Szerbek, horvátok tudtak valamit kezdeni a T-72 tankokkal mi miért nem?
Itt a horvát részről a Degman M-95-re gondolok meg a Szerb M-48asokra mint pl M-48AS1
Tudnánk mi is valami más tankot csinálni ha nem stadionokra költenénk a pénzt meg Budapestre új felhőkarcolókra meg vasútra ami hangsúlyozom csak Budapestre korlátozódik eközben a vidék meg meghalt
Akkor legyen már egy jó hadseregünk NATO ide vagy oda
# 24
A svéd harckocsikat, és repülőket mennyire veszi a világ ?
# 28
IDÉZLEK: "Attól, hogy ideiglenesen leállt az új harckocsik gyártása, attól még nem számolják fel, és bontják le az üzemet. Az egész üzem univerzálisan használható harckocsik gyártására, karbantartására, modernizálására, javítására, és a letárolt példányok újra üzembe helyezésére."
Ne vicceljünk már, hiszen az olaszok 22 éve állították le a saját harckocsigyártást, a csehek meg még régebben.
Kürasszír
És az olaszok hova viszik szervizelni az Arietét ?
És a T-72M4CZ, a T-72 Scarab, és a sokféle egyéb T-72-es modernizációja milyen üzemekben történik meg ? Az orosz - ukrán háborúban cseh üzemekbe viszik az ukránok az ő gépeiket szervizelni, meg egyszerűbb tunningokat felszereltetni.
Amúgy oroszéknál a T-72-essel sem voltak elégedettek világéletében, alternatívának kitalálták a T-80-ast, ami sok fejlesztést ért meg, azonban az alap az időtálló, mert jól sikerült, és amellé egyenesági T-72-es utódnak a T-90-est.
A T-80-as
- 28 lőszert tud hordozni az autotöltőjében
- gázturbinás
- 12 km/h a hátrameneti/tolatási sebessége
A T-90-es
- 22 lőszert tud hordozni az autotöltőjében
- hagyományos turbódízeles
- 4 km/h a hátrameneti/tolatási sebessége
Különben mindegyik az kicicomázható a legújabb ERA kazettákkal, hőképpel, és aktív védelmi rendszerrel.
A gázturbina az egyes-egyedül a dzsungel éghajlatot nem szereti, ellenben a hagyományos mérsékelt égövön télen - nyáron, a sivatagban, a tajga - tundrán, és a hegyvidékeken teljesen megbízhatóan működik.
Én a T-80-as családot választanám, azon belül is a T-80U-ra alapoznám a modernizáltat.
A T-80-ast már csak Pakisztán, és Ciprus üzemeltetik, Dél-Koreában a pótalkatrészhiány miatt leállították őket, és kivágták őket a lőtéri gyakorló célpontnak.
# 34
Dèl-Korea összesen 35 db T-80-assal rendelkezett.
Ezeket is csak tesztekre használták.
Kürasszír
A dél-koreai T-80U + BMP-3 vásárlás célja könnyen kitalálhatóan információszerzés volt, nem pedig üzemeltetés.
35 harckocsi, és 40 lövészpáncélos az kevés aktív feladat ellátására, legyen akármilyen jó az adott harckocsi.
Ellenben 82 harckocsi, vagy akár a 320 példány az már normális, sőt nagy erőt képvisel.
Kétféle tesztelés van. Egyik az magával a harckocsival zajlik, tesztelik, hogy milyen vezetni, mennyire pontosan lő, és hasonlók.
A másik meg a lőtéri teszt, ott is lehet variálni, hogy a komplett harckocsit állítják ki a vesztőhelyre, vagy gyártanak egy Upper Front Plate-et (teknőfront), és arra lőnek, lőlapként.
Ami T-80U-kat leállítottak a dél-koreaiak, azokat nem a K2-es Black Panther-ek végzik ki, hanem az FPV drónokkal kísérleteznek, hogy hogyan kell azokat felhasználni a harkocsik kiszedésére.
Az orosz - ukrán háborúban történt olyan, hogy a T-90M az bekapott egynéhány RPG-t, 1 nehéz páncéltörő rakétát, tüzérségi tűzbe keveredett, és még néhány drónt is bekapott, ezek után is korlátozottan harcképes volt, és végezetül a kettő Bradley kellett a leharcolásához.
Ami csapásokat szenvedett el a T-90-es a Bradley-k érkezése előtt, azok az érzékelőit vitték ki, az épp elég volt, hogy harcképtelenné váljon, de úgy sem volt könnyű dolguk a Bradley-knek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!