Szerbek, horvátok tudtak valamit kezdeni a T-72 tankokkal mi miért nem?
Itt a horvát részről a Degman M-95-re gondolok meg a Szerb M-48asokra mint pl M-48AS1
Tudnánk mi is valami más tankot csinálni ha nem stadionokra költenénk a pénzt meg Budapestre új felhőkarcolókra meg vasútra ami hangsúlyozom csak Budapestre korlátozódik eközben a vidék meg meghalt
Akkor legyen már egy jó hadseregünk NATO ide vagy oda
# 10-es
A butítás az csak a repülőknél működött, a lengyelek, és társai a T-72-eseiket úgy gyártották, mint az oroszok.
Az oroszok az idők során variáltak a páncélzati felépítésen.
A T-72-es Urál teknőfrontja az 80 - 105 - 20-as felépítésű (acél, textolit, acél), 205 mm a fizikális vastagsága, 68°-on döntve.
A T-72A teknőfrontja az 60 - 105 - 50-as felépítésű (acél, textolit, acél), 215 mm a fizikális vastagsága, 68°-on döntve.
A T-72B-nek kétféle teknőpáncélzata van:
- 60 + 10 + 10 + 20 + 20 + 50 mm lemezek, homogén acéllemezek, 5 milis légrésekkel
- 60mm acél + 35mm NERA +60mm acél+10mm sugárzás elnyelő anyag + 60mm acél, 225 mm a fizikális vastagsága
Nem változtattak a 68°-os döntésen.
Ezek közül melyik az értékelhető, és melyik a teljesen low ?
#9 mert nincs hozzá ipari hátterünk. A Dunaferr is leállításra került. Nehézipari háttér nélkül meg semmilyen kulcsalkatrészt (löveg, torony, teknő stb.) nem tudunk legyártani. Már a Rába sem gyárt motorokat csak futóműveket. Totálisan hiányzik az ipari háttér a harckocsi-gyártáshoz.
A Lynxeket is csak összeszerelni fogjuk a fritzektől kapott alkatrészekből, de azokat nem mi gyártjuk hozzá.
11-es
Ma màr ezek elég karcsú értékek, én leginkább a belső műszerekre illetve kezelőszervekre gondoltam, pl az èjjelátó teljesen használhatatlan, irányzóként gyűlöltem az éjszakai harcászkodást mert nem szólt másról csak, hogy ne kúrjam neki valami izmosabb fának az ágyút aztán ennyi. A jelenlegi állományba lévő néhány T-72 teljesen alkalmatlan az éjszakai harcra de még gyakorlatra is, meg minden másra is.
Akik szolgáltak rajtuk az tudják, hogy miért problémás a mondernizálásuk és miért nem lenne értelme.
Kedves kérdező!
Összehasonlíthatatlanul olcsóbb a legmodernebb nyugati tankot megvásárolni, mint a hidegháborús, 50 éves, minden téren elavult T-72-eseket tuningolni. Ahogy már írták, ehhez Magyarországnak hadiipara sem lenne.
A T-72-est gyártó Csehország és Lengyelország már eldöntötte, hogy leselejtezi a típust.
Jugoszlávia M-84 néven szintén licencgyártotta a T-72-est. Az utódállam Szerbia és Horvátország nem rendelkezik kellő anyagi erőforrásokkal a típus leváltásához.
Kürasszír
És Mi alapján döntöd el, hogy melyik a legmodernebb Nyugati harckocsi ?
Van, aki a Leopárdra esküszik, más az Abrams-re. Ha lehet, a Leclerc-el is bepróbálkoznak a franciák. És a K2-es Black Panther új üdvöske.
# 15
A Leopard 2-nek vannak új továbbfejlesztései (A7, A7+, A8).
Francia Leclerc továbbfejlesztés ellenben nem került tömeggyártásba.
# Kürasszír
A Leopárd 2A7-es az miben előrelépés az A6-oshoz képest ?
Az A4 ---> A5 ---> A6 közötti előrelépéseket értem, és látom, és az A8-ast is, azonban az A7-es az nekem olyan furcsa.
A Leclerc-nél van a Séries 1, a Séries 2, a Séries XXI, és az XLR.
A Leclerc-ben kívülállóként az tetszik, hogy számítógép köré tervezett, letisztult pilótafülkéjű, a műsorokban a harckocsizóik azok 3000 m-re levő céltárgyakra lőttek, és automata töltőgépes. Azonban a Leclerc is bír sofőr melletti lőszertárolóval, és a teknőfrontját képes a Konkursz-M / Metyisz-M átütni, ilyenkor vagy a páncéltörő rakéta túlságosan erős, vagy a Leclerc páncélzata édeskevés.
Ha teljesen szabadon lehetne választani, meg akár képesek is lennénk harckocsi gyártásra, én az Abrams-et tökéletesíteném, a következőképp:
- autotöltő
- a tornyot emiatt két fősre tervezném át
- svédektől beszerezni páncélzati csomagot
- és aktív védelmi rendszert rá
#14 időtáv függvénye, hogy mi az olcsó és mi a drága. Rövid távon jobban megéri a meglévő eszközöket pimpelni, toldozgatni-foldozgatni. Negyed-nyolcad árból kijön egy alapos ráncfelvarrás a zsír új eszköz beszerzése és rendszerbe illesztéséhez képest.
Hosszú távon viszont elfüstölt suska a reszelgetés, ha nem marad az eszköz legalább még 20 évig üzemben. Mert úgyis újat kell venni és amit addig tunningolgattál az megy a levesbe. A románok is így jártak a pimpelt Mig-21-esekkel. T-55-ösökkel. Mára már totál elavultakká váltak, rávertek egy csomó pénzt s most mehetnek a levesbe (addig viszont tény és való, hogy magasabb harctértékű volt mint a semmi, s olcsóbban ki lehetett hozni mint az új cuccusok beszerzését).
# 12
Miért számolták fel Magyarországon a harckocsizáshoz szükséges ipari háttért, addig másoknál megtartották ?
# Kürasszír
" A T-72-est gyártó Csehország és Lengyelország már eldöntötte, hogy leselejtezi a típust. "
Lengyelország a T-72-esek után K2-es Black Panther-t tervez licenc alapján gyártani. Nem vész el az ő ipari hátterük. A cseh harckocsigyártásnál meg élek a gyanúval, hogy felszámolják azt.
A szerbeknél azt látom, hogy ők egy Made-in-Hátsóudvar T-90-est szerettek volna :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!