Támogatnátok a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek betiltását?
Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt.
-Ennek előnye lenne, hogy nagyon lecsökkenne a közlekedésből származó károsanyag-emisszió, zajterhelés. Csak a gördülésből származó porolás maradna. Az üvegházgáz-emisszió is csökkenne. Az utak sem lennének ilyen zsúfoltak.
-Hátrányként főként az elektromos, akkumulátoros, hidrogénes technológiák magasabb ára, nehézkesebb feltöltése merülhet fel. Az autózás inkább luxussá válna, a szegényebbek számára nem lenne elérhető, főként az EU keleti részein, felénk Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában. A fuvarozás, áruszállítás költségei is nőnének, ami egyéb termékek árát is drágítaná, nőne az infláció, bár ez olyan szempontból előnyös, hogy Nyugat-Európában már régóta a túl alacsony inflációval küzdenek. Környezetvédelmi szempontból az akkumulátorokhoz, elektronikához szükséges anyagok bányászata, azok gyártása, korlátozott újrahasznosítása káros és az elektromosság vagy hidrogén előállítása sem feltétlen környezetbarát.
Igen, de nem teljesen így csinálnám:
- Az áruszállításban nem tiltanám be teljesen, a nagyméretű kamionok mindenképp maradhatnának.
- Hogy mégse legyen akkora széndioxid kibocsájtás, olyan új vasútvonalakat építenék, amikre a kamionok rá tudnának menni és keresztük tudnának haladni az országon. Az angolok és a franciák között most is van ilyen.
- Az autóipart a biztonságra hivatkozva az utóbbi 40 évben agyonszabályozták, ami csak arra jó hogy monopolhelyzetet biztosítson pár multinak. Én ezeken lazítanék, így könnyen be lehetne lépni a piacra egy olcsó elektromos autóval.
- A benzines autókat nem tiltanám ki rögtön. Először csak újonnan nem lehetne vásárolni, aztán városokban se lehetne vele közlekedni. Utolsóként a vidéki kistelepüléseken tiltanám be.
"Be nem tiltanám őket, csak fokozatosan nem gyártanék már újakat. Előbb-utóbb eltűnnének."
Ez egy elterjedt nézet, a zöld politikusoknál is, viszont valószínűleg azt eredményezné, hogy sokan megpróbálnák minél tovább üzemben tartani a 10-20-30-40... éves gépjárműveket. Főleg a fuvarozók esetében evidens, hogy kerülnék a váltást a jóval drágább, de rosszabb használati értékű technológiára, a dízelek öregedésével viszont nőhet a környezetszennyezés. Másrészt ha valaki keveset, évente néhány ezer kilométert autózik, akkor környezetvédelmi, gazdaságossági szempontból is indokolt lehet, hogy inkább a régi autóját használja még nagyon sokáig, ahelyett, hogy újat vegyen, mivel az autók legyártása is energiaigényes, környezetszennyező és az akkumulátorok állásukban is degradálódnak, tönkre mennek idővel, míg a benzinmotor bírja a várakozást (a benzin, E10 viszont nem).
2: Onnantól, hogy minden autó elektromos, már sokkal könnyebb változtatni az energia forrásán, ami lehet nukleáris is.
Ez az egy dolog, amit a kormány jól csinál, a baloldal meg nem. A nukleáris energiát kell támogatni.
Egyelőre még nem foglalkoznék ezzel a kérdéssel. Azt a tényt, hogy a belső égésű gépjárművek erősen okolhatóak a CO2 kibocsátásért és rombolják a légkört, nem cáfolom meg de az a probléma ebben, hogy Magyarországon a hibrid még nagyon gyerekcipőben jár. Hatalmas töltőállomás hiány van, ráadásul ilyen gazdasági elmaradottság mellett ez még hatalmas luxus lenne.
Ehhez teljesen meg kellene reformálni a közlekedést amely még nagyon a jövő zenéje. Alsó hangon egy 20 évet adnék annak amikor ezen a magyarság komolyan elgondolkodik.
@4: egyrészt a haszonjárműveket tartós használatra tervezték, egy 20 éves teherautó műszakilag nem ugyanaz, mint egy ugyanilyen korú személygépkocsi. Másrészt pedig ott van a műszaki vizsga, ahol ki lehet szűrni a nem megfelelő állapotú járműveket. Szóval nem maradnak örökké forgalomban...
És a tiltás helyett egyszerűbb lenne, ha megszüntetnék az autóhasználat támogatását - ez jelentősen csökkentené a számukat; de még ezt sem merik meglépni a törvényhozók, nem hogy a teljes tiltást...
Egy elektromos autó esetén miért nem számítják bele a környezetszennyezésbe azt a szén vagy gázerőművet amivel a villamos energiát előállítják ?
Nézzük meg hogy egy egységnyi földgázban tárolt energia mekkora hányadából lesz mozgási energia egy benzin/gáz üzemű autóban.
Aztán égessük el ugyanezt a gázmennyiséget egy erőműben csináljunk belőle villamos áramot (veszteség) transzformáljuk fel (veszteség) szállítsuk el távvezetéken (veszteség) transzformáljuk vissza töltsük az autó akkumulátorába (veszteség) hajtsuk meg vele a kerekeket és nézzük meg a kinyert mozgási energiát.
Melyik a gazdaságosabb ? Kiszámolta valaki ?
Szóval az a zöld autó nem is olyan zöld ha mindent hozzáadunk. Főleg ha az akkumulátorok ártalmatlanításának a költségét is hozzá vesszük.
10 év és bele fogunk fulladni az akku szemétbe ami veszélyes hulladék. Egy belsőégésű motorból ha leengedem az olajat mehet az olvasztóba mert a többi fém.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!