Mert a legtöbb német pilóta ragaszkodott a Messerhez egyrészt.Másrész a fecskének is voltak kifforaratlanságai műszaki előnyeitől függetlenül.A háború akkori szakaszára már nem ezen volt a hangsúly.
2012. aug. 10. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/11 ThorgilsX válasza:
MElyikre gondolsz?
Amúgy meg Messerschmittnek csókja volt a náci pártnál.
2012. aug. 10. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
Mindkettő kiváló gép volt. Persze az FW-190 a BF-109-nél jobb repülési tulajdonságokkal rendelkezett viszont volt 1 nagy hátránya vele szemen. A gyárthatóság. BF-109-est lényegesen könnyebb volt gyártani és az sem mellékes, hogy sok ász pilóta szerette a gépet. Kezdő pilótáknak is könnyebb volt vele repülni mint az erősebb FW-190-nel és ha megnézzük, hogy a háború vége felé egyre több tapasztalatlan pilótát küldtek fel egyrészt érthető is.
2012. aug. 10. 17:40
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
"viszont volt 1 nagy hátránya vele szemen. A gyárthatóság."
Ha azt nézzük, hogy hány db-ot gyártottak le a két típusból, akkor ez az állítás nem nagyon állja meg a helyét. A Bf 109-t 1936-tól egészen 1945-ig gyártották. Ez idő alatt közel 34 000 db (33 984 egész pontosan) készült a típusból. Az Fw 190-t 1941-től 1945-ig gyártották, 5 évvel a Bf 109 gyártásának kezdete után, mégis több, mint 20 000 db Fw 190 készült el. Ha időarányosan nézzük, akkor Bf 109-ből évente átlagosan kb. 3800 db készült. Fw 190-ből viszont évente átlagosan 5000+ db készült.
2012. aug. 11. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
Pedig nehezebb volt gyártani. A BF-109-es egyik nagy előnye volt, hogy a futóműve nem kifelé hanem befelé nyílt így a futóművén gurulhatott egyik gyártósorról a másikra. Az FW-190 nem mert a szárnyakba volt beépítve a futóműve. Persze a fronton a BF-109-nek akadtak gondjai a keskeny nyomtávval, de gyártás szempontjából előnyös volt. FW-190 se volt egy bonyolult gép, de a BF-109 gyártás szempontjából jobb volt.
2012. aug. 11. 18:04
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
"A BF-109-es egyik nagy előnye volt, hogy a futóműve nem kifelé hanem befelé nyílt"
Na igen, az a bizonyos Bf 109-es futómű. Ha jól tudom, akkor több Bf 109-es lett harcképtelen a leszállás miatt, mint amennyit légi harcban vesztett a Luftwaffe.
2012. aug. 11. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 anonim válasza:
Azt nem tudom ilyenről én nem találtam adatot, de tény, hogy ez volt a gyermekbetegsége a konstrukciónak. Tábori repterekre történő leszállással voltak gondok. De például a Spitfire-nek is voltak ilyen problémái.
2012. aug. 11. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
8/11 Skydive válasza:
Ezt így nem jelenteném ki, hogy jobb volt az egyik mint a másik. Jó gép volt mindkettő. A messernek viszont nagyobb volt a baráti köre a pártban. Ennyi. Ritka az amikor csak a szakmai szempont dönt egy akármilyen beszerzésben. Nekünk is Grippen van az F-16 helyett...
2012. aug. 12. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
Az Fw-190-est azért volt "könnyebb" gyártani mert a csillagmotor sokkal könnyeben beszerezhető komponens volt, mint a Bf-109-es vízhűtéses motorját.
2015. jún. 21. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Pont ellenkezőleg. a Messer Daimler-Benz DB 605 motorja egy könnyen gyártható motor volt ami sok fejlesztési lehetőséget rejtett magában. Különböző módosításokkal a háború végéig gyártották! Ráadásul nem egy másik repülőgép is ezzel a motorral repült! Természetesen a BMW 801 csillagmotor sem volt egy bonyolult gépezet és szintén sok más repülőgép használta ezt a motort, de gyárthatóságban nem volt annyira jó mint a DB.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!