Iraki egén, 1991-ben akkor is kivívja a nyugatiak F-15 nélkül is olyan könnyen kivívták volna a légifölényt?





A MiG-25-ösből 19 elfogóvadász változatú volt, és 9 meg felderítő változatú.
Az Öbölháborús légiharcokban két példányt tudtak lelőni, azonban a reptereken parkolva 13 + 3 + 3 példányt semmisítettek meg a légicsapások.
A Sparrow egy öreg légiharc rakéta volt, annak a vadiúj, és jóra sikerült utódja az AMRAAM lett.
A Phoenix meg egy teljesen más kategóriás légiharc rakéta. Azzal 10 MiG-25-öst is lelőttek az irániak.
Az Öbölben egynéhány Eagle megkapta az AMRAAM-et, úgy repült éles bevetéseket, azonban pechükre nem sikerült azoknak a példányokba légiharcba bocsájtkozniuk, a tűzkeresztségen az Öböl után esett, az első lelövést pont MiG-25-ös ellen érték el.
Mindegy, hogy F-16AM/BM, vagy F-16C/D, az AMRAAM-el felszerelve egyértelműen jobb, mint az F-15C + Sparrow konfiguráció.
"Mindegy, hogy F-16AM/BM, vagy F-16C/D, az AMRAAM-el felszerelve egyértelműen jobb, mint az F-15C + Sparrow konfiguráció."
De 1992 elején, az Öbölben bevetett F-16-osok, F-18-asok még csak A/B gépek voltak. Az F-16-osokon még AIM-7 sem volt. (Vagy vittek oda F-16ADF-et?)










Az Öbölben már az F-16C/D volt, az F-16A/B-k és ADF-ek az otthon az USA-ban maradtak tartalékban, illetve modernizációra.
Az F-16C/D az egy valódi mindenes, légifölényre is képes Falconként jött ki 1984 - 89 között.
A Haditengerészet mind A/B, mind C/D változatú Hornetekkel bírt.
Az AMRAAM kisszériásan meg már 1991 januárjára bevethető volt.
A MiG-29 + R-27 az veszélytelen kombináció.
A Szu-27 + R-27 szintén.
Élesben, orosz és ukrán zsoldospilótákkal látott légiharcot a kettő egymás ellen, Etiópia felett, az R-27-es az használhatatlan volt, 24-et indítottak, abból 23 nem talált célt, csak 1-nek sikerült megrongálnia a MiG-29-est, kényszerleszállás lett belőle, és az afrikaiak nem tudják javítani a megrongált repcsit.
Két másikat nagy nehezen lőttek le, biztos nem R-27-essel követték el, hanem R-73-assal, illetve gépágyúval.
Az orosz vadászrepülők az R-77-essel lettek használhatók, azonban az csak 1993 után lett elérhető.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!