Támogatnátok a belsőégésű motorral szerelt gépjárművek betiltását?
Esetleg a mezőgazdaságban, erdőgazdaságban, építőiparban, bányászatban maradhatnának a nagy gépeknél, de a közutakon járó motorkerékpárok, személyautók, teherautók, buszok csak emissziómentesség esetén kapnának forgalmi engedélyt.
-Ennek előnye lenne, hogy nagyon lecsökkenne a közlekedésből származó károsanyag-emisszió, zajterhelés. Csak a gördülésből származó porolás maradna. Az üvegházgáz-emisszió is csökkenne. Az utak sem lennének ilyen zsúfoltak.
-Hátrányként főként az elektromos, akkumulátoros, hidrogénes technológiák magasabb ára, nehézkesebb feltöltése merülhet fel. Az autózás inkább luxussá válna, a szegényebbek számára nem lenne elérhető, főként az EU keleti részein, felénk Szlovákiában, Magyarországon, Romániában, Bulgáriában. A fuvarozás, áruszállítás költségei is nőnének, ami egyéb termékek árát is drágítaná, nőne az infláció, bár ez olyan szempontból előnyös, hogy Nyugat-Európában már régóta a túl alacsony inflációval küzdenek. Környezetvédelmi szempontból az akkumulátorokhoz, elektronikához szükséges anyagok bányászata, azok gyártása, korlátozott újrahasznosítása káros és az elektromosság vagy hidrogén előállítása sem feltétlen környezetbarát.
Nekem ezzel kapcsolatban sok dolog felmerül. Mennyi idő van a betiltásra, milyen alternatívák vannak, mindegyik járművet betiltják, vagy csak a személygépjárműveket?
Eléggé elkapkodott gondolat, én magam támogatom az elektromos autók használatát, de hipp-hopp nem lehet betiltani a robbanómotorosokat, mert sok dologra nincs meg az alternatíva, pl. közúti árufuvarozás. Nincs még teljesen kiépülve a karbantartás, kevés a műhely, az akkugyárakat pedig éppen csak építgetik hazánkban is.
Én még 10 évet várnék ezzel, vagy addig, amíg Paks 2 megépül (meg a napelemek ára is lentebb megy).
A direkt betiltást nem tartom jó ötletnek,mert rengeteg embert hozna nagyon nehéz helyzetbe,de a jövőbeni gyártási mennyiséget fokozatosan csökkenteném.
Ezzel párhuzamosan az elektromos autózás térnyerését támogatnám a mostaninál sokkal nagyobb kedvezmények árán is,ha ténylegesen a közeljövőben egy komolyabb áttörést szeretnénk az autózás szerkezetében elérni.
Különben ez nem fog menni,és unokáink is ezt fogják szagolni,ami a csövön kifér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!