# 70
Mivel a Queen Elizabeth fedélzeti és hangárkapacitása közel a duplája a de Gaulle-nak, maximálisan közel dupla annyi repülőgép üzemeltetesere képes.
# 70
A Queen Elizabeth osztály maximum 72 db F-35 üzemeltetésére alkalmas.
A de Gaulle maximum 40 db Rafale üzemeltetésére alkalmas.
Helyből felszállni könnyebb, vagy gőzkatapulttal ? Gőzkatapultból 3, szélsőséges esetben 4 gép is indítható, minél gyorsabban levegőbe emelhető a komplett.
És a 13 felfüggesztési pont, radarzavaró és csapásmérő kötelékkel nagyon hatékony.
Az Amerikaiak is mire fel üzemeltetnek F-35B-t és F-35C-t ?
Az F-35A és F-35C-nek van létjogosultsága, lehet velük kísérletezni, de a helyből felszállók ?
És a mennyiségük is korlátos.
A total of 48 ordered as of 2021; a total of 138 were originally planned, the expectation in 2021 was to eventually reach around 60 or 80.[382]
Amúgy a repülőgép hordozók azok komplex, partraszálló műveletekre valók, anélkül is lehet interkontinentális repüléseket végezni.
1990-ben az F-15-ös Eagle-k azok Philadelphiából felszálltak, és repültek Szaúd-Arábiába, non-stop, 12 órát, 12 légi utántöltést követelt meg, nem pedig hajófedélzeten szállították őket. A gépek simán bírták, csak a pilótáknak okozott nehézséget, de teljesítették.
A Rafale-al is megismételtek hasonló tesztrepülést.
As of July 2021, Charles de Gaulle is the only non-American carrier-vessel that has a catapult launch system, which has allowed for operation of F/A-18E/F Super Hornets[10] and C-2 Greyhounds of the US Navy.[11][12]
Ez milyen képesség ?
# 73
A Queen Elizabeth osztályról síugrósánchoz hasonló, emelt kifutópályáról indítják az F-35 típust harci bevetésekre, a függőleges le- és felszállási képességet pedig elsősorban a leszállásnál használják.
Függőleges felszállásos indítás inkább az amerikai közepes repülőgép-hordozók Harrier és F-35 tipusainál használatos.
A Britek azok a 70-es években voltak erejük teljében, a Falkland az egy nehéz kaland volt, és azért 1992-ig erősek, nagyhatalmi státuszúak voltak.
- 900 Chieftain Stillbrew + 400 Chally 1
- 180 F-4 Phantom II
- 388 Panavia Tornado (228 IDS + 160 ADV)
- 280 EE Lightning
- 130 Avro Vulcan
Hol vannak ezek ?
A Falkland-et kényszerűségből Harrier-ekkel harcolták végig, de a sziget állandó védelmére F-4 Phantom II-ket és Panavia Tornado ADV-ket telepítettek.
# 77
Azok a hordozók jóval kisebbek voltak, mint a mai brit hordozók. Maximum 36 db F-35 méretű repülőgép üzemeltetésére voltak alkalmasak, a mai brit hordozók pedig 72 darabra.
Az F-35B az a Harrier-ek utódtípusa, gőzkatapultos repülőik az F-4-es Phantom II-esekkel leáldoztak.
De ezeket hagyva, az Öbölben mindféle - fajta, sok vadászt felvonultattak, és a légigyőzelmeket 90 %-ban az F-15C Eagle-k könyvelték el, szárazföldi típusokként, a Tomcat-ek érdekesmód nem.
Kürasszír
Az F-22-es Raptor az Office of Technology Security and Export Control (TSEC) bejegyzése alá esik, addig az F-35-ös Lightning II az szabad eladható bárkinek, és el is adják, ez sokmindent elmond a harcértékéről.
The F-22 Raptor cannot be exported under US federal law to protect its stealth technology and classified features.
Israel also expressed interest, but eventually chose the F-35 because of the F-22's price and unavailability.[56][57]
Ha ló nincs, a szamár is "jó" alapú gép az F-35-ös Lightning II.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!