Elektromos autó, és a többi zöld hülyeség helyett miért nem tisztítják inkább ki a Dunát, és a többi folyót?
Elképzelésem sincs, hogyan lehet ennyire mocskos. Történt egyáltalán valami javulás az elmúlt 10-20 évben?
Nem értem ez hogyan lehetséges, amikor a gyárak környezeti szennyezése már szinte 0. Pl. a cementgyárak környékén 20-30km-es környékét régebben beborította a por, most meg szinte semennyit sem bocsájt ki. Minden környezetkímélő lett, akkor mégis mitől koszosak a vizeink?
Ez két külön dolog (autózás és vizek).
A Duna és a Tisza alapvetően folyók, vagyis ered valahol és folyik valahová. Egy dolog a folyómeder, amit lehet takarítani és karbantartani, másik dolog, hogy milyen mocskot ürítünk bele akár engedéllyel, akár anélkül, és egy harmadik dolog, hogy mit kapunk más országok felől vele, ahonnan a folyó érkezik.
Nem elég az, hogy mi vigyázunk rá, az is kell (kellene), hogy mások sem dobáljanak/ürítsenek bele mindent, ami hordalékként szépen lecsorog ide is.
(Anno voltak tömeges halpusztulások is külföldről eredő szennyezés miatt.)
Ami az elektromos autókat illeti, lehet vitázni a hol zöld és hol nem az részleteken (különböző típusú akkumulátorok szennyezőképessége, energiát valahol elő kell állítani), de azért az tény, hogy a dízel/benzines járművek egy olyan erőforrást használnak, ami véges mennyiségben áll rendelkezésre (elhullott ősi organizmusok hosszú idő alatt lebomlott maradványai), és, amiket egyébként használnak műanyag termékek előállítására is.
Lényegében ipari szinten megy a pocsékolás valamiből, ami el fog fogyni.
Az elektromos autó viszont villamos energiából csinál mozgási energiát, sokkal jobb hatékonysággal (kisebb energiafelhasználással) mint a benzin/dízel járművek teszik.
Egyrészt a villamos energia sokféleképpen előállítható (napelem, szélerőmű, vízerőmű, atomerőmű, gázerőmű vagy akár szénerőmű), másrészt nem a felhasználás helyén pöfögtet (tisztább városok, itt pl. dízelek komolyan rákkeltőek), harmadrészt nem véges erőforrást használ, vagyis ez a hosszútávú jövő - főként az energiatárolásnak kell fejlődnie és a töltési megoldásoknak kiforrni, de már egészen használható szinten tart a technológia.
Tehát nem, ez nem "zöld hülyeség", nem ülhetünk a hátsónkon, mert technológiai alternatíva nélkül nagyon hamar válhat egyre drágábbá a közlekedés és egy ponton túl gyakorlatilag lehetetlenné, nem beszélve pl. bizonyos más termékek gyártásának drágulásáról vagy ellehetetlenüléséről.
A környezetvédelemre, folyók karbantartására pedig kell energiát fordítani, de ez egy külfölddel közös projekt, csak együtt működik.
#6
Nem arról van szó, hogy most kellene kidobni az összes benzines járművet, hanem arról, hogy ennek a változásnak meg kell történnie.
Gyártani a benzineseket és dízeleseket is kell, és nem, az sem jó dolog, amikor jól működő járműveket dobatnak el az emberrel.
Tehát nem azt mondom, hogy a véres torkú járműveket kell életben tartani, azokért nem kár... a jó állapotú járműveket nem szabad rögtön kidobatni.
Új gyártásúaknál viszont muszáj lesz áttérni, így is el vagyunk már késve vele.
A dízel viszont városi környezetben nagyon szennyez sajnos... egyrészt kellene a technológiának a hosszabb utak, folyamatos városi használat nem jó neki, másrészt olyan kis részecskéket bocsát ki magából a kipufogón, amit az ember külső védelmi rendszere nem tud kiszűrni, így közvetlenül a tüdőbe kerül és rákkeltő.
Ilyen szempontból a régi dízelek jobbak voltak az emberre nézve.
" amíg legyártasz egy elektromos autót, vajon mennyi kőolaj megy pocsékba?"
A belsőégésű autót varázsceruzával rajzolják?
#9
Melyik üzemállapotban?
Nem tudom, jelenleg hol állnak hatásfokban, de adatlapon legfeljebb maximális (legjobb esetben történő) hatásfokot fogsz látni... az meg általában nem teljesül.
Városon belül az elektromos járművek hatásfoka verhetetlen, mert nincs alapjárat, és képesek hagyományos fékezés (mozgási energia elmelegítése) helyett visszatáplálni.
Valahol autópályatempó környékén kezd a belsőégésű jármű hatásfoka az elektromoséhoz közelíteni hasonló feltételek mellett.
Egyébként a belsőégésű motoroknál van egy olyan fordulatszám/terhelés pont, aminek környékén a legjobb a hatásfok.
Valahol ennek a környékén járatod az autót folyamatos városon kívüli, esetleg autópálya tempónál (maximum 110-120 környékén) lehet, nyilván konkrét autótól függően.
Villamos hajtásnál nincs ilyen kitüntetett tartomány, emiatt az összhatásfoka fényévekkel jobb is.
Ha ehhez hozzáveszed a gyorsítási és lassítási szakaszokat, elég nagy különbség jön ki hatásfokban.
Nekem is belsőégésű járművem van, tudom, mit szeret jobban, mikor fogyaszt kevesebbet, ettől még nem kell tagadni a villamos hajtás előnyét, amit már régóta tudunk - nem véletlenül használják régóta villamos, trolibusz, vasúti forgalom, földalatti közlekedés területén pl.
A nagy szó mostanság, hogy az energiatárolás is erősen fejlődésnek indult (mostanság is folyamatosan fejlődik), és ezzel párhuzamosan a villamos hajtás maga is javult (trükkös, sokkal finomabb vezérlések, speciális tekercselés, ill. teljesítményelektronika fejlődése).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!