Szerbek, horvátok tudtak valamit kezdeni a T-72 tankokkal mi miért nem?
Itt a horvát részről a Degman M-95-re gondolok meg a Szerb M-48asokra mint pl M-48AS1
Tudnánk mi is valami más tankot csinálni ha nem stadionokra költenénk a pénzt meg Budapestre új felhőkarcolókra meg vasútra ami hangsúlyozom csak Budapestre korlátozódik eközben a vidék meg meghalt
Akkor legyen már egy jó hadseregünk NATO ide vagy oda
# 21
Az olaszoknak, a görögök, spanyoloknak, a svédeknek, és a cseheknek mennyire éri meg a harckocsi gyártó üzemek, és háttéripar erőltetése ?
#23 a svédeknek nagyon, mivel van saját nehéziparuk :)
A csehek inkább összeszerelők, de ott is van azért "némi" ipari hagyomány. Ahogy az olasz, spanyol ipart sem lehet összehasonlítani a magyar adottságokkal (ld. járműgyártási kapacitások, tapasztalatok).
Közgazdaságilag nem túl megérős ha egy kicsi ország mindennel is egyszerre akar foglalkozni. Inkább azokra a területekre kell fókuszálni ahol komparatív előny van - a nehézipar Magyarországon nem ilyen.
# 23
IDÉZLEK: "Az olaszoknak, a görögök, spanyoloknak, a svédeknek, és a cseheknek mennyire éri meg a harckocsi gyártó üzemek, és háttéripar erőltetése?"
Ezek közül jelenleg senki sem gyárt önállóan harckocsit.
Az olasz C1 Ariete tank gyártása 2002-ben befejeződött.
A cseh ipar már régen nem gyártja a T-72-est.
A spanyolok, svédek, görögök pedig német Leopard 2-est állítottak legmodernebb tankjukként hadrendbe, legfeljebb összeszerelték ezeket.
# 22
IDÉZLEK: "Ahhoz, hogy a Leopárd 2-es elfogadható minőségű harckocsi legyen, ahhoz a németek Svédországból importálják az acélt, különben anélkül csak egy tök átlagos, és teljesen gazdaságtalan fegyó az is."
EZ NEM IGAZ.
A Leopard 2-es ugyanis nem homogén acél páncélzattal épül, hanem rétegelt betétes páncéllemezzel. Ezt a szendvicspáncélt pedig a németek gyártják.
# Kürasszír
A szendvicspáncél az egy pongyola elnevezés. A többrétegű, kombinált, kompozit páncélzat az, ami megfogalmazásilag korrekt, nem pedig konyhanyelvi stílusú.
Nyugaton a többrétegű, kombinált, kompozit páncélzattal a britek rukkoltak elő, és megosztották a gyártástechnológiáját mind az amerikaiakkal, mind a németekkel.
Az alapmodellű M1 Abrams, és Leopárd 2-es az csak a 115 milis nyíllövedékek, és egy - két kezdetlegesebb nehéz páncéltörő rakéta ellen volt védett, azonban a 125 milisek, és a Metyisz ellen nem.
Az M1 Abrams az csak az M1A1 HA/HC update-től, 1988-tól vált olyan erőssé, mint aminek eredetileg szánták.
A Leopárd 2-es az meg csak a Leopárd 2 Improved-től, 1995 környékétől. A Leopárd 2A5-ösnél a tornyot erősítették, kétféle módon:
Az ék páncéllemezei megtervezett pozícióban alkalmasak arra, hogy destabilizálják, és eltörjék a nyíllövedékeket. Kémiai energiájú lőszerek esetén egyszerű hézagolt, távtartós páncélzatként működik, a bázispáncélt kiegészítve ez is elégséges (de meglátásom szerint nem valami hatékony).
A svéd az alappáncélzathoz is hozzányúltak, az eredeti bélést azt igen kemény (akár 600 bhn is!) acél lemezkékre (több, eltérő vastagságú lapocska, 6-3-1 vagy 11-7-5-3-1 kombó is van) és a mögé tett kerámiára, korundra cserélték. Ez gyakorlatilag fizikailag károsítja a lövedéket becsapódáskor és a kumulatív sugár koncentrálódási folyamatát is akadályozza, így kb 30-50%-al növeli az eredeti páncél hatását. De hátránya, hogy találat után elég terjedelmes területen széttörik a kerámia és védtelen marad a harckocsi. Előnye, hogy moduláris, könnyen cserélhető.
# Kürasszír 25-ös válasza
Attól, hogy ideiglenesen leállt az új harckocsik gyártása, attól még nem számolják fel, és bontják le az üzemet. Az egész üzem univerzálisan használható harckocsik gyártására, karbantartására, modernizálására, javítására, és a letárolt példányok újra üzembe helyezésére.
A svédek és a görögök azok saját modernizációkat dolgoztak ki a Leó 2A5 / A6-osokhoz, nem pedig szolgaian másolják a németeket.
A Leopárd 2E-n is amit lehetett, tunningoltak.
" It has thicker armor on the turret and glacis plate than the German Leopard 2A6, and uses a Spanish-designed tank command and control system "
Amúgy a svédek azok minden létező harckocsit bekértek tesztelésre, kábé hat modell, és abból "csak" 4-et kaptak meg.
A Challenger-t és a Merkavát nem kapták meg tesztelésre, de a T-80U-t, az M1A1 Abrams-et, a Leopárd 2 Improved-et, és a Leclerc-et igen.
Egyik sem volt tökéletes, mindegyiknek megvolt a Pro és Con-ja:
- T-80U: legerősebb páncélvédettség, autotöltő, azonban az éjjellátó, a hátrameneti/tolatási sebesség, és a gázturbina magas fogyasztása azok gyengéi voltak
- M1A1 Abrams: legerősebb lőszer, hermetikusan elkülönített lőszertároló, azonban a páncélzata csak a régebbi lőszerek ellen védett, a saját 120-asa simán beütötte az Abrams-et, és a gázturbina sokat fogyasztott
- Leopárd 2A5-es: legjobb C2 (Command and control) rendszer, legmegbízhatóbb, legalacsonyabb fogyasztás
- Leclerc: Legjobb gyorsulás, azonban a harckocsi tele volt gyermekbetegséggel
A T-72M4CZ, a T-72 Scarab, és a PT-91-esek azok igényes, és jól sikerült T-72-es modernizációk, ellenben a T-72B, és a T-72B3-as azok leírhatatlan korrupció, és pofátlanság eredményei.
A kínaiak harckocsija, a ZTZ 99-es az egy a románoktól / irániaktól / irakiaktól beszerzett T-72-es, és nagyon sok dolgot átterveztek rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!