Miért nem váltották ki az Armata típusú harckocsik a hagyományos elrendezésű harckocsikat ?
Az Armata-típusú harckocsik újítása, hogy a Torony kisméretű, lényegében a lövegnek van minimális borítása, és az azt működtető személyzet az Alvázban foglal helyet, távvezérelve.
Ez a koncepció nem 2010-es, hanem már 1983 - 1987 között mind az Amerikaiak, mind az Oroszok elpróbálták M1 TTB és Objekt 477 Molot / 490 Buntar kísérleti modellekkel, de végülis maradtak a teljesen hagyományos elrendezésű Abrams és T-80 - T-90-es harckocsiknál, és csak Technológia Demonstrátorként rendszeresítik kis létszámban, 200 körüliben a T-14-es Armatát.
Drága, és nem hozza azt amit szerettek volna. Képességeit tekintve nem jobb mint a modernizált T90. Az ára viszont annak többszöröse.
A 90-es évekre világossá vált, hogy az orosz harckocsik lemaradtak a modern nyugati harckocsikhoz képest. Védettségben nagyon gyengék voltak, mozgékonyságban kisebb volt a lemaradás, azonban tűzerőben (elsősorban a tűzvezető rendszerek gyengesége miatt) nagyon lemaradtak. A 125-ös löveg nem ütötte alá a modern nyugati harckocsik páncélzatát. Eldöntötték, hogy a régi "T" koncepció nem fejleszthető. Előírták, hogy az új hk-nak nagyobb védettséget kell biztosítani, illetve az ágyúnak 150 mm-esnek kell lennie ami átüti a modern nyugati hk-k páncélzatát.
A mostani Armata kialakításával a kezelők védettsége nőtt, de a 150-es löveg álom maradt. Ugyanannak a 125-ös lövegnek a modernizált változata került beszerelésre, amit már korábban is elégtelennek nyilvánítottak.
A megbízhatósága is hagy kívánnivalót maga után. (lásd a 2015-ös díszszemle főpróbáját.) A neten sorba-szájba keringenek az orosz harckocsiról nyúzópróba felvételek, ahgy leküzdik a különböző akadályokat. Ilyet az armadáról nem látsz.
Ahogy írtad: Az amerikaiak készítettek a 80-as években az M1-nek egy torony nélküli változatát. A tesztek viszont azt mutatták, hogy a harctéri kiszolgálása bonyolultabb és drágább (pedig az amerikaiakra nem az a jellemző, hogy lemondanak valamiről, ha az drága)
#2:
" A 90-es évekre világossá vált, hogy az orosz harckocsik lemaradtak a modern nyugati harckocsikhoz képest. Védettségben nagyon gyengék voltak, mozgékonyságban kisebb volt a lemaradás, azonban tűzerőben (elsősorban a tűzvezető rendszerek gyengesége miatt) nagyon lemaradtak. A 125-ös löveg nem ütötte alá a modern nyugati harckocsik páncélzatát. Eldöntötték, hogy a régi "T" koncepció nem fejleszthető. Előírták, hogy az új hk-nak nagyobb védettséget kell biztosítani, illetve az ágyúnak 150 mm-esnek kell lennie ami átüti a modern nyugati hk-k páncélzatát. "
Ezt Melyik Modellekre érted, azért mert ennél Sokkal Árnyaltabb a kép.
Két Összetevős a Téma, egyik a Rendszeresítő / Felhasználók kérdése, másik meg a Fejlettségük, Koruk szerint.
Van a Saját Országod, vannak Kényszerszövetségeseid, és a Teljesen Külsősök, azoknak hülye lennél Jóértékűt adni, helyette vagy Elavult, vagy Szándékosan Visszabutított.
Az M1 Abrams-et az USA, a hasonlóan Normális Ausztrálok, és végül a (Megbízhatatlan) Arabok használják, és van is a Gyakorlat Ilyen Alapon, hogy az Ausztrálok ugyanazzal a Teljes Értékű Abrams-el parádéznak, mint az USA, nem veszett el még harci cselekményben, és az Arabok, mert Marokkó, Egyiptom, Irak, Szaúd-Arábia rendszeresítették még, azok meg Szénné Visszabutítottat kapnak, és lövöldözik is ki azokat a Mezítlábas Jemeniek, lángoló roncsokként, és Zsákmányolja az ISIS / Hezbollah.
Az Oroszok is ezért nem adnak Jó Minőségű T-72-est és társait.
És a Leopárd 2-es az meg maradt NATO-n belül, Portugáliától Magyarország / Lengyelországig, mint Aktív, Rendes Használók, és a Szingapúr / Chile meg teljesen semleges hely, ők csak Városállami / Fővárosi Parádéra használják a sajátjaikat, a harckocsizásra alkalmatlan terep és ellenségek hiánya miatt.
Az Első Valóban Modern Harckocsi a T-64-es volt, 1964-ben, mert az alkalmazta Érdemben a Többrétegű, Kombinált (Kezdetleges) Kompozit páncélzatot, kettő, továbbfejlesztett alváltozattal, mert azt megelőzőleg Homogén Acélpáncélzatos harckocsik voltak Mindenhol, és a Nyugaton is 1979-ig kellett várni az M1 Abrams - Leopárd 2-essel, és addig meg nem tétlenkedtek, ültek a babérjaikon. Következett a T-72A 1973-ban, a T-64-es "olcsósított", mégis hasonló teljesítményű testvérének szánták.
1976-ban megjelent a T-80-as, két jelentősebb, továbbfejlesztett változattal.
És végül 1985-ben a T-72B és a T-72M, az Első az Otthonra szánt, teljesen újra tervezett páncélzatú T-72A, a második az meg Exportverzió a Varsói Szerződésnek, Jelentősen csökkentett Harcértékkel. A T-90 az T-72BU néven futott, és csak Marketing miatt kapott Új nevet.
És Harmadik, ami megalapozta a T-72-es "Hírnevét", hogy Guruló Koporsó, az Iraki / Kubai / Ugandai másolatok csak Külsőre akarnak hasonlítani, de Szerkezetre nem.
Egy Normális Minőségű harckocsi úgy néz ki, hogy van a HHS / THS / SHS keményített acélváz, általában 100 - 40 mm-es Külső és Belső Váz, és aközött van egy nagy Üreg, amibe mennek a Kompozitok, amik nagyon hatékonyak mind a HEAT, mind az APFSDS ellen. És csak ezután következik a Műszerezettség és Személyzeti Ülés.
Az Exportverzióknál Több az Acél, és Kevés a Kompozit, és Készségszinten vannak üzemeltetve, de így is "Elfogadhatók", és végül az Iraki / Kubai / Ugandai T-72-esek azok Építkezési Szerkezetacélból vannak tákolva, a leggyengébb minőségben, Minden Tudományos Anyag nélkül, ezeket Iskolázták le.
Páncélzaton kívül a Löveg is Ugyanolyan fontos Tényező, a Rheinmetall Rh-120-as és az Orosz 125 mm-es 2A46-os Karakterisztikára Ugyanazok, és nem a Harckocsi Hibája, hogy Milyen Lőszert vesznek.
Az Iraki és Hasonló példányok azok Világháborúból maradt Nagyméretű, Rideg, Merev PCT gránátot vesznek, addig az Oroszok azok normális Modern Szvinyecs / Mangó / Lekaló / Vákum APFSDS-eket, Szegényített Urán maggal, mint az Amerikai M829-es. És fordítva a Szaúdi / Iraki / Egyiptomi Abrams is Visszafejlesztett Cuccot kap.
Teljes Értékű T-72B és hasonlók Soha nem láttak Harcot, helyettük a Szénné visszabutítottak tépázták meg a Nevét, a Háború az Nem Fair Dolog, ahol Hasonló Képességűnél Győzzön a Jobb, hanem Technológiailag és Képzettségileg Elmaradottba kötnek bele.
A Varsói Szerződésbe is volt 6 darab T-55-ös és jutott 1 Exportverziós T-72-es, Golyófogónak szánták őket, mert Kényszerből volt mindenki a Keletnémetektől a Bolgárokig a Szovjetunió alá rendezve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!