Hyundai HYD 415B ha szűk 20l 1:40 keverék kímélő elhasználása után kompresszióhiányos erősen, akkor mi lehet a baj?
Nyilván légszűrő szivacs rendszeresen becsülettel átmosva, pici légszűrő spray, kosz nem került a motorba, még a gyertya se volt kitekerve, csavarok meghúzottságát ellenőriztem beüzemeléskor is és tegnap is. Vajon mitől lehet az, hogy kétujjas a berántó? Úgy értem: ha a felemelt gépet berántónál fogva leengeded, rendesen félsz, hogy törik. Gyakorlatilag azt tudja, hogy ha melózni akarsz, nyélgázon, 2,4-es damillal nem halad a meló, nem pörög a gép. Összehasonlítási alapom: egy vénséges vén Einhell BG-BC 43 AS, most karburátorcsere után megemberelte magát, értelmes berántó ellenállással, kb fele idő egy átlag terület, negyede egy kezdődő dzsindzsás, ugyanazzal a 2,4mm négyszög damillal. Mit lenne érdemes ellenőriznem? Mire utal egy ilyen viselkedés 20l benzin kímélő elhasználása után?
Kipuf torokba nézve tökéletesség van, dugattyú rendesen szép, teteje nyilván fekete-sötétszürke lerakódásban tobzódik, kicsit sokat voltam kímélő vele, és az első 5l 1:33 volt, kicsit olaj is csöppent a kipufból, kb a harmadik tank után másik 5l kannában bekevertem 1:40-est, és a 33-as kb felét beleöntöttem, majd még egy alkalommal ugyanez a másik felével. A negyedik kanna már precíz 1:40 volt. Szóval összesen ennyi hiba volt a bejáratásában, és gyakorlatilag az ötödik tank után kezdtem terhelni és pörgetni.
Azt mondják, megjön az ereje pár tank után. Szenvedjek még vele? Mennyire valószínű, hogy gyárihibás a henger, vagy ilyesmi?
Ha hat hónapnál idősebb a gép,már garancia sincs rá,mert ez csak hobbi gép.Hosszasan kellene leírnom leirnom mit válaszolt a forgalmazó.A lényege az volt,ezért drágábbak a márkásabb gépek.A jót mindenben meg kell fizetni.
Az olcsó gépek tömeg termékek.Eladásra készülnek,és nem tartós használatra .
Hengerre ránézek, lehet rendelek valami karajabb felömlős jól ismert jót :)
Cimbora meg idejár vicceskedni addig is
Na, Tisztelt Farkasok és egyéb népek, érdekesmód gyűrűcsere után van valami észrevehető kompresszió, majdnem azt mondom, hogy a könnyített indítót is lehet érezni. Sajnos (vagy szerencsére) túl sokat nem használtam, inkább az öreg Einhell kapott pátyolgatást egyelőre, az megy, mint az állat. Az új gyűrűk vélhetően összekoptak már eléggé az elvileg alig kopott hengerrel. A hengerben és a dugattyúszoknyán egymás nyomai, a hengeren a hónolás tűnik el bő centis ovál folton, a dugattyún pedig látszani kezd, hogy van a szoknyán igénybevétel valahogy, ami nem sok, de fiatalon talán mégis sok. Az olajamra gyanakszom, valami sosem hallottam márka, megjegyezni nem tudom. Majd látjuk, mit mutat még ugyanennyi használattal (most már kezd az újra bejáratósdi vége közeledni, aztán szívesebben megyek vele többféle terepre, eddig valahogy az Einhellnek való, nem bejáratós állatkodások voltak meg mindenhol...)
Nem gondolnám, hogy a 43 köbcentis kék Einhell 6-7 évet így túlélt volna a kezeim közt, ha jó képességű barátaink szavai szerinti fotelmérnökként csapatnám párszor tíz üzemóra után a kaszákat a halálba. Ez egy olyan 52 köbcentis, ami gyári állapotában mindig szöcskeijesztgető tempó volt még az öreg Einhellhez képest is. A gyári hengerszettel, pár év után egy filléres piaci karburátorra váltva, valamikor az eleje táján gyújtótrafó cserével, és egy tanulságos kezdeti berántócserével megtolva. Ja, meg pár csavart elfelejtett ő is elég hamar, akkor még nem tudtam, hogy után kell húzni, a Hyundainál meg új tanulság a csavarokkal, hogy lehetne úgy is tárolni azt a rohadt menetrögzítőt, hogy meg is találjam, amikor pont kéne.
BTW 1 év garancia volt rá, járt is nem olyan rég szervizben, mert egy tankfelfogató csavar megtalálta az utat a hűtőlapátokhoz, és le is tört párat. Összeraktam és gariztatás. Ültek rajta vagy másfél hónapot, visszajött úgy, hogy még a gyárinál is gyengébb. A gyűrűk rendesen mintha 3-4 tized 45 fok letörést kaptak volna egy igazán jó esztergályostól. Nem tudom, hogy sikerült összehozni és kinek, pár ötliteres kanna jó minőségű keverék elfogyasztása után. Praktiker egyébként. Ma már egy ötössel olcsóbb náluk ez a húgy, dacolva minden háborús inflációval meg szezontermékséggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!