Milyen buktatói vannak az ikeás szolgáltatások igénybevételének?
Benne vagyok a sűrűjében, ezért szeretném tudni, hogy még mire számíthatok, mert eddig máris kiderültek ezek:
- mást mondanak a konyhabútorosztályon, mást a szolgáltatások pultjánál és megint mást a telefonos ügyfélszolgálaton (ahol végül kiderül, hogy leírva sehol sincs a kérdéses dolog: konkrétan az, hogy a "konyha teljes összeszerelése" címszó alá pontosan milyen termékek be- és felszerelése tartozik)
- a "konyha teljes összeszerelése" nem a te teljes konyhádról szól, mert ha csak egy icipicit is kreatív vagy és más - egyébként ikeás(!) - bútort is akarsz a konyhádba, nem csak a metod nevűeket), akkor kiderülhet, hogy azt nem szereli fel a konyhabútort összeszerelő csapat, hanem csak plusz tízezrekért egy másik csapat, másik időpontban
- amit a konyhabútorosztályon mondanak, annak a fele se igaz, álomvilágban élnek, csak a legózáshoz értenek, a konyhabútortervezéshez, de nekik fogalmuk sincs róla, hogy mi hogyan, milyen sorrendben történik majd a valóságban, valószínűleg csak az a szempontjuk, hogy nyugtatni kell a vevőt, hogy minden flottul megy majd, hogy ők annyira rugalmasok, hogy csak na, stb., hogy minél több megrendelést felvegyenek, beindítsák a gépezetet - ami után már a vevő ki van szolgáltatva nekik, hiszen mindent előre kell fizetni, utána már csak futhat a pénze után
- szóba se jön olyasmi, hogy a rendelésre készülő munkalap az elvi 4-6 hét helyett lehet, hogy korábban is kész lesz, ha megüresedik egy időpont, pedig a konyhabútorosztályon így kezdődik az egész történet
- amíg meg nem rendelsz mindent, addig nem árulják el, hogy gyakorlatilag mi a legközelebbi lehetséges beszerelési időpont, csak az elméleti "4-6 hét" típusú válasz van, vagyis vakon rendelsz
- a megrendeléstől számítva egy héten belül kiszállítják az árut (ebből is látszik, hogy csak a pénzedet akarják, más nem szempont nekik, nem szolgáltatni akarnak igaziból, csak pénzt beszedni), vagyis kerülgetheted a lapra szerelt bútorokat 4-6 hétig (mert szerelési időpont csak kb. addigra van)
- az összeszerelés előtt kb. egy héttel kijön egy ikeás ember ellenőrizni, hogy amit már hetekkel korábban megvásároltál, és hetek óta kerülgetsz, az tulajdonképpen be fog-e férni oda, ahova szeretnéd (eső után köpönyeg - amikor rákérdeztem még a megrendeléskor, hogy ennek így mi értelme, az álmodozós legósok azt mondták, hogy hát, ha pl. túl kicsi mégis a hely valaminek, akkor majd valamit variálnak, kicserélnek ezt-azt, ezért kell, hogy néhány nap legyen még az összeszerelésig), de ekkor hiába bólintasz rá arra a plusz 33 ezres kiadásra, amit a helyszínt ellenőrző ikeás ember javasol, ezt nem lehet belevariálni a már megrendelt "konyha teljes összeszerelése" akcióba, hanem további plusz 30 ezerért jöhet csak szóba, további több hetes csúszással úgy, hogy akkor a komplett mindenség csúszik további heteket, mert annyi rugalmasság sincs bennük, hogy plusz egy valamit hozzácsapjanak az összeszerelendő listához és/vagy hogy két listát csináljanak abból, amit amúgy is két külön csapat fog összeszerelni, hogy csak az egyik fele késsen a variálás miatt.
Szóval az a kérdésem, hogy mire számítsak még. (A nagyját már kiszállították, csak a rendelésre készülő munkalapot nem, ellenőrizték a terepet, de a beszerelés még nem történt meg.)
Neked semmi sehogy nem jó. Rendeld akkor onnan ahonnan akarod.
Az ilyen kekec kukac érdeklődőt úgy le szoktuk rázni mint a rongyot, nem is engedjük hogy rendeljen, mert csak a gond van vele.
Üdv. egy kereskedő.
Igazából nem értem a problémádat, teljesen korrektet a feltételek, amiket felsoroltál.
"- a "konyha teljes összeszerelése" nem a te teljes konyhádról szól, mert ha csak egy icipicit is kreatív vagy és más - egyébként ikeás(!) - bútort is akarsz a konyhádba, nem csak a metod nevűeket), akkor kiderülhet, hogy azt nem szereli fel a konyhabútort összeszerelő csapat, hanem csak plusz tízezrekért egy másik csapat, másik időpontban"
Az általad kreativitásnak nevezett dolog nem más, mint más jellegű termékek beépítése, ami értelemszerűen nem a konyha-részleg feladata.
" szóba se jön olyasmi, hogy a rendelésre készülő munkalap az elvi 4-6 hét helyett lehet, hogy korábban is kész lesz, ha megüresedik egy időpont, pedig a konyhabútorosztályon így kezdődik az egész történet"
A 4-6 hét a valós teljesítési idő, minek ígérjenek korábbit, ha az nem biztos, hogy teljesül?
"- amíg meg nem rendelsz mindent, addig nem árulják el, hogy gyakorlatilag mi a legközelebbi lehetséges beszerelési időpont, csak az elméleti "4-6 hét" típusú válasz van, vagyis vakon rendelsz"
Hogy gondolod, majd a rendelésed harmadánál, felénél konkrét időpontot adnak, amikor még azt sem tudni, mit fogsz még rendelni később? :-)
"- a megrendeléstől számítva egy héten belül kiszállítják az árut (ebből is látszik, hogy csak a pénzedet akarják, más nem szempont nekik, nem szolgáltatni akarnak igaziból, csak pénzt beszedni), vagyis kerülgetheted a lapra szerelt bútorokat 4-6 hétig (mert szerelési időpont csak kb. addigra van)"
örülj neki, hogy 4-6 hét alatt jön egy szerelőbrigád, a jelenlegi piaci viszonyok között ez nagyon is korrekt ajánlat!
"- az összeszerelés előtt kb. egy héttel kijön egy ikeás ember ellenőrizni, hogy amit már hetekkel korábban megvásároltál, és hetek óta kerülgetsz, az tulajdonképpen be fog-e férni oda, ahova szeretnéd"
Ez is a te érdekeidet védi. Rengeteg rossz adat alapján legyártott konyha készül, ők legalább beépítettek egy biztonsági lépést, hogy a szerelőbrigád ne fusson lyukra, mert az mindenkinek kellemetlen lenne.
- ...az elvi 4-6 hét helyett lehet, hogy korábban is kész lesz...
Igen, ez tényleg így van náluk, akkor, ha egyedi konyhalapra van szükség. Én is épp most futottam bele, csak én nem rinyáltam, mert más asztalos is sokszor ilyen határidőkkel dolgozik. 10 éve egy (egyébként egész rendes és nem alkesz) asztalos hetenként hozott egy újabb elemet a konyhába, amikor épp arra járt. És örültünk, mint majom a farkának, hogy ő legalább megcsinálja és nem szívódik fel.
Én ugyan nem kértem, viszont szerintem, megkérheted őket, ha megvan a bútorlap, hogy mondjanak egy másik, közelebbi időpontot a szerelésre.
- ...kiderülhet, hogy azt nem szereli fel...
Igen, azt másik csapat szereli a bútor árának 9%-áért. Szerintem, ez is teljesen korrekt.
- ... nem árulják el a beszerelési időpontot...
Hát honnan tudnák előre??? Ha kérsz egyedi bútorlapot, azt egy szerződéses alvállalkozó gyártja le nekik és akkor annyit mondhatnak ők, hogy 4-6 hét. Ha nem kérsz ilyet, akkor 1 hét múlva is jöhetnek a szabvány elemeket összerakni.
- ...a megrendeléstől számítva egy héten belül kiszállítják az árut...
Szerintem, kérhetsz későbbi időpontot. Egyébként meg örülj neki és nézd végig a cuccokat, mert lehet, hogy a szállítók valamit összetörtek. Ezt az IKEA zokszó nélkül cseréli 1 héten belül (nekem egy tükörajtó tört össze). A barátnőm a KIKÁból rendelt, szállításkor eltörtek egy bútorlapot és a KIKA vevőszolgálat lepattintotta.
- ...kijön a bácsi és ellenőriz...
És még hasznos tanácsokat is ad! Hát, ez borzasztó... Nekem is kijött és ellenőrizte, hogy a falak kifelé nyitnak-e, és be lehet-e tenni probléma nélkül a lapot. Ellenőrizte, hogy a hálózatra rá lehet-e tenni a sütőt, a mosogató befér-e a helyére, a csap nem ütközik az ablakba. Aztán megtárgyaltuk, hogy a nagyobbik munkalap vége hogy legyen alátámasztva. Én megköszöntem neki és nem a háta mögött beszéltem ki.
Mire számíts még:
- mondom, lehet, hogy egy elem törött, karcos. Ellenőrizd végig.
- Egy óriási kupac szeméthalom marad a szoba közepén, amit az IKEA további pénzért hajlandó elszállítani (a csúnya, gonoszok :-) )
- Ha még további projektjeid lesznek, mint nekem (redőny, riasztó, szemeteskuka, kerítés stb.), akkor rájössz, hogyaz IKEA egy sétagalopp, ahol bármikor begaloppolhatsz a vevőszolgálatra, megbeszélheted a dolgokat, majd benyomsz néhány svéd húsgolyót és leöblíted egy kávéval. A többi projekthez viszont már alkohol és Frontin kell...
Jó sok IKEA-s konyhát megcsináltam már, a pár száz ezrestől a több milliósig. Egy biztos, semmi sem olyan egyszerű mint ami a papíron van.
Én már elmondhatom magamról, hogy profi IKEA-s vagyok, kb 10 éve rakok össze mindenféle bútorokat, és azt megtanultam: az ügyfélszolgálaton full hülyék az emberek. Ezért nem is hibáztatom őket mivel ők életükben nem tekertek még be egy csavart sem a termékeikbe amit eladnak, csak a "nagy könyvből" osztják az észt.
Egyébként ha a kérdező tudná mekkora szopás az ha egy összetevő hiányzik, vagy valami nem stimmel a méretekkel, akkor nem verné itt a nyálát.
Bútorösszerakásban a konyhabútor a legkörülményesebb, itt nincs olyan hogy odébb húzod vagy kiékeled stb. Mindennek milliméter pontosan úgy kell lennie mint ahogy azt megtervezték.
Nem véletlenül van ennyi egyeztetés.
De mindegy is mert ez amúgy is csak ilyen kurvä sok idővel rendelkező embernek a panasz kérdése, aki vasárnap háromnegyed 7-kor már nem tud mit kezdeni magával ezért kiír egy kérdést unalmában.
"Az általad kreativitásnak nevezett dolog nem más, mint más jellegű termékek beépítése, ami értelemszerűen nem a konyha-részleg feladata."
Aki ebben dolgozik nap mint nap, annak biztos értelemszerű. Aki meg egy életben egyszer rendel konyhabútort, és azzal találkozik leírt anyagban is, hogy "konyha TELJES összeszerelése", az nyilván úgy értelmezi, hogy "jajdejó, az egész konyhát összeszerelik nekem mosogatógépestül, konyhabútorostul, sarokpolcostul, függönyöstül, nekem már csak élveznem kell (még szép, amennyibe kerül az összeszerelés!)! Ha nem úgy neveznék, hogy "konyha TELJES összeszerelése", hanem mondjuk úgy, hogy a) "metod konyhabútor beszerelése", plusz b) "egyéb bútorok és kiegészítők beszerelése (akár ugyanabba) a konyhába"; és ha nem azt válaszolnák az "és meddig fog tartani maga a beszerelés konkrétan az én esetemben?" kérdésre, hogy "ó, ezt néhány óra alatt összerakják", hanem azt, hogy "két részletben, tehát két külön napon fog történni, a metod összeszerelése kb. 3-4 óra lesz a többi meg egy másik napon kb. 1-2 óra", akkor nem lenne félrevezető.
"A 4-6 hét a valós teljesítési idő, minek ígérjenek korábbit, ha az nem biztos, hogy teljesül?"
Ha eleve úgy kezdik, hogy a mézesmadzagot is elhúzzák az orrom előtt, azzal úgy állítják be az egészet, mintha arról lenne szó, hogy a 4-6 hét tényleg csak valami elv, a gyakorlatban viszont elég sűrűn előfordul, hogy vannak megüresedett időpontok. Ezek után elvárnám, hogy ha megkérdezem, hogy "ha most azonnal megrendelném egy munkalap beszerelését, akkor mikor történhetne meg a beszerelés legkorábban?", akkor ne csak a 4-6 héttel jöjjön, hanem legalább legyen képes belenézni a gépbe az eladó, hogy megnézze, van-e mostanában megüresedett időpont, vagyis hogy ellásson konkrét információval, még mielőtt kiadok 30 ezret csak magáért a szolgáltatásért, hadd tudjam előre, hogy mit várhatok el a pénzemért. Ehhez képest bele se néznek a gépbe, csak akkor, ha már ott van a kezemben a számla, hogy kifizettem nem csak magát a terméket, hanem a szolgáltatást is - tehát azt a szolgáltatást, amiről még azt se tudom, hogy gyakorlatilag két hét múlva történne-e meg, vagy csak háromszor annyi idő múlva - ami azért sok esetben egyáltalán nem mindegy.
""- amíg meg nem rendelsz mindent, addig nem árulják el, hogy gyakorlatilag mi a legközelebbi lehetséges beszerelési időpont, csak az elméleti "4-6 hét" típusú válasz van, vagyis vakon rendelsz"
Hogy gondolod, majd a rendelésed harmadánál, felénél konkrét időpontot adnak, amikor még azt sem tudni, mit fogsz még rendelni később? :-)"
Nem. Úgy értettem, ahogy az előbb is írtam: már akkor is álljanak szóba velem valós adatok szóbeli, néhány kattintás utáni megadásával, amikor még csak a konkrét terv van a kezemben, nem maga a számla, és azt kérdezem, hogy "ha most azonnal megrendelem ezt itt, akkor mikor tudnák leghamarabb beszerelni?" Ha az árukról teljesen korrekt, és részletes információt kaphat a vevő, akkor a szolgáltatásokról miért nem tudhatja meg legkésőbb ezen a ponton, hogy két szerelőbrigádról és két különböző napról van szó, két külön tétel szolgáltatási díjról, stb.?
"örülj neki, hogy 4-6 hét alatt jön egy szerelőbrigád"
A 4-6 héttel nem lenne gond, csak azt nem tudom, hogy miért kéne örülnöm neki, hogy az a szolgáltatás elnevezése, hogy "konyha TELJES összeszerelése", mégis két brigád jön, két különböző szolgáltatási díjért, két különböző időpontban, - és hogy mindez csak akkor derült ki, amikor már egy halom pénzemet elköltöttem...
"Rengeteg rossz adat alapján legyártott konyha készül"
Ők mérték le, ők ellenőrizték a tervet a konyhatervező programjukban a saját emberük mérései, helyszíni rajzai alapján...
"- az összeszerelés előtt kb. egy héttel kijön egy ikeás ember ellenőrizni, hogy amit már hetekkel korábban megvásároltál, és hetek óta kerülgetsz, az tulajdonképpen be fog-e férni oda, ahova szeretnéd"
Ez is a te érdekeidet védi. ..., ők legalább beépítettek egy biztonsági lépést, hogy a szerelőbrigád ne fusson lyukra, mert az mindenkinek kellemetlen lenne."
Nem bánom, hogy jött az ellenőr - ő volt a legértelmesebb ember az ikea környékéről, akivel eddig beszéltem -, de az én érdekeimet az védené, ha még azelőtt jönne az ellenőr, mielőtt befektetem a pénzemet a bútorokba, nem csak hetekkel később. Mert így kiderült, hogy mi van, ha az ellenőr variálást javasol: nulla rugalmatlanság az ikea részéről, ami miatt a 4-6 hétből lehet simán 8-12 is, a javasolt plusz költségből meg a duplája...
Bár itt nagyon szeretnek lepontozni, azért elmondanám a friss tapasztalataimat:
- A 2 tagú szerelőbrigád szinte pontban 8-kor megjelent. Nagyon hálásak voltak, hogy a nappaliban előállítottam nekik egy nagyobb munkaterületet (javaslom, hogy te is csinálj ilyet).
- Dolgoztak mint a villám, de így is délután 3-kor fejezték be a szerelést.
- Közben megjött a vizes is, aki pikk-pakk megcsinálta a csapot és ő csinálta az elszívót is (a nem IKEÁS mosógépet is szívesen bekötötte volna, de ahhoz még nem érkezett meg a vízütésgátló, így én kértem meg, hogy ne tegye).
- Ekkor derült ki, hogy rossz szénszűrő lett kiválasztva az elszívóhoz, úgyhogy azt nem tudta berakni. Azonban, az IKEÁban zokszó nélkül visszaveszik, visszaadják a pénzt és kiválaszthatom a jót. Még a blokk sem kell, ha van IKEA kártyád. A berakást részletesen elmagyarázta, úgyhogy én is meg fogom tudni csinálni.
- A tervezés során felmerült a vízvető beépítése, azonban az IKEÁban nincs csak ezüstfehér, az meg nekem nem passzol sem a kőris munkalaphoz, sem a fehér csempéhez. Így megegyeztünk, hogy majd színtelen szilóval körbenyomják a lapot. Azonban, kiderült, hogy az ablak oldalfala befelé nyit és ezért fél cm rés van a végénél. Szóval, mégiscsak kellett volna vízvető, legalább az ablakhoz, amit, sajnos, utólag kell felszerelnem. Ha előre tudsz erről és veszel bárhol egy színben passzoló vízvetőt, akkor azt szó nélkül felszerelik neked.
- A villanyos fél négykor érkezett és 5 perc alatt beszerelte a sütőt, 5 év garival.
- A szerelők telefonáltak a központnak, hogy kellene nekem szemétszállítás is. A központos pár percen belül visszahívott, időpontot egyeztetett, és mivel nekem ők szállították ki a cuccokat, ezért a szemétszállítás nekem benne van az árban!
- Bár nagyon tisztán dolgoztak a szerelők (pl. fúrásnál a fúró alá tartottak egy dobozt és abba gyűjtötték a port), a munkalap szabás után rengeteg fűrészpor maradt a lakásban (használtak elszívót, de a körfűrész szór rendesen), szóval egy alapos seprést és portörlést nem úszol meg.
- Mindegyik szerelő rengeteg hasznos tanácsot adott: hogy kell beszerelni a szénszűrőt, milyen gyakran és hogyan kell tisztítani, hogyan ápoljam a munkalapot, a FI relét negyedévente teszteljem, nehogy beragadjon stb.
Igaz ugyan, hogy a vízvető még nincs meg és vissza kell mennem szűrőt cserélni, sőt, milyen borzasztó, söpörnöm kellett, ennek ellenére én nagyon meg voltam mindennel elégedve.
Köszönöm!
Hogyhogy nem lehetett tudni előre, hogy kell-e majd szemétszállítás? Az mitől függ? Nekem vajon kell majd?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!