Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Ezért komolyan fizettek?

Ezért komolyan fizettek?

Figyelt kérdés
Ma, évek óta először nem kocsival, hanem BKV-val mentem. Ez szörnyű, annyira lepusztult, hogy félelmetes. Na most mindig azzal jönnek, hogyha el akarunk intézni valamit a városban, inkább tömegközlekedést használjuk. Ma kb. 2000 Ft-ba került a tömegközlekedés, benzin 700 és parkolás 400 lett volna. Tehát dupla annyiért kényelmetlenül és lassan közlekedtem. Ezért nem rakom le a kocsit. De én nem értem, ilyen szolgáltatásér ennyi pénzt kérni, szerintem kicsit gáz.

2012. márc. 21. 19:08
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
700+400=1200 egy napra. Havibérlet, most nem tudom pontosan, de azt hiszem 10-15000 között van. Kocsival kb. 10 nap alatt kifizeted a haviberletet.
2012. márc. 21. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 A kérdező kommentje:
Én nem a mindennapi bejárásra írtam ezt, hanem ha elintéznivalója van az embernek. Egyébként én Vecsésről jártam be, míg nem szültem, Volán bérletet és BKV bérletet is vennem kellett volna, így a benzin még mindig olcsóbb volt.
2012. márc. 21. 19:25
 3/20 anonim ***** válasza:
Én mindenhol igyekszem jegyet venni, a BKV - ra csak akkor veszek, ha muszáj. Nem túlzás, hogy a Balkánon jobbak a körülmények.
2012. márc. 21. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:
pont azért ilyen, mert rengetegen nem fizetnek érte.
2012. márc. 21. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
Nem, a 2008 - as új "paraméterkönyv" bevezetése óta használhatatlan. Akkor még fizettem persze, de csak úgy lehet érte nem fizetni, ha igazán nincs is rá szükség.
2012. márc. 22. 04:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
Ez egy szolgáltatás, amit ha használsz, akkor fizetned kell érte. Ha nem akarsz érte fizetni, ne használd. Ennyire egyszerű. Naponta látok embereket, akiket megbüntet az ellenőr és a közterületes, és nem tudom őket sajnálni kicsit sem. A világ továbblépett, csak az emberek nem akarnak, még mindig azt hiszik, hogy a dolgok ingyen vannak.
2012. márc. 22. 06:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 hollófernyiges ***** válasza:
Számold bele azt is, hogy azt az autót meg is kellett venni, egy használt autó árából tízévnyi bérletet vehetsz.
2012. márc. 22. 08:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
Én mindenhol fizetek érte, ahol tényleg önként választható alternatíva. Ez nem nehéz, nem kerül pénzbe, még Belgrádban is nagyjából sikerült, de Budapesten sajnos ez egy kényszer. Sok helyre nem lehet autóval menni, parkolási díjat kell fizetni, akadályozzák a forgalmat, szándékosan balesetveszélyes helyzeteket teremtenek, ezért néha tömegközlekedni is kell. Szívesebben megyek gyalog, de azt sem lehet mindig. Ugyanakkor mivel a tömegközlekedés használhatatlan, ezért részben kombinálni kell az autóval, ami plusz költség. Én megvenném a bérletet, ha olyan lenne, mint Belgrádban, hogy fele ennyibe kerül és nagyjából tiszta járművek vannak, amik még járnak is. De ami itt megy, hogy nézhetjük a kijelzőn a szeméttenger közepén, hogy még 28 és fél óra múlva érkezik a megállóba, miközben a vezetőség el van ájulva magától, erre felesleges több pénzt költeni, mint amennyit okvetlenül muszáj.
2012. márc. 22. 10:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:
62%

Más aspektust is figyelembe kellene venni, mert most csupán a tiéd csupán az egyéni érdek egy metszetét írtad le.


A tömegközlekedés előnyei:

- Tisztább levegő

- Kisebb közúti terheltség (ha mindenki autóval menne, mindenhol dugó lenne, leamortizálódna a teljes úthálózat, rengeteg baleset lenne...)


Más kérdés, hogy nem hatékonyan van megszervezve a tömegközlekedés, de néhány dolog sokat javult az évtizedek alatt:

- Fővárosi éjszakai tömegközlekedés (az un. "garázsmenetes", ill. "szolgálati járatot" megnyitották az utasok számára is; összevont, várost átszelő hosszú járatok; {részben működő} járatösszehangolás)


- akadálymentesség területén is van fejlődés

- utastájékoztatásban is van


Ami rosszabb lett (a legutóbbi időben) járatok kimaradnak, ezért az érintett vonalakon borul a teljes menetrend, aminek következtében nem valósak a tájékoztatón szereplő infók)


szövet borítású ülés bár melegebb érzetet biztosít, és ellenállóbb, nehezebb tisztítani (mintha olyan sűrűn tennék)

Sok járaton nagyon picik az ülések


Ha már a politika rovatban tetted fel a kérdést, legyen politika:


Eddig kormányoktól függetlenül a BKV, MÁV egy pénzcsap volt (Senkinek ne legyen illúziója: most is az).


Az LMP-nek egy 50 pontos javaslatcsomagot tett le az asztalra, ami segíthetné a tömegközlekedés gazdasági helyzetét.

A Fidesz-KDNP érdemben ezzel nem foglalkozott, a KDNP csupán egy pontját torzítva közölve tett említést azért, hogy a népszavazás kezdeményezésről és a javaslatcsomagról elterelje a figyelmet.


Az LMP többek között fontosnak tartja az

- átláthatóbb gazdálkodást

- a párhuzamos vonalak megszüntetését (Volán/MÁV)

- a járatok összehangolását, stb.


Ha az autós utazás költségébe beleszámítod a jogosítvány megszerzését, az autó árát, a karbantartási költségét (szerviz, autóápolás...), a biztosítási díját, az autópálya díjat, a parkolási díjat, az adókat és a többit, máris árnyaltabb lesz a kép, pláne ha úgy számolunk, ahogy te is tetted, hogy mindezeket a költségeket csak arra számoljuk, hogy "egyszer vettem igénybe mert el kellett valamit intézni"...

2012. márc. 22. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:
700 forint benzinköltség? Na azt azért erősen kétlem! Ennyi pénzből kb 1.5 liter benzint kapsz. Ennyiből a legjobb esetben is maximum 25 kilométert lehet autózni. De ez a 25 km akkor áll, ha nem kell megállnod, elindulnod, lassan menned, etc... Szóval városi körülmények között inkább 15 km-re ha elég. Ennél azért gondolom többet mentél.
2012. márc. 24. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!