155-ös howitzer lőszert tüzelő gatling gun-t kilehetne fejleszteni? Olyat, amit repülőgépen is lehetne hordozni?
#19 a mechanika, anyagismeret sajnos bonyolultabb annál mintsem kétszer akkora terhelés egyenlő kétszer akkora alkatrész. Egyszerű példa, nyíró- avagy csavarófeszültség (tau), 4x akkora szigma ekvivalenst eredményez! Nagyobb feszültségnél a fémeknek is erős korlátjai vannak. Hiába x-szer akkora az alkatrész mérete a felületen közvetlenül akkora feszültség hat, hogy ott mindenképpen "megfolyik" és deformálódik.
A másik gond a hőterhelés. A nagyobb ütegeknél intenzív tűzcsapásnál néhány sorozatoként meg kell állni szünetet tartani különben az alkatrészek hőtágulása miatt elakadás jelentkezik. 6000 lövés/perc még 10 csöves berendezésnél is 10 lövés/másodperc lövegcsövenként. Ekkora hőterhelést egy 155 mm-es lövegcső (és a csillapító pneumatika) egyszerűen nem bírna ki normál léghűtésnél. Intenzív hűtésre lenne szükség, szóval a hűtőberendezés, a nitrogéntartályok csak tovább növelnék az amúgy sem túl kicsi tömeget.
Műszakilag meg lehetne ugyan csinálni, de minek. Nincs ekkora repülőgép ami elbírná. A II. Vh. technikai színvonalán pláne nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!