Magyarország megnyerte volna az 1848-49-es szabadságharcot ha vannak harci gőzgépeink?
Az 1800-as években már voltak gőzgépek,ugye a síneken ott volt a gőzmozdony,külföldön meg már gőzrepülőgép és gőzkocsi is volt.
Tegyük fel a mérnökök csinálnak egy olyan gőzgépet amit felszerelnek ágyúkkal a távolabbi célok ellen meg kombájn szerű forgó vágóeszközökkel a gyalogság ellen és beküldik az osztrákok ellen.
A gép rémisztő megjelenése és hatalmas tűzereje,illetve megállíthatatlan előretörése megadásra kényszerítette volna az osztrákokat.
Megnyertük volna a szabadságharcot ha vannak ilyen tankjaink?
A gőzgépek erre nem igazán voltak alkalmasak. Még az 1910-es évek végén is a páncélvonatok jelentették a gőzgépek használatát a harctéren.
Voltak gőzkocsik, de valamiért nem terjedtek el. Talán mert nem voltak praktikusak?
Mert a gőzgép k.rva nehéz. Önmagában a gép is, de hozzá a szén és a víz is hatalmas tömegű. Sínen, hajóként eldöcög (ahol nem számít a talajnyomás), de szárazföldi járműként a legkisebb sárban is azonnal elakad a tömege miatt.
Az azonos teljesítményre jutó többszörös (!) tömeg mellett további hátránya a rosszabb termikus hatásfok, a magasabb karbantartási-igény és a rugalmatlan teljesítmény-szabályozás. Egy motornál könnyű a fordulatszám növelése, de egy gőzgépnél előtte gőzt kell képezni ami eltart egy ideig. Ezek eredőjeként szorultak ki az állandó fordulatszámot kívánó stabil üzemű alkalmazási területekről is.
A villamosenergia kiegyensúlyozó kapacitások sem "gőzbázisú" erőművek (kazán -> gőz -> turbina), hanem gázmotorosok (sokba kerül az un. meleg forgó tartalék folyamatos fenntartása effektív termelés nélkül).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!