A haditechnikában világszinten három nagy fő irányvonal van Szovjet-Orosz, Amerikai-USA, Európai-Európai Unió+UK. A többi ország haditechnikája csak ezeknek a hadiipari tömböknek az eszközeinek a másolatát készíti. Nagyjából helyes e a meglátásom?
Indiai, Iráni, Észak Koreai haditechnika: Szovjet/Orosz haditechnikát másolja vagy arra épül saját haditechnikája.
Japán, Dél Koreai haditechnika: Amerikai-USA haditechnikát másolja.
Törökország haditechnikája: Legfőképp Európai-Európai Unió+UK haditechnikáját másolja.
Kínai haditechnika: Mind a három fő haditechnikai irányzatot másolja utánozza lekoppintja mindegyikből elles ezt azt és összeturmixolja azokat.
Talán az atombombaelőállítás az amiben két irányvonal van.
Angolszász eredetű atombomba Manhatten project túdósai révén lettek atomhatalmak: USA, Egyesült királyság, Franciaország, Izrael, India, Pakisztán, régen Dél Afrika.
Szovjet/Orosz technológiai eredető atomhatalmak: Oroszország, Kína, Észak Korea.
Kína önállóan is fejleszt. Csak kevesebb hír szivárog ki, mint a többi helyről.
Igazi európai uniós irányvonal, összefogás meg nincs, csak részlegesen, 2-3 ország erejéig tudtak eddig összefogni. Ennél több nem jellemző, max az amerikai fegyvereket rendszeresítik mindnyájan egy-egy adott kategóriában.
Észak-Korea az megragadt a T-55-ösök és MiG-21-esek színvonalán. Az, hogy vannak MiG-29-eseik, ne tévesszen meg senkit, a legjobban visszabutított változatot ők kapták.
Dél-Korea az valóban USA haditechnikát másol, de attól még nagyon ritkán az oroszoktól is vesz fegyvereket, mint a KM-SAM / Cheolmae, amit az Almaz-Antej tervezett, és fejlesztett bérbe.
Japán az hol USA, hol német haditechnikát másol, és néha még teljesen saját tervezéssel is képesek előrukkolni.
A kínai haditechnika az elsődlegesen az orosz haditechnikát másolja, a ZTZ-96-os az T-55-ös leszármazott, a ZTZ-99-es az T-72-es leszármazott. Repülőknél a MiG-15 / MiG-17 / MiG-19 / MiG-21-es másolatokat nyomták, és most a Szu-27-es Flanker-t másolják.
A J-10-es az F-16-os Falcon spin-off.
A J-20-as az önálló dizájn.
A J-35-ös / FC-31-es Gyrfalcon az meg az F-22-es Raptor, és az F-35-ös Lightning II szerelemgyereke.
A Z-10-es harci helikoptert az orosz Kamov tervezte, és fejlesztette bérbe.
Törökország az USA + német haditechnika másolása, és tunningolása.
Lehet hogy én tudom rosszul de Irán saját maga fejleszt drónokat olyannyira hogy az oroszok is veszik ill. licenszelik tőlük.
A mélyen "elmaradott" irániak uránt dúsítanak és az internet rejtett bugyraiban is feltalálják magukat:
Törökország sok mindent vásárol vagy gyárt magának licensz alapján de a drónjaik biztosan nem koppintások és a kedvező áruk miatt kelendőek is.
Japánnak ha megengedik hogy fegyverkezzen akkor nem lesz szüksége másolásra hisz technológiailag fel tudná venni a versenyt a nyugattal. Kérdés hogy megengedik-e nekik a saját fejlesztést vagy csak akkor fejleszthetnek ha nyugati haditechnikát vásárolnak. Ez inkább politikai és gazdasági kérdés lesz.
Dél-Kórea a K2 harckocsit saját maga fejlesztette, nem nagyon másolgatott.
Kína mindent is másol és néha a másolat jobb mint az eredeti. Ma már nem mindent temékükről lehet elmondani hogy gagyi kínai.
Atombomba előálíttás két fő irányvonalával nem tudom mit akarsz mondani. Ha arra gondolsz hogy a két (egykori) szuperhatalom látta el a szövetségeseit az előálíttás technológiájával akkor szerintem tévedsz. Egyiknek sem ált érdekében konkurenciát teremteni hisz akár ellenfelek is lehetnek a jövőben (pl.: Oroszország-Kína). Izraelt nem tudom miért sorolod az atomhatalmak közé hisz ők a mai napig nem ismerték el bár mindenki tud róla :)
Előző, igazad van. A britek, kínaiak, franciák, észak-koreaiak, indiaiak, pakisztániak önállóan fejlesztették ki egy adott tudományos szint elérésével az atomfegyvert, nagyhatalmi segítséget nem kaptak hozzá. Izrael segítségével el tudom képzelni, hogy az USA vagy Fro. bizonyos vezető körei részéről suttyomban érkezett ilyen segítség. Dél-Afrikának meg állítólag Izrael segített.
Az ipari hírszerzés aktív tevékenysége természetesen minden államban a siker egyik fontos eleme, összetevője volt.
# 3
IDÉZLEK: "Lehet hogy én tudom rosszul de Irán saját maga fejleszt drónokat olyannyira hogy az oroszok is veszik ill. licenszelik tőlük."
Irán valóban fejleszt figyelemre méltó drónokat, de azért indult el ebben az irányban, mert egyáltalán nem rendelkezik korszerű légierővel.
Olyan környező országok légierői, mint Egyiptom, Törökország, Szaúd-Arábia, vagy Izrael minimum 5-8-szor erősebbek az iráni légierőnél.
Az iráni légierő többsége korszerűsített régi am-i gépeken repül, azok fegyverzetét, radarját, stb. cserélték a negyedik generációs nyugati gépeken lévőkhöz hasonlóakra. Részben kínai, részben orosz segítséggel, részint saját fejlesztésből. Példa az AMRAAM-hoz mérhető PL-12 közepes hatótávolságú levegő-levegő rakéta.
Feltételezem, hogy az orosz eredetű gépeikbe (Szu-24, MiG-29) ugyancsak belepiszkáltak, azpok szintén az eredetinél jobb adottságokkal repülnek már.
Alkatrészük van. Ők gyártják, mait meg nem, azt Kína vagy Oroszország leszállítja.
Napjainkban vált aktuálissá az EF-2000 szintjén álló J-10 és Szu-35 vadászbombázók leszerzése. Izrael persze nagyon prüszköl és lobbizik.
Hát, a következő 2-3 évben szerintem kiderül, hogy az irániak mire tudják rávenni Oroszországot és Kínát. A JF-17-tel olyan sokra nem mennének, mert a mai gépeik is kb. tudnak annyit.
# 6
IDÉZLEK: "Az iráni légierő többsége korszerűsített régi am-i gépeken repül, azok fegyverzetét, radarját, stb. cserélték a negyedik generációs nyugati gépeken lévőkhöz hasonlóakra. Részben kínai, részben orosz segítséggel, részint saját fejlesztésből. Példa az AMRAAM-hoz mérhető PL-12 közepes hatótávolságú levegő-levegő rakéta. Feltételezem, hogy az orosz eredetű gépeikbe (Szu-24, MiG-29) ugyancsak belepiszkáltak, azpok szintén az eredetinél jobb adottságokkal repülnek már."
A korszerűsített, iráni tulajdonban lévő amerikai F-4, F-5, F-14 típusok repülőgépei 1964 és 1975 között épültek meg, azaz matuzsálemi korú, 49-60 éves repülőgépekről beszélünk.
Irán összesen 12 különböző típusú vadászrepülőgépet üzemeltet, a legtöbb típusból kis mennyiséget. Ez logisztikai horror.
Irán jelenlegi 12 repülőgéptípusa közül egyetlenegy sem számít korszerűnek. Alapvetően igen öreg, 30-40-50-60 éves repülőgépekről beszélünk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!