Mivel oldják meg a céltudatos tanulást/annak elősegítését ilyen típusú rendszerekben?
Nagyon érdekes és állandóan előkerülő téma az oktatás helyzete,fejlesztési lehetőségek országunkban és még hasonló egyéb kérdéskörök. A felvetésnek az aktualitása sem utolsó(távoktatás,NAT). Gyakran olvasni a skandináv rendszerek előnyeiről,a finn a leggyakoribb példa. Értelmezésem szerint egy középiskolai alapóra az élménypedagógiai elemek,a finom számonkérések, a házifeladat hiánya miatt egy alaptudást átadó,többséget kiszolgáló módja a tanításnak. Hisz' nem vegyészeket,fizikusokat akarunk képezni. Ez persze sok előnyt hordoz. Azonban lenne egy kérdésem. Hogyan oldható meg egy ilyen "tömegbarát"(a gyerekek többségének igénye a meghatározó) rendszerben a kimondottan érdeklődő,céltudatos egyének fejlődése? Maradjunk a természettudományos példánál: egy leendő vegyésznek/vegyészmérnöknek elengedehtetlenek az alapos fizikai/kémiai ismeretek. Tanulónk szereti ezek a tárgyakat,szabályosan falja a tudást. Hogyan oldja meg ezt az alaposságot,ha az órák menete/anyaga egy nem kifejezetten ilyen irányultságú tömegre van írva,s elsődlegesen egyszerűbb/alapvetőbb tudást ad? Milyen eszközei vannak arra,hogy szűkebb("elit") körben tanuljon,ahol lehet fókuszálni a részletességre?
Válaszokat előre is köszönöm!
Minap beszéltem egy minőségbiztosítási mérnökkel, akinek gondjai vannak a magánéletben.
Megkérdeztem, hogy mi van a melóval. Szép lassan kilukadtunk oda, hogy melóban használ probléma megoldó módszereket. Nem is keveset. Kapásból elkezdett felsorolni vagy 15-féle módszert, amikor belekérdeztem.
Kicsit kértem, hogy ezt most akkor gondolja át még egyszer.
Nem értette.
Megkérdeztem, hogy mire jók a probléma megoldó módszerek. Azt mondta, hogy a munkához.
Megkérdetem még egyszer. Mire jók a probléma megoldó módszerek? Ismét másról beszélt.
Negyedszerre kérdeztem meg, mire azt mondta, hogy a problémák megoldására.
Van egy ember, aki több módszert ismert, mint egy egyetemi tanár. Kiválóan tudja alkalmazni, ezt bizonyítja, hogy más cégek is tőle kérnek segítséget. Mégsem képes ezeket a módszereket használni, ha nem a munkájával kapcsolatos problémája van.
És hogy jön ez a kérdéshez?
Az, hogy különböző területeket tanulunk egy "általános" ismeretet felépítve és csak később specializálódunk jó dolog is lehet. Szélesíti a látásmódot.
Én pl töri órán tökélyre fejlesztettem a bullshit képességemet, egy szóra nem emlékszem az egész tárgyból, csak arra a pillanatra, de arra élesen, amikor a tanár beverte az orromat, mert nem akartam neki odaadni a walkmanemet, amit csak tanítási időn kívül használtam. Ez egy jó lecke volt arra, hogy vannak szar alakok az életben, és sosem fogod megkedvelni őket és semmit, amit ők csinálnak. Szóval, ha nem akarom, hogy elmenjen valamitől a kedvem, a szar alakokat ki kell zárnom az életemből, de nagyon gyorsan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!