Szükségesnek tartanád, hogy a biciklistákat szabályozzák?
Szerintem elég sz@r hogy egy városon belül (az országban Budapestet leszámítva) valaki nem tud biciklire ülni vagy tömegközlekedéssel utazni autó helyett munkába. Van egy nagy belső udvarunk parkolóval, ahol sok társasház "találkozik" és az ismerősök közül akikkel beszélőviszonyban vagyok, el tudom mondani hogy kb. 50%-uk megtehetné hogy nem autóval megy, mert a munkahelye sincs annyira távol, nem is visz annyi holmit magával ami egy biciklin ne férne el, vagy kisgyereket sem kell munkába vinni.
De tudom hogy ez egy kényelmi dolog számukra, amit nem ítélek el, csak cserébe ők se szóljanak be, amiért én nem az autó kényelmét választom.
De a kérdésre válaszolva: Nem tartanám szükségesnek. Van autóra is jogosítványom és boltba pl. azzal járok de ha lehet akkor inkább bicikli mindig. Még sosem okoztam balesetet és többnyire a járdán szoktam menni. Azért a járdán mert én biztos vagyok magamban és tudom magamról hogy vigyázok a gyalogosokra, ellenben az autósok nem én vagyok, aki majd vagy észrevesz és kitér, vagy nem.
Budapestiként, csak Budapest viszonylatában tudok állást foglalni.
Kötelezném a közlekedési rendszabályok ismeretére a kerékpárosokat, mert önfeledt fegyelmezetlenséggel cikáznak az utakon, - mint egy "sportot űzve" - a szabálytalanságok halmozásából. Hiszitek, vagy sem, arra is volt példa, hogy majdnem elgázoltam - GYALOGOSAN - egy kerékpárost.
(- A zebrán, zöld lámpán keltem át, - és elkezdett pislogni a lámpa, mert olimpikonok teljesítményéhez volt beállítva. Átváltottam futólépésre, és a zebra előtt várakozó tömegközlekedési jármű mögül került elém a semmiből két kerékpáros... Ha nem "nyomok satut", eltiporom az elsőt...)
A másik "sláger" - Budapesten, - a főútvonalakon közlekedési iránnyal szembeni önfeledt kerekezés.
-Úgy gondolom, ehhez nincs mit hozzáfűzni.
Egyéb jelenségek:
Színek, táblák, útburkolati, ill. ÍRÁSjelek szelektív felismerése... (-Utóbbi a Margit-híd építés alatt volt tapasztalható, - ahol nagy ívben szartak a kerékpárosok arra a táblára, amelyen illedelmesen megkérték őket arra, hogy szíveskedjenek a hídon a kerékpárjukat maguk mellett tolva átkelni.)
XIII. kerületi Váci úton átkerekezés - piros gyalogos lámpa fényében.
IV. kerületi Pozsonyi úton forgalommal szemben kerekezés...
Egymás mellett kerekezés - gépkocsi forgalommal párhuzamosan.
stb., stb., stb...
Ezért tartom indokoltnak a közlekedési rendszabályok ismeretét, - mert onnantól büntethetővé válnának azok, akik azt gondolják magukról, hogy a normálisabb többség fog alkalmazkodni hozzájuk minden körülmény között.
Ahhoz, hogy valaki büntethető legyen az utakon, először a biztonságos közlekedési lehetőséget kell számára megteremteni. Tudom, hogy van sok szabálytalan, de nem csak biciklisek között, és én sajnos nem merek felülni kerékpárra, mert nincsenek meg a biztonságos kerékpározáshoz szükséges feltételek mindenhol Budapesten belül sem. Hiába van bukóm, láthatósági mellényem, és ismerem a KRESZ-t, még gyalogosként is majdnem ütöttek el autóval úgy, hogy én szabályosan közlekedtem. A biciklisnek és a gyalogosnak nincs biztonsági öve, nincs légpárnája. Nagyanyám falujában nem egy halálos baleset történt a száguldozó autósok miatt.
Kérünk szépen biztonságos közlekedési lehetőséget, biztonságos tárolókat, és akkor onnantól lehet szankcionálni, én be fogom tartani a szabályokat.
Azoknak akiknek nincs jogositvanya valamijen gepjarmure azoknak kotelezove tennem a kresz vizsgat.
En Szegeden elek szerintem siralmas, hogy mennyire nem tudnak szabalyosan kozlekedni.
Kínára és Ausztriára (Grác) hivatkozott két hozzászóló (az első oldalon). Válaszom : Igen, van, ahol hagyománya van a biciklizésnek. Lehet, hogy nálunk is ez a jövő, de pillanatnyilag nem ez a helyzet. Nem látom annak lehetőségét, hogy pl.reggel az az apuka, aki a főváros mellől bejár dolgozni, s közben az iskolába elviszi 1-2-3 gyermekét, ezt hogyan oldhatná meg biciklivel ? Nem egyedi esetről írok !
De eredeti kérdésem arra vonatkozott, hogy a biciklistákat hogyan lehetne rákényszeríteni a kulturált közlekedésre, s ha kérhetem, térjünk erre vissza.
Kérdező, úgy, hogy beveszik az általános iskolai tananyagba a gyalogos és kerékpáros KRESZ-t. A szülők többsége már így is a sulira hárítja a gyereknevelést. Több nyelv helyett (van, akinek a szülő kéri a nyelvoktatást, de szerencsétlen gyerek még a magyart se tudja jól) inkább ezt kéne hangsúlyozni. Lehetnének gyakorlati órák is, amikor kimennek tanpályára. Középiskolában meg jöhetne az ajtós és motoros KRESZ.
Ha valaki gyerekkorban nem tanulja meg, hogy kell közlekedni, hogy ne legyen baleset, felnőttként sokszor már késő. Engem megtanítottak a szüleim, de azóta olyanok lettek a körülmények, hogy sok szülő fáradtan esik haza, örül, ha lefekhet aludni.
És persze szorgalmazni kéne a tárolók építését, a kerékpársávok kijelölését, mert ahogy Graz-ban láttam, ott azért ki vannak építve rendesen ezek, tehát gyakorlatilag akadálymentesítve van a kerékpárok számára is a közlekedési lehetőség, és a kerékpártárolás, jártam tavaly Veronában is egy pár órácskára átutazóban, 50 biciklis tárolók az utcán, és nincs olyan, hogy attól kell félni, hogy elviszi valaki, szóval a közbiztonságot se ártana javítani, hiszen nálunk még a zárható tárolók sincsenek biztonságban, addig hogy merjük az utcán hagyni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!