Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A Messerschmitt Me 262 vagy a...

A Messerschmitt Me 262 vagy a Gloster Meteor volt a jobb manőverező képessége?

Figyelt kérdés

2012. júl. 27. 06:35
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
69%
Az Me-262 nem volt valami jó manőverező légiharcban. Az Amerikaiak sokszor próbálták rákényszeríteni a Messereket manőverezésre mert tudták, hogy így van esélyük ellene. A Messerek a sebességfölényükre támaszkodtak a légiharcban ami nagy előny volt számukra. A Meteor nem volt valami gyors gép mivel hagyományos sárkányszerkezettel készült és nyilazott szárnya sem volt. Manőverezésben inkább a Meteor volt jobb mivel nagy felületű szárnyai voltak. Ebben a Messerscmitt-et fejlettebb nyilazott szárnyai és jobb areodinamikája sem segítette volna. Viszont a két gép közül az Me-262 volt jobb. Ha nem mentek bele manőverező légiharcba nem nagyon volt ellenfelük.
2012. júl. 27. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
A manőverező képesség függ a sebességtől és a magasságtól is.Nagy sebességnél a nyilazott szárny jobb manőverező képességet biztosít,ha esetleg a meteor valamiben jobb volt az valószínűleg a kisebb sebességtartományban való fordulékonyság,de az a fajta harcmodor éppen a megnövekedett teljesítmények miatt már nem volt mérvadó.A Me-262 jelentősen jobb gép volt,nyilazott szárnya nagy előrelépést jelentett amit minden későbbi jet tervezésénél figyelembe vettek.
2012. aug. 20. 02:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
Nem mondható jobbnak az Me 262, igaz, nagyobb volt a tolóerő, de a hajtómű iszonyú megbízhatatlan volt és rengeteg gyermekbetegséggel rendelkezett a gép. A nyilazott szárny csak egy dolog.
2015. szept. 26. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
A hajtómű megbízhatatlansága elsősorban a nem megfelelő anyagminőség miatt volt nem a konstrukció hibája miatt. A nyilazott szárny pedig nem csak egy dolog hanem nagy előrelépés volt akkoriban. Elég csak a háború utáni repülőgépeket megnézni. Az Me-262 sokkal forradalmibb és fejlettebb repülőgép volt mint a Meteor.
2015. szept. 28. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Igen, előrelépés volt, de a III-as Meteor továbbfejlesztése már szintén repült a háború alatt és az már sebességben is ott volt a 262-nél, nyilazott szárnyak nélkül. Attól függetlenül persze irányadó volt a 262-es kialakítása a továbbiakban. De ez nem jelenti azt, hogy teljesítményében, vagy hatékonyságban jobb.

Ez majdnem ugyanaz a helyzet, mikor elkezdenek példálózni a német prototípusokkal meg "csodagépekkel", amiknek nagy része max különlegességgel ér fel, mással nem.

2015. szept. 28. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:

Igen az Mk III már egy majdnem Me-262 szintű gép volt, de mégsem tekinthető annyira előremutatónak mint a Messer. Mint már régebben is írtam a Meteor hagyományos sárkányszerkezettel készült (szemben a 262-vel aminek a kialakításánál már figyelembe vették, hogy nem hagyományos légcsavaros gép lesz(igaz légcsavaros prototípusa is volt)) igazából az egyetlen ami lényegesen új volt benne a sugárhajtómű. Hajtóműben is nem kis eltérés volt a két típus között. A britek és ezáltal a Meteor centrifugál kompresszort használt. Ennek előnye az egyszerű és robosztus szerkezet. Azonban a teljesítményt csak egy szűk tartományban lehet növelni mert ha ezt akarják akkor a hajtómű átmérőjét is növelni kell ami a légellenálláson rontani fog és ezáltal a teljesítmény is romlik. A 262-es axiál kompresszort használt aminek hátránya a bonyolult szerkezet, előnye viszont a jobb teljesítmény és ha növelni akarják a teljesítményt csak plusz lapátsort kell berakni és a hajtómű hosszát kell növelni. Ez nem megy a légellenállás és a teljesítmény rovására. A háború utáni és a mai katonai repülésben szinte már csak az utóbbit használják!

Szóval a Meteor is egy úttörő fejlesztés volt, de ha azt nézzük melyik gyakorolt nagyobb hatást a későbbi repülőgép fejlesztésre akkor én az Me-262-re tenném a voksom.

2015. szept. 28. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Elnézést, elég ritkán járok ezen az oldalon, elfelejtettem válaszolni.


Szóval, én nem csak az mk III-ra gondoltam, hanem az mk III továbbfejlesztésére, ami már az mk IV prototípusa volt. Azt se felejtsük el, hogy a DH Vampire is jóval hamarabb kész lett volna, ha az angolok nem adják oda a hajtóművet az amcsiknak tanulmányozásra.

A másik dolog, visszatérve a 262-re: nem csak a nyersanyaghiányból adódó problémák okozták a gondot. Ugyanúgy problémák voltak a túl gyors fejlesztés és a sok gyártási hiba.

Abban egyetértek, hogy valamivel előremutatóbb konstrukció volt a németeké, de hogy melyik volt jobb...szerintem egyáltalán nem egyértelmű.

2016. febr. 27. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

Az MK.III továbbfejlesztésével az a gond, hogy az Mk.IV csak a háború után szerepelt te hát nem tartozik szorosan a témához ahogy a Vampire sorozatgyártású változatai is csak a háború végén emelkedett a levegőbe (bár ugye a VH alatt fejlesztették őket) és az szerintem nem lényeges, hogy odaadták az amerikaiaknak tanulmányozni a hajtóművét mert odaadták és kész ezzel pedig "lecsúszott" a háboprúról.


Magával a technológiával annyi probléma nem volt hanem tudtommal a nyersanyagok minősége volt rossz mint ahogy írtam is. Pl a hajtóműben a lapátok hajlamosak voltak eldeformálódni, de az nem a "kapkodás" miatt volt hanem a rossz anyagminőség miatt mert amelyik megfelelő minőségű volt annak nem volt baja. Én továbbra is a Messert tartom jobbnak, de nyilván ez csak egyéni vélemény.

2016. febr. 27. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:

Maga az mk IV valóban csak a háború után szerepelt, de a hajtóművel már repültek a háborúba alatt. Nem lényeg amúgy, arrafel írtam, hogy nem voltak ők sem lemaradva annyira tolóerőben sem.

A Vampire-t meg csak azért említettem, hogy érdemes látni a különbséget: a németek megpróbáltak mindenbe kapaszkodni, amibe csak lehetett a szövetséges légifölény miatt. A szövetségeseknek meg nem volt rá szükségük, de azért lesben álltak nyilván. Tehát annyi, hogy amíg az egyik fél kijátszotta minden kártyáját, a másik fél óvatosabb volt ilyen szempontból. Ezért férhetett bele a hajtómű kölcsönbe adása is, meg hogy a Meteorral nem repültek idegen föld fölött, stb.


Ami a 262-est illeti, én határozottan úgy tudom, hogy nem csak a nyersanyaghiány okozta, hanem az említett faktorok együtt.

2016. febr. 28. 13:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
Persze repültek a hajtóműveivel, de nem csak a hajtómű hanem az adott areodinamika is nagyban befolyásolja a repülési teljesítményt. Nyilván a németeknek jóval nehezebb dolguk volt mert a légifölény, bombázások nyersanyaghiány nem tette lehetővé, hogy háborítatlanul gyártsanak jó minőségű alkatrészeket. Igen a Messernek voltak gyermekbetegségei az tény te tudtommal azok többsége a hibás anyagoknak tudható be!
2016. febr. 28. 14:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!