Ha az ukránok légvédelmét kiiktatnák, akkor az orosz légierő megváltoztatná a háborút? Mennyire fontos a légvédelme, milyen szerepet játszana, ha az oroszoknak teljes légifölénye lenne holnap?
Hát az eléggé nagy cumi lenne az ukránoknak.
Onnantól, hogy nincs érdemi légvédelem, nem kellene az oroszoknak a nem túl vaskos létszámú rakétáikra támaszkodniuk pl. ahhoz, hogy az energetikai infrastrukturát hatékonyan gyötörjék.
Azt látjuk, hogy ilyen rakétákkal már csak elég ritkán és kisebb volumenben támadják az instrastrukturát, amiből arra lehet kövezkeztetni, hogy nincs túl sok nekik.
De ha a légierő utat nyerje az ukrán légtérbe, akkor szimpla gravitációs bombákkal tényleg le tudnák nullázni az energetikát.
Azt azért ne feledjük el, hogy Oroszországnak elég nagy létszámú légiereje van, az USA után, bár jócskán lemaradva, de a másodikak a repülőgépek számát tekintve, amiknek a nagy része nyilván elavult sz-r, de légvédelem hiányában a maroknyi ukrán maradék légierő nem tudna mit kezdeni velük, főleg, hogy nekik sem korszerű gépeik vannak.
És ilyen elavultabb bombákból is óriási készleteik lehetnek.
Nem mellesleg a szárazföldi előrenyomulásukat is elég hatékonyan tudnák támogatni.
McClane, az hogyan van, hogy az orosz robotrepülők, a 3M-54 Kalibr és a H-55 / 101 / 555-ösök büntetlenül repülnek, még Zsitomir és Vinnica egén is, de a hagyományos légierő alulkezelt ?
Nem lehet mindenért a Stinger / Igla / Sztrela hármast hibáztatni, mert azok elég korlátosak.
Van erre más magyarázat is, hogy miért teljesítenek így, ahogy.
"büntetlenül repülnek, még Zsitomir és Vinnica egén is"
Egyszerűen úgy, hogy az oroszok a teljes belarusz-orosz-fekete-tengeri határ irányából tudnak rakétákat indítani. Azért 2300km határt végig biztosítani nem kevés üteget igényelne..
Itt az is kérdés, mijük van az ukránoknak ?
Ha a repülőik nagyon rossz állapotban voltak, akkor a légvédelmük sem lehetett valami jól.
Oroszoknál külön haderőnem a légvédelem, addig ukránoknál a légvedelem a légierő alá van besorolva.
Slovak MiG-29 jet fighters that Bratislava recently supplied to Ukraine.
“They were able to fly, but that doesn’t mean they were also capable of combat,” Slovak Defense Minister Jaroslav Nad said"
Az ukránok szerint a szlovák MiG-29-esek jobb állapotban vannak, mint a sajátjaik. Úgy, hogy a szlovák MiG-29-esek is repülőképesek, de attól még harcképtelenek.
Légvédelemre is ez mondható el a hadisegélyes Sz-300-asokra és SA-6-osokra.
És más a háború második napjától koldulnak Patriot-ért és társaiért, közben kettő, nem több, nem kevesebb NASAMS-ot, meg IRIS-T-t adnak.
Az Öbölháború a kézzelfogható modern légiháború, az alapján próbálok elemezni.
Az Öbölháború folyamán az F-15E Strike Eagle, az A-10-es Warthog, és az F-117-es Nighthawk széles körben ismertté, sztártípusokká váltak, pedig rajtuk kívül voltak még sokkalta öregebb és kevésbé ismert típusok, melyek kivették a részüket a háborúból.
Ezeknél az öreg típusoknál, az A-6-os Intruder-nél és az F-111-es Aardvark-nál a nagy hatótávolságukat, az öreg, de mégis a korszerűre frissített, modernizált rendszereiket, műszerezettségüket, nagy pontosságú bombavetésüket, és éjszakai és rossz időjárásbeli navigációs képességüket dícsérik.
Mindkettő nagyon sikeresnek bizonyult a légihadjáratban, de az F-111-es Aardvark volt a legfőbb használt repülőtípus.
Az F-111-eseket ugyan nem harckocsik ellen tervezték, de az Öbölben ezeket használták páncélvadászként, és ez törte meg az Iraki Köztársasági Gárdát. Senki nem hitte volna, hogy olyan feladat / szerepkörben is működnek.
Továbbá megerősített repülőgép fedezékeket / hangárokat bombáztak, a földön álló repülőgépekkel.
Támadtak olyan repülőtereket, melyek Bagdadtól mindössze 30 km-re feküdtek, nagyon is veszélyesnek számítottak.
Ők mentek a hidak ellen is, rengeteg hidat romboltak le.
Ők vágták el az olajvezetékeket és olajtartalékokat.
Villamos erőműveket is támadtak.
Ők omlasztották össze a védelmi / hadügyi / híradó rendszert, híradó központokat is bombáztak, teljes egészében megtépázták, a maguk sajátos módján. Kötelékben repültek, egyetlen F-111-es, egyetlen jól irányzott bombával és kész is volt, bevetésfüggő hogy 2 - 4 lézeres bombát hordozott, és ez kötelékenként nagyon sok célpontot jelentett.
Egyedül az F-117-es Nighthawk, és az öreg F-111-es Aardvark repültek be Bagdad fölé, még a belváros fölött is lézerbombázni, a többiek nem.
Ukrajna kapcsán légierőről felesleges beszélni, arra pazarolni bármit.
A T-64-es harckocsik sem képviselnek fenyegetést, ami "tank plinking"-et igényelne.
A hidak elvágása azért nem jó, mert sok város van a Dnyeper mindkét oldalán, Zaporozsje, Dnyipró, Kremencsuk, az egész országgal számoltak, és továbbra is számolnak, anélkül nehéz lenne bárhova menniük.
Az olajtartalékok támadása is értelmetlen, ha a hadisegélyes T-72-est is mozgó bunkerként használják, repesz-rombolóval, nem pedig összehangoltan, és jól tervezett érdemi ütközetben.
A villamoserőműveket eddig is támadták, csak az USA az egészet, az alapokig lerombolta, addig az oroszok meg csak a trafókat robotrepülőzik, amik megjavítása két hétbe tellik.
A hadügyet értelmetlen összeomlasztani, mert Zsaluzsnyij az BTR + BMP + Toyota Hilux + T-72-es harccsoportnak tud parancsolni, nem pedig normális hadseregnek.
A hibák azok teljesen máshol jönnek elő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!