Ha zavarja az államot a gyorshajtás, akkor miért nem korlátozzák a forgalomba hozható autók maximális sebességét?
Esetünkben a hülye kérdésre hülye válasz elve érvényesült.
Illetve amíg az embernek volt türelme, rámutogatás az egyes hozzászólásaidba írt marhaságokra. De úgy tűnik falra hányt borsó volt, nem sokat sikerült felfognod belőlük...
Inkább értelmes kérdésre hülye válasz.
Egy indokot sem hallottam mi a baj azzal, ha korlátozzák egy autó sebességét 150 km/h-ban.
A mentős/tűzoltós/rendőrös indokot nem kérem.
Az indok az, hogy előnye nem lenne, hátránya viszont igen.
Előnye nem, hisz a sebességtúllépésből adódó balesetek rendszerint nem 150 felett történnek, és sok esetben eve csak relatív sebességtúllépésről van szó. Pl közúton a megengedett 90 alatt megy valaki, csak épp a hajnali fagyok után megcsúszik a jeges úton. Vagy csak 70-el megy valaki, csak épp lakott övezeten belül, ami bőven elég hozzá hogy elcsapjon egy gyalogost.
Ezen kívül országonként is eltér a sebességhatár. Németországban pl bizonyos helyzetekben nincs limit. Ott akkor mit csináljon az ember a 150-re maximalizált sebességgel? Vagy ha nem is ő, de el is adhatja az autót, és lehet egyenesen német az új tulaja, ilyenkor mi van?
Na és ha változik a sebességhatár, akkor mi van?
Na és ha valaki rosszul mér fel egy előzést, és ugyan rágyorsítva még beférhetett volna, még ha túl is lépi a sebességet, de a korlátozás miatt halálos balesetet okoz, ilyenkor mi van?
Vagyis, érdemben semmit nem nyerne senki az ötleteddel, viszont jó pár helyzetben lenne vele probléma.
"Ezen kívül országonként is eltér a sebességhatár. Németországban pl bizonyos helyzetekben nincs limit. Ott akkor mit csináljon az ember a 150-re maximalizált sebességgel? Vagy ha nem is ő, de el is adhatja az autót, és lehet egyenesen német az új tulaja, ilyenkor mi van?"
Ilyenkor az illető majd kibírja, hogy Németországban is csak 150-nel mehet. Az államnak nem feladata a száguldozókat támogatni akkor sem, ha legálisan száguldozik.
"Na és ha változik a sebességhatár, akkor mi van?"
Legfeljebb 140-re változna, de annak megtörténése is szinte kizárt.
"Na és ha valaki rosszul mér fel egy előzést, és ugyan rágyorsítva még beférhetett volna, még ha túl is lépi a sebességet, de a korlátozás miatt halálos balesetet okoz, ilyenkor mi van?"
Szembejövő forgalom legfeljebb 90-es táblánál lehet, ott bőven elég a 150-es előzési sebesség.
Ja, hogy majd minden ország és minden jövőbeni döntés univerzálisan hozzád kell igazodjon, mert te előre eldöntöd hogy 150 és kész? Mert csak.
Ez aztán az érv...
A 130-as határ biztonsági okokból van. Ha felemelnék a határt azzal beismernék, hogy a korábbi korlátozás felesleges volt.
És de, nyerne vele a közlekedés, mert kevesebb baleset történne. Ha szerinted túl kevés baleset történik ilyen sebességen, akkor legyél te a következő áldozat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!