Mivel oldják meg a céltudatos tanulást/annak elősegítését ilyen típusú rendszerekben?
Nagyon érdekes és állandóan előkerülő téma az oktatás helyzete,fejlesztési lehetőségek országunkban és még hasonló egyéb kérdéskörök. A felvetésnek az aktualitása sem utolsó(távoktatás,NAT). Gyakran olvasni a skandináv rendszerek előnyeiről,a finn a leggyakoribb példa. Értelmezésem szerint egy középiskolai alapóra az élménypedagógiai elemek,a finom számonkérések, a házifeladat hiánya miatt egy alaptudást átadó,többséget kiszolgáló módja a tanításnak. Hisz' nem vegyészeket,fizikusokat akarunk képezni. Ez persze sok előnyt hordoz. Azonban lenne egy kérdésem. Hogyan oldható meg egy ilyen "tömegbarát"(a gyerekek többségének igénye a meghatározó) rendszerben a kimondottan érdeklődő,céltudatos egyének fejlődése? Maradjunk a természettudományos példánál: egy leendő vegyésznek/vegyészmérnöknek elengedehtetlenek az alapos fizikai/kémiai ismeretek. Tanulónk szereti ezek a tárgyakat,szabályosan falja a tudást. Hogyan oldja meg ezt az alaposságot,ha az órák menete/anyaga egy nem kifejezetten ilyen irányultságú tömegre van írva,s elsődlegesen egyszerűbb/alapvetőbb tudást ad? Milyen eszközei vannak arra,hogy szűkebb("elit") körben tanuljon,ahol lehet fókuszálni a részletességre?
Válaszokat előre is köszönöm!
# 13
Ennek mi kőze a válaszomhoz?
Kémiábol meg Biologiábol ugy készülsz föl hogy le ülsz és megtanulod.... Egy tárgyból az emelt éretségi sem nagy mennyiség. Egyetemen pár hét alatt tanulsz akkora anyag mennyiséget.
# 15
Ha érted hogy mindkét esetben a középiskolás tananyag minimális az egyetemihez képest, akkor mért gondolod hogy lényeges szakadék külömbség van a két rendszerközőt?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!