Kezdőoldal » Politika » Külföldi politika » Támogatnátok a belsőégésű...

Támogatnátok a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek betiltását?

Figyelt kérdés

Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt.


-Ennek előnye lenne, hogy nagyon lecsökkenne a közlekedésből származó károsanyag-emisszió, zajterhelés. Csak a gördülésből származó porolás maradna. Az üvegházgáz-emisszió is csökkenne. Az utak sem lennének ilyen zsúfoltak.


-Hátrányként főként az elektromos, akkumulátoros, hidrogénes technológiák magasabb ára, nehézkesebb feltöltése merülhet fel. Az autózás inkább luxussá válna, a szegényebbek számára nem lenne elérhető, főként az EU keleti részein, felénk Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában. A fuvarozás, áruszállítás költségei is nőnének, ami egyéb termékek árát is drágítaná, nőne az infláció, bár ez olyan szempontból előnyös, hogy Nyugat-Európában már régóta a túl alacsony inflációval küzdenek. Környezetvédelmi szempontból az akkumulátorokhoz, elektronikához szükséges anyagok bányászata, azok gyártása, korlátozott újrahasznosítása káros és az elektromosság vagy hidrogén előállítása sem feltétlen környezetbarát.



2021. jan. 30. 22:23
A kérdező szavazást indított:
Igen, jó ötlet.
Nem, rossz ötlet.
54 szavazat
1 2 3
 1/23 anonim válasza:
75%
Be nem tiltanám őket, csak fokozatosan nem gyártanék már újakat. Előbb-utóbb eltűnnének.
2021. jan. 30. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/23 anonim ***** válasza:
71%
Szerinted az elektromos autóba a reggeli harmat termeli az áramot?
2021. jan. 30. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/23 anonim ***** válasza:
34%

Igen, de nem teljesen így csinálnám:


- Az áruszállításban nem tiltanám be teljesen, a nagyméretű kamionok mindenképp maradhatnának.

- Hogy mégse legyen akkora széndioxid kibocsájtás, olyan új vasútvonalakat építenék, amikre a kamionok rá tudnának menni és keresztük tudnának haladni az országon. Az angolok és a franciák között most is van ilyen.

- Az autóipart a biztonságra hivatkozva az utóbbi 40 évben agyonszabályozták, ami csak arra jó hogy monopolhelyzetet biztosítson pár multinak. Én ezeken lazítanék, így könnyen be lehetne lépni a piacra egy olcsó elektromos autóval.

- A benzines autókat nem tiltanám ki rögtön. Először csak újonnan nem lehetne vásárolni, aztán városokban se lehetne vele közlekedni. Utolsóként a vidéki kistelepüléseken tiltanám be.

2021. jan. 30. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/23 A kérdező kommentje:

"Be nem tiltanám őket, csak fokozatosan nem gyártanék már újakat. Előbb-utóbb eltűnnének."


Ez egy elterjedt nézet, a zöld politikusoknál is, viszont valószínűleg azt eredményezné, hogy sokan megpróbálnák minél tovább üzemben tartani a 10-20-30-40... éves gépjárműveket. Főleg a fuvarozók esetében evidens, hogy kerülnék a váltást a jóval drágább, de rosszabb használati értékű technológiára, a dízelek öregedésével viszont nőhet a környezetszennyezés. Másrészt ha valaki keveset, évente néhány ezer kilométert autózik, akkor környezetvédelmi, gazdaságossági szempontból is indokolt lehet, hogy inkább a régi autóját használja még nagyon sokáig, ahelyett, hogy újat vegyen, mivel az autók legyártása is energiaigényes, környezetszennyező és az akkumulátorok állásukban is degradálódnak, tönkre mennek idővel, míg a benzinmotor bírja a várakozást (a benzin, E10 viszont nem).

2021. jan. 30. 22:45
 5/23 anonim ***** válasza:
51%

2: Onnantól, hogy minden autó elektromos, már sokkal könnyebb változtatni az energia forrásán, ami lehet nukleáris is.


Ez az egy dolog, amit a kormány jól csinál, a baloldal meg nem. A nukleáris energiát kell támogatni.

2021. jan. 30. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/23 anonim ***** válasza:
100%
Nem.de ha jól látom te is csak hátrányokat tudsz felsorolni.akkor meg minek kéne támogatni?
2021. jan. 30. 23:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/23 anonim ***** válasza:
89%

Egyelőre még nem foglalkoznék ezzel a kérdéssel. Azt a tényt, hogy a belső égésű gépjárművek erősen okolhatóak a CO2 kibocsátásért és rombolják a légkört, nem cáfolom meg de az a probléma ebben, hogy Magyarországon a hibrid még nagyon gyerekcipőben jár. Hatalmas töltőállomás hiány van, ráadásul ilyen gazdasági elmaradottság mellett ez még hatalmas luxus lenne.

Ehhez teljesen meg kellene reformálni a közlekedést amely még nagyon a jövő zenéje. Alsó hangon egy 20 évet adnék annak amikor ezen a magyarság komolyan elgondolkodik.

2021. jan. 31. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/23 anonim ***** válasza:
85%
Betiltod? Oké, mit adsz helyette?
2021. jan. 31. 00:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/23 Alex Fly ***** válasza:
42%

@4: egyrészt a haszonjárműveket tartós használatra tervezték, egy 20 éves teherautó műszakilag nem ugyanaz, mint egy ugyanilyen korú személygépkocsi. Másrészt pedig ott van a műszaki vizsga, ahol ki lehet szűrni a nem megfelelő állapotú járműveket. Szóval nem maradnak örökké forgalomban...

És a tiltás helyett egyszerűbb lenne, ha megszüntetnék az autóhasználat támogatását - ez jelentősen csökkentené a számukat; de még ezt sem merik meglépni a törvényhozók, nem hogy a teljes tiltást...

2021. jan. 31. 00:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/23 anonim ***** válasza:
78%

Egy elektromos autó esetén miért nem számítják bele a környezetszennyezésbe azt a szén vagy gázerőművet amivel a villamos energiát előállítják ?


Nézzük meg hogy egy egységnyi földgázban tárolt energia mekkora hányadából lesz mozgási energia egy benzin/gáz üzemű autóban.


Aztán égessük el ugyanezt a gázmennyiséget egy erőműben csináljunk belőle villamos áramot (veszteség) transzformáljuk fel (veszteség) szállítsuk el távvezetéken (veszteség) transzformáljuk vissza töltsük az autó akkumulátorába (veszteség) hajtsuk meg vele a kerekeket és nézzük meg a kinyert mozgási energiát.


Melyik a gazdaságosabb ? Kiszámolta valaki ?

Szóval az a zöld autó nem is olyan zöld ha mindent hozzáadunk. Főleg ha az akkumulátorok ártalmatlanításának a költségét is hozzá vesszük.

10 év és bele fogunk fulladni az akku szemétbe ami veszélyes hulladék. Egy belsőégésű motorból ha leengedem az olajat mehet az olvasztóba mert a többi fém.

2021. jan. 31. 01:26
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!