A dikatúrákban általában alacsonyabb az életszínvonal, mint a demokratikus országokban?
Sokszor mondják ezt, hogy a diktatúrákban nem tud olyan életszínvonal kialakulni, mint demokráciákban és az esetek többségében talán ez igaz is, de azért akadnak kivételek. A náci Németország kemény dikatatúra volt, de nagyon sokat fejlődött a 30-as években és szerintem ott álltak, mint Franciaország vagy Nagy-Britannia, ahol meg demokratikus berendezkedés maradt a két világháború közt. Az USA valószínűleg fejlettebb volt, legalábbis motorizáció terén mindenképp.
Ma is, ha megnézzük Kína rendkívül sokat fejlődött és valóban nagy területi egyenlőtlenségek vannak, de a partvidéki nagyvárosokban már nem magyar, hanem nyugat-európai szintű bérek vannak, nem élnek rosszul az emberek, sok területen világelsők és egyértelműen jobban megy a gazdaságuk, mint az európai. Pedig a kommunista párt irányítja továbbra is az országot és nagyon tekintélyelvű az egész kultúrájuk.
#7
Ezt nem tudtam pontosan, de most megkérdeztem a ChatGPT-t és ez volt a válasza:
"A gépjárművek száma 1940 körül az egyes országokban jelentősen eltért, és az ipari termelés a második világháború hatására erőteljesen módosult. Az autógyártás ekkoriban már jelentős mértékben hozzájárult a gazdasághoz, de sok helyen a háborús előkészületek miatt csökkent a polgári autók gyártása.
Itt vannak a becsült adatok a gépjárművekről 1940 körül:
Németország: 1940 körül Németországban az autópark viszonylag kisebb volt a háborús előkészületek miatt, és az ipari termelés is átcsoportosult. A becsült szám körülbelül 5-6 millió gépjármű lehetett. Ez magában foglalja az autókat, teherautókat és egyéb motoros járműveket.
Nagy-Britannia: Nagy-Britanniában, ahol a háborús készülődés szintén jelentős hatással volt az iparra, az autópark kisebb volt. A becslések szerint körülbelül 3-3,5 millió gépjármű lehetett az Egyesült Királyságban 1940 körül.
Franciaország: Franciaországban a háborús helyzet szintén befolyásolta az autógyártást, és a gépjárművek száma itt is kisebb volt, mint a háború előtt. A becsült szám körülbelül 3,5 millió gépjárműre tehető.
Egyesült Államok: Az Egyesült Államokban az autóipar ekkoriban már a világ vezető autógyártó nagyhatalma volt, és az autópark jelentősen magasabb volt, mint Európában. Az Egyesült Államokban 1940 körül körülbelül 30-35 millió gépjármű volt az utakon.
Összegzés: Az Egyesült Államok volt a vezető nagyhatalom az autóiparban, míg Európában a háború hatásai miatt az autóparkok kisebbek voltak. Az autók száma az egyes országokban az ipari fejlődés és a háborús előkészületek függvényében jelentősen változott."
Szóval ez alapján a németek nem álltak annyira rosszul, az USA volt mindenképpen sokkal előbb, mint az európai országok, de ott már a két világháború közt is nagyon elterjedt az autózás.
12
Szingapúr nem diktatúra. Parlamentáris köztársaság.
14: Papíron minden diktatúra parlamentáris/elnöki/nép stb köztársaság.
Észak-Korea is "népi demokratikus köztársaság", mégis a világ egyik legdurvább diktatúrája.
" Európai Unió: 62 660 dollár/ fő
Kína: 26 310 dollár/fő "
EZ nem jelent semmit .
HA nálunk meg az eu-ban 4-5000 ft egy kaja, kinában meg 6-800 ft kb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!