Támogatnátok a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek betiltását?
Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt.
-Ennek előnye lenne, hogy nagyon lecsökkenne a közlekedésből származó károsanyag-emisszió, zajterhelés. Csak a gördülésből származó porolás maradna. Az üvegházgáz-emisszió is csökkenne. Az utak sem lennének ilyen zsúfoltak.
-Hátrányként főként az elektromos, akkumulátoros, hidrogénes technológiák magasabb ára, nehézkesebb feltöltése merülhet fel. Az autózás inkább luxussá válna, a szegényebbek számára nem lenne elérhető, főként az EU keleti részein, felénk Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában. A fuvarozás, áruszállítás költségei is nőnének, ami egyéb termékek árát is drágítaná, nőne az infláció, bár ez olyan szempontból előnyös, hogy Nyugat-Európában már régóta a túl alacsony inflációval küzdenek. Környezetvédelmi szempontból az akkumulátorokhoz, elektronikához szükséges anyagok bányászata, azok gyártása, korlátozott újrahasznosítása káros és az elektromosság vagy hidrogén előállítása sem feltétlen környezetbarát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem ezzel kapcsolatban sok dolog felmerül. Mennyi idő van a betiltásra, milyen alternatívák vannak, mindegyik járművet betiltják, vagy csak a személygépjárműveket?
Eléggé elkapkodott gondolat, én magam támogatom az elektromos autók használatát, de hipp-hopp nem lehet betiltani a robbanómotorosokat, mert sok dologra nincs meg az alternatíva, pl. közúti árufuvarozás. Nincs még teljesen kiépülve a karbantartás, kevés a műhely, az akkugyárakat pedig éppen csak építgetik hazánkban is.
Én még 10 évet várnék ezzel, vagy addig, amíg Paks 2 megépül (meg a napelemek ára is lentebb megy).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A direkt betiltást nem tartom jó ötletnek,mert rengeteg embert hozna nagyon nehéz helyzetbe,de a jövőbeni gyártási mennyiséget fokozatosan csökkenteném.
Ezzel párhuzamosan az elektromos autózás térnyerését támogatnám a mostaninál sokkal nagyobb kedvezmények árán is,ha ténylegesen a közeljövőben egy komolyabb áttörést szeretnénk az autózás szerkezetében elérni.
Különben ez nem fog menni,és unokáink is ezt fogják szagolni,ami a csövön kifér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!