOK, JÁRÁSI HATÓSÁGOK - a francia (és román) modellből ihletődve a maffiakormány létrehozta a maga központosított területi képviseleteit mindenhol vidéken, ezeken keresztül pedig hatékonyan biztosítja a jelenlétét és befolyását a helyi, kistérségi, járási szinteken is.
12. NAV - gondolom, nem haragszol meg, kérdező, ha nem részletezem, mert egyértelmű, miért fontos a NAV-ot politikai fegyverként használni, milyen hatékonyan küldhető rá az ellenségekre és milyen hatékonyan hunyhat szemet a haverok adóügyi visszaélései fölött...
13. ÁSZ - a számvevőszék pártállami működtetésének hasznát sem részletezném, azt a gyakorlatban is láthattuk az akkori legerősebb ellenzéki párt, a Jobbik padlóra küldésének esetében. Fölösleges részletezni, milyen hatékony fegyver az ÁSZ az ellenzéki csoportosulások kontrollálása és elfojtása tekintetében.
14. KLEBELSBERG KÖZPONT - az oktatás politikai kontrollálása és központosítása minden autokratikus vagy diktatorikus hatalom elemi érdeke és egyik fő célkitűzése. Ezt a feladatot Magyarországon a KK látja el, elnöke. A szervezetre fontos feladatokat hárít a kormány a jövő generációk ideológiai nevelése területén, de egyelőre hatékonytalanul működteti, mert az oktatásból történő folyamatos forráskivonás mellett a KLIK sem tud elég hatékony lenni. A káderpolitikát viszont remekül szervezi, a pártérdekeknek megfelelően.
15. A MAGYAR TUDOMÁNYOS AKADÉMIA - a rezsim számára eddig is nagyon fontos volt, hogy rendszerhű vezetése legyen az akadémiának, azonban mégis fokozott kockázatot jelentett a számára az akadémiai vezetők esetleges szakmaisága, kompetens, tudományos igényeket is figyelembe vevő esetleges döntéshozatala, illetve az akadémiai demokrácia, amely sok dologról testületi szavazással dönt. Ezért volt fontos elvenni az Akadémia kutatóhálózatát, különösen azért, mert az EU kutatásfejlesztésre többet tervez költeni mint eddig. Ezekhez a pénzekhez fontos, hogy a megfelelő pártkatonákon keresztül jusson hozzá a tudományos közösség, és az eredeti célok helyett a megfelelő zsebekbe kerüljön a megfelelő hányada a pénznek.
16. NEMZETI INTÉZMÉNYEK - a kultúrkampf fontos alakulatai, amelyek a maguk szellemi eszközeivel hivatottak harcolni az ellenzéki vagy független, autonóm gondolatok ellen. Az orwelli gondolatrendőrség intézményrendszerét testesítik meg az orbánista pártállam keretei között az olyan állampárti janicsárok, mint a közgyűjtemények, a PEtőfi Irodalmi Múzeum, az Operaház, a nemzeti színházak és az állam által (is) fenntartott közintézmények, színházak vezetői. Nagy gonddal szoktak vigyázni arra is, hogy mandátumaik túlnyúljanak az állampárt mandátumain, azaz egy esetleges kormányváltás alkalmával plusz éveket nyerjenek, a párt szolgálatában.
17. PÁLYÁZATI SZERVEK - ezek pártállami leuralása már 2010-ben megtörtént, de azóta is folyamatosak a kádercserék. Egyes pályázati szervektől, pl. a Nemzeti Kulturális Alaptól annak ELLENÉRE is el akarta venni a pályázati felügyeleti jogokat a kormány, hogy régóta pártkatonák vezetik őket. Ennek oka részben fideszes belharcokban keresendő, részben pedig a néha túlzottan szakmaira sikerült döntések miatti pártállami neheztelésben: előfordult, hogy egy-egy ellenzéki projektre is dobtak valami pénzt a maradékból, szakmai alapon. Ennek a helyzetnek a felszámolására találták ki a Nemzeti Kulturális Tanács fogalmát, amelyben maguk a pártkatona intézményvezetők ülnének és írnának ki a saját maguk számára pályázatokat, majd ezeket elbírálnák. De egyelőre ezt éppen a fideszes Magyar Művészeti Akadémia akadályozta meg, és a párton belüli viszályok miatt visszavonták (ha valaki azt hiszi, hogy az ellenzéki tüntetésektől ijedtek meg, óriásit téved: fideszen belüli belharc volt, amiben a Nemzeti Kulturális Alap és a Magyar Művészeti Akadémia fideszes kultúrgurui egyelőre legyőzték a még több hatalomra áhítozó, de szintén fideszes nemzeti intézmények vezetőit).
18. EGYETEMEK, KANCELLÁROK - a rezsimnek rendkívül fontos volt a szellemi élet fellegvárainak, az egyetemeknek a leuralása. Annak ellenére, hogy hatalmát a tömegekre építi és harcosan értelmiség-ellenes, a fidesz nem hülye, és jól szervezett mafiaként pontosan tudja, hogy uralkodnia kell a szellemi élet centrumai fölött. Ezért az egyetemi autonómia csorbítása és az egyetemek leuralása a legfontosabb célkitűzései közé tartozott már a legelején. Annak ellenére, hogy a rektorok többsége is fidesz-közeli ember lett, a szakmaiságuk kockázatot jelentett a rezsim számára (fennmaradt a veszélye, hogy a zömmel tudós rektorok esetleg ellenzéki tudósoknak is juttatnak pénzeket egy jó kutatásra, szakmai alapon). Ezért kellett kivenni a kezükből az egyetemek gazdálkodását és politikai alapon kinevezett, a tudományhoz lehetőleg nem értő gazdasági janicsárok, "KANCELLÁROK" kezébe adni a források fölötti döntés jogát.
15- csak a legfontosabb intézményeket, szervezeteket vettem végig, de a sor hosszan folytatható, a legalacsonyabb szintekig (pl. föld- és trafikmutyik, a kiskatonák lekenyerezésére szolgáló szervezeti szintek).
A másik kérdésre válaszolva: 3/4-es törvények NINCSENEK, tehát kétharmad bármihez elég. De mint láthatod, ennél sokkal mélyebben beépült a pártállami maffia a társadalomba és annak szervezésébe a legkülönbözőbb intézmények révén (és az egyházak szerepéről még nem is beszéltünk!).
A legnagyobb találmányuk azonban a hatalom átmentése területén van: a 9 és 12 éves mandátumok feltalálásával egy esetleges kormányváltásra is gondoltak. Akár egy évtizeddel a leváltásuk után is képesek komoly hatalomgyakorlásra, vagy egy új kormány hatékony bojkottálására.
Ezek a mandátumok, különösen az igazságügy területén úgy lettek kitalálva, hogy számos bűncselekmény esetében lefedjék az elévülési időket is - tehát mire leváltható a legfőbb ügyész, az utódja már nem tud korrupciós ügyben eljárást indítani, mivel a cselekmény elévül.
"Sem Hadházy, sem a többi ellenzéki sajnos MÉG nem irányítják és MÉG nem képviselik az országot!"
tudom, hogy nem képviselik, de sajnos de jure országgyűlési képviselők
19/19 anonim ***** válasza: "Ugyanazokat az intézményeket "uralja" a Fidesz mint amelyeket a baloldal (MSZP) uralt kormányzásuk alatt."
Ez TÉNYSZERŰEN NEM IGAZ. A legtöbb testület NEM IS LÉTEZETT ebben a formában 2010 előtt (pl. Országos Bírói Hivatal sem), mások nem ilyen hosszú mandátumokkal töltötték be a funkcióikat (pl. legfőbb ügyész!), megint mások egyenesen ellenzéki vezetésűek voltak (mint maga az államfő például!).
Az ÁLLAMELNÖK pedig szinte mindvégig Fideszes volt az MSZP kormányzásai alatt: MÁDL FERENC és SÓLYOM LÁSZLÓ személyében! És példásan töltötték be ellensúly szerepüket, főként utóbbi! Az MDF kormányzása idején is ellenzéki volt az államfő, az SZDSZ-es Göncz Árpád személyében. Ami 2010 óta van, soha korábban nem fordult elő, pláne ilyen silányságú pártkatonákkal!
Az ORTT-t sem lehet összehasonlítani sem jogosultságaiban, sem mandátumaik hosszában a mai Médiatanáccsal.
Szóval ez az állítás úgy HAZUGSÁG, ahogy van!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!