Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A haditechnikában világszinten...

A haditechnikában világszinten három nagy fő irányvonal van Szovjet-Orosz, Amerikai-USA, Európai-Európai Unió+UK. A többi ország haditechnikája csak ezeknek a hadiipari tömböknek az eszközeinek a másolatát készíti. Nagyjából helyes e a meglátásom?

Figyelt kérdés

Indiai, Iráni, Észak Koreai haditechnika: Szovjet/Orosz haditechnikát másolja vagy arra épül saját haditechnikája.


Japán, Dél Koreai haditechnika: Amerikai-USA haditechnikát másolja.


Törökország haditechnikája: Legfőképp Európai-Európai Unió+UK haditechnikáját másolja.


Kínai haditechnika: Mind a három fő haditechnikai irányzatot másolja utánozza lekoppintja mindegyikből elles ezt azt és összeturmixolja azokat.


Talán az atombombaelőállítás az amiben két irányvonal van.


Angolszász eredetű atombomba Manhatten project túdósai révén lettek atomhatalmak: USA, Egyesült királyság, Franciaország, Izrael, India, Pakisztán, régen Dél Afrika.


Szovjet/Orosz technológiai eredető atomhatalmak: Oroszország, Kína, Észak Korea.



márc. 31. 17:07
1 2 3 4
 21/35 kürasszír ***** válasza:

# 19


Egyébként miből fegyverkezne komolyan Irán, amikor a gazdasága katasztrofális állapotban van?


Jelenleg 24 db Szu-35-ös vásárlásáról van szó, ez jelentéktelen mennyiség.

Állítólag ennek a 24 darabnak a megvásárlása is súlyos anyagi problémákat okoz.

ápr. 1. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

A 24 Szu-35-ös Flanker az édeskevés, mert


- Izraelnek 84 / 91 F-15-ös Eagle-je van, és berendelt 25 F-15EX Eagle II-est,


- és Szaúd-Arábiának meg 232 F-15-ös Eagle-je + 71 EF Typhoon-ja van.



Irán durva mennyiségi hátrányban lesz, nincs mit szépíteni.

ápr. 1. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/35 Jeffrey Spender ***** válasza:
Az 1978-as iráni iszlamista forradalom az emberiség egyik legnagyobb tragédiája.
ápr. 1. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:
Kína először vett (két körben) 24+48 Szu-27-et, majd ráállt a helyi előállításukra. érzésem szerint Teherán ugyanezt teszi, mert ez többféle előnnyel jár. A Szu-35 pedig elég jól megfelel nekik, az F-4, F-14 gépek utódja lehet.
ápr. 1. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 kürasszír ***** válasza:

# 24


Hol van ehhez az iráni gazdasági és ipari potenciál? Szerintem sehol.


Kína nominális GDP-je 17 000 milliárd dollár, Iráné csak 456 milliárd, azaz a Kína gazdaság és ipar vagy 34-szer erősebb az iráninál.


Irán nem képes modern vadászrepülőgépek licencgyártására.

ápr. 1. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 Jeffrey Spender ***** válasza:
100%

Kínának tényleges előrelépés, és megfelelő volt Teng Hsziao-ping, és az utódjai.


Ellenben Iránnak az iszlamista forradalom az visszalépés volt.


Amúgy azért Iránt nem becsülném le, az F-14-es Tomcat-ek üzemeltetése miatt. Persze öreg repcsik, meg nem kaptak szoftveres modernizációt, viszont a hajtóműveiket képesek pótolni. És pont a hajtómű az, ami sok repülő üzemeltetésének ténylegesen keresztbe tesz.


Irán hogyan oldja meg az amerikai hajtóművek pótlását ?



Sárkányszerkezetet bárki tud tervezni, meg gyártani.


A kínaiaknak is vannak "saját" (J-10), nemhogy teljesen, és ténylegesen önálló, és egyedi dizájnjuk, a J-20-as.


Kína ipari, elektronikai, és K + F-i nagyhatalom, azonban a modern hajtóművekkel nagyon sokáig gondban voltak, a J-20-as eredetileg az orosz Ljulka-Szaturn AL-31-essel repült, annyira rossz volt a helyzet, hogy magukat a hajtóműveket is Oroszországban gyártották le, és adták át a kínaiaknak, nem pedig a kínaiak másolták le házilagosan azt is, saját elhatározás alapján.


A helyzet súlyos orosz függőséget eredményezett, tarthatatlan volt, ezért egy francia - amerikai hajtóművet próbáltak meg engedély nélkül visszafejteni, és lemásolni, és nehezen, de sikerült a mutatvány.



Törökország is rajzolt, és legyártott egy nagyjából működő saját repülőt, a TFX Kaan-t, azonban a saját hajtómű meghaladja a képességeiket, és General Electric F110-es került bele, ami azt jelenti, hogy az amerikaiaktól függ, hogy repülhet, vagy soha nem emelkedhet levegőbe a repcsijük.


Volt idő, hogy a Klimov RD-33-assal szemeztek, de az orosz függőséget eredményezett volna.

ápr. 1. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/35 anonim ***** válasza:
100%

Fő irányvonalat tekintve csak kettő van "nyugati" és "keleti". Előbbi értve az USA, NATO erők által fejlesztett rendszereket (ide értve Izraelt is), de minden tagországnak vannak kisebb-nagyobb önálló fejlesztései is. Természetes egyébként, hogy van köztük technológiai transzfer, tudásmegosztás.

A keleti irányvonal már kicsit diverzikálódik. Az orosz hegemónia mellett egyre markánsabban megjelenik Kína is. Megjegyzem, Irán leginkább Kínai segítséggel fejleszt.

ápr. 1. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 A kérdező kommentje:

#27


Az teljesen igaz hogy a Nyugat Európai országok mind a NATO szabvány szerint gyártják a harci eszközeiket ahogyan az USA is löveg űrméret (155mm,120mm,105mm), gépkarabély szabvány 5,56×45 mm stb.


De akkor ezt értsem úgy hogy az Európai országoknak nincs az USA-tól külön álló önálló K+F kutatásfejlesztéssel rendelkező hadiipara. Tehát a Francia-Angol-Német-Svéd, Mirage Grippen Eurofighter vadászgépek és Chalanger Leopard AMX tankok mind az USA hadieszközeinek a lemásolásából vagy amerikai technólógia átadásával születtek, esetleges kölcsönös kóperáció azaz egymás közötti kölcsönös technológiamegosztással.

ápr. 1. 22:39
 29/35 Jeffrey Spender ***** válasza:

Anglia az nagyon rég bírt saját hadiiparral, de a brit harckocsigyártás az meghalt, és eltemették. Repülőipar az másokba beolvadva létezik.



Franciaország az önálló hadiiparral, és nehéziparral bír időtlen idők óta.


Francia volt az első hagyományos felépítésű, és standardizált harckocsi, a Renault FT.


Az AMX-30-as, és a Leopárd 1-es azok közös európai projektek voltak, és mind a kettő bűnrossz is volt.


Az AMX-30-as után a franciák teljesen önálló harckocsi tervezésbe fogtak, hol radikális, hol hagyományos dizájnokkal, és eredménye lett a Leclerc.


Akkor Marcel Dassault is egyedi repülőket tervezett, saját kútfőből, és mindent sikerült megoldania, ami kell egy repülőhöz, még a hajtóművet is.


Továbbá a franciáknak van saját atomjuk, működőképes repülőgép-hordozójuk, rakétaiparuk, űrbázisuk, és műholdjaik is.



A német repülőipar az másokba beolvadva létezik. A Leopárd 1-es az rosszul sikerült, a Leó 2-es az meg egy közepes tudású, átlagos harckocsi, csak a propagandája az, ami túltolt.

ápr. 1. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 Jeffrey Spender ***** válasza:
Az Abrams, és a Leopárd 2-es páncélzattechnológiája, a deformálódó lemezpáncél az pont brit találmány, ami gyártástechnológiáját megkapták az amik, és a németek, és módosítva reprodukálták az övéikhez.
ápr. 1. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!