Te mennyit adnál a tanároknak a körülményekhez képest?
Most volt pedagógus sztrájk. Egy kezdő pedagógus 140-150-et kap nettóban. Kevesebbet mint egy Lides eladó, azért ez elég megalázó, nem csoda hogy tüntetnek a bérekért. Igaz hogy 15 év multán már 220-240-re emelkedik a fizetés és csak 30 év után válik 350 nettóra a bérezés.
Szerinted a körülményekhez képest, hogy mennyit kapnak mások és a gazdasági lehetőségek függvényében mennyit kellene kapniuk ? Ha csak a pedagógusszektrot vesszük mennyit adnál nekik nettóban havonta?
Én pályát elhagyó tanár vagyok. Nettó 300 ezres kezdő fizetésért mennék vissza tanítani, úgy, hogy az évek során ez is emelkedne és nem csak az infláció mértékével.
Aki a nyári szünet miatt vegzál minket, üzenném, hogy nekünk sincs jelentősen több szabadságunk. Egyszerűen megvan, hogy mikor kell kivenni.
Èvközben kb beteg sem lehetsz és személyes okok miatt sem maradhatsz otthon.
Nyáron kell kivenni, kb július közepe és augusztus közepe közt.
Nem ülünk otthon egész nyáron, ez hatalmas tévedés.
Hozzátenném, hogy engem ebben a szünet periódusban is többször berendeltek ügyet intézni és segítenem kellett festesni, újítani az osztály termeket. Összeségében nem volt több szabim egész évben, mint a szakmunkas páromnak.
Fogalmam sincs nettó 135 ezerből hogy a viharba kellett volna megélnem. Egy fiatal sem fog így tanítani a jövőben, ezt garantálom. Tényleg képtelenség ennyiből megélni. Az, hogy mennyire megalazo, meg hagyjuk is.
Nem vagyok lidles eladó csak észre kellene venni h ők mennyit dolgoznak azért a pénzért. És közel sem biztos h onszantukbol csináljak, csak lehet épp nem volt pénz arra h tanárok legyenek.
Mellesleg ha már itt tartunk anno kozepsuliban olyan jó tanáraim is voltak pl nyelvből h semmit de semmit nem tanitottak. Ennek csak azért nem ittam meg a levét főiskolán mert külön tanarhoz jártam és ő készített fel nyelvvizsgara.