A Harwardon azt sem tudják, mi Kanada fővárosa! Vajon valóban sokkal jobbak a hazai egyetemistáknál?
Az a kép él az emberekben, hogy az amerikai top egyetemeken olyan csúcs tudást kapnak a hallgatók, melyekkel kapásból túlszárnyalják a hazai mérnököket, fizikusokat, természettudósokat és ez a jövedelmükön is meglátszik.
Nemrég egy cégnél, azt mondta a HR-es a termékfejlesztő mérnökkel együtt, miszerit a Harwardon végzettek hihetetlenül magasan kvalifikáltak a hazai szakemberekhez képest és egy cégnek hatalmas erőrelépés, akár havi másfélmillió nettóval foglalkoztatni ilyen külföldi szakembert.
Ugyanakkor egy friss kutatás szerint a Harwardi diákoknak fogalmuk sincsen, mi Kanada fővárosa és Kanada nem abban az Európában van, amelyet sikk sen ismerni számukra és kb annyit tudni a földrészükről, hogy párizs a fővárosa, hanem a közvetlen szomszéduk.
Ehhez mit szólsz ? [link]
Bármelyik egyetemen a világon, bármikor összeszedek neked tíz olyan egyetemistát, aki a saját országának fővárosának a nevét sem tudná éppen megmondani, nemhogy az egyik szomszédét. Teljesen értelmetlenek ezek a "tesztek", csak a nép heccelésére valók, semmi másra.
Már csak azért sem hasonlítható össze a magyarral, azt leszámítva, hogy Magyarországnál nagyobb területű szinte az összes tagállama az Egyesült Államoknak, hogy teljesen más az oktatási rendszerre. Például nálunk a magán (nem egyházi iskola) ismeretlen fogalom, míg a világ nálunk boldogabbik felén eléggé elterjedt a dolog. A két ország közoktatási, felsőoktatási irányelvei már eleve gyökeresen eltérnek egymástól a magániskolákról már nem is beszélve.
Az anyagi ráfordításról meg a szocializációs környezetről nem is beszélve:
A felsőoktatásuk elég tré, de legalább olcsón:
Rémuralom:
Mert összefüggéseket segít felfedezni és a memóriát is fejleszti, esetlegesen a kommunikációt és a szókincset is fejleszti a tanulás, meg valamivel mégiscsak használhatóbb Ottawát Kanadához kapcsolni, vagy fejből elszavaltatni Ady-t, mintha telefonkönyvet megoltatnák be a gyerekekkel.
Plusz, ha alap információkkal sincs tisztában keresni sem tud komplexebb dolgok után kutatni a delikvens, amire Gyk a lehető legjobb reprezentáns, a mintavétel nagysága és az egybeeső primer funkció miatt.
Nem hülyék azért annyira a magyar pedagógusok sem, mint amennyire elsőre egy kósza pillantás erejéig látszanak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!