Támogatnátok a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek betiltását?
Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt.
-Ennek előnye lenne, hogy nagyon lecsökkenne a közlekedésből származó károsanyag-emisszió, zajterhelés. Csak a gördülésből származó porolás maradna. Az üvegházgáz-emisszió is csökkenne. Az utak sem lennének ilyen zsúfoltak.
-Hátrányként főként az elektromos, akkumulátoros, hidrogénes technológiák magasabb ára, nehézkesebb feltöltése merülhet fel. Az autózás inkább luxussá válna, a szegényebbek számára nem lenne elérhető, főként az EU keleti részein, felénk Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában. A fuvarozás, áruszállítás költségei is nőnének, ami egyéb termékek árát is drágítaná, nőne az infláció, bár ez olyan szempontból előnyös, hogy Nyugat-Európában már régóta a túl alacsony inflációval küzdenek. Környezetvédelmi szempontból az akkumulátorokhoz, elektronikához szükséges anyagok bányászata, azok gyártása, korlátozott újrahasznosítása káros és az elektromosság vagy hidrogén előállítása sem feltétlen környezetbarát.
"Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt."
És kihagyod a repülést és a hajózást, ahol megkötés sincs a károsanyag kibocsátásra, viszont betiltanád mindenhol ahol amúgy is közelít az a nullához. Sikerült alátámasztanod előző állításom. :)
"új vasútvonalakat építenék, amikre a kamionok rá tudnának menni és keresztük tudnának haladni az országon. Az angolok és a franciák között most is van ilyen."
Ott is csak azért van, hogy átkeljenek a csatorna alatt, köze nincs ahhoz hogy áthaladna az országon.
Nem kell betiltani. A rendszeresen szigorodó szabályozások így is az elektromos autók készítése felé terelik az autógyártókat.
Az átlagembereket nem érdekli, hogy milyen hatása van a környezetre. Csak azért foglalkoznak ezzel, mert a sajtó is ezzel foglalkozik.
Az átlagembereket egy valami érdekli és ez az ár. Ha az elektromos autó legfeljebb ugyanolyan árban lesz kapható mint a nem elektromos és olcsóbban lehet fenntartani, ha olcsóbb lesz a Km költsége, akkor az elektromosat fogja választani. Ugyanígy a cégek is.
Ez a betiltósdi teeljesen felesleges. A konflis, meg a lovas szekér is kiment a divatból, miként a nagy vitorlás hajók és gőzmozdonyok is.
Csak ehhez a belsőégésű motoroknak annyit kellett fejlődniük, hogy a felhasználók több fantáziát lássanak bennük, mint a régi technikában.
Hiába erőltetik az elektromos autókat, ha mindeközben egy feltöltéssel 600-700 km-t nem tudnak teljesíteni, és nem lehet mondjuk 5 perc alatt fullra tölteni az aksikat.
Majd ha az elektromos energia tárolását és a tárolók gyors újratöltését megoldják, akkor lehet tiltani. Viszont akkor már nem lesz rá szükség.
Akkor térjünk vissza az elektromos autókra ha megfizethetők lesznek 600 kilométeres hatótávval 10 perces töltési idővel.
És a 600 kilométert télen, 130-al is tudja ne csak nyáron laborkörülmények között mint a mostaniak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!