Hyundai HYD 415B ha szűk 20l 1:40 keverék kímélő elhasználása után kompresszióhiányos erősen, akkor mi lehet a baj?
Nyilván légszűrő szivacs rendszeresen becsülettel átmosva, pici légszűrő spray, kosz nem került a motorba, még a gyertya se volt kitekerve, csavarok meghúzottságát ellenőriztem beüzemeléskor is és tegnap is. Vajon mitől lehet az, hogy kétujjas a berántó? Úgy értem: ha a felemelt gépet berántónál fogva leengeded, rendesen félsz, hogy törik. Gyakorlatilag azt tudja, hogy ha melózni akarsz, nyélgázon, 2,4-es damillal nem halad a meló, nem pörög a gép. Összehasonlítási alapom: egy vénséges vén Einhell BG-BC 43 AS, most karburátorcsere után megemberelte magát, értelmes berántó ellenállással, kb fele idő egy átlag terület, negyede egy kezdődő dzsindzsás, ugyanazzal a 2,4mm négyszög damillal. Mit lenne érdemes ellenőriznem? Mire utal egy ilyen viselkedés 20l benzin kímélő elhasználása után?
Kipuf torokba nézve tökéletesség van, dugattyú rendesen szép, teteje nyilván fekete-sötétszürke lerakódásban tobzódik, kicsit sokat voltam kímélő vele, és az első 5l 1:33 volt, kicsit olaj is csöppent a kipufból, kb a harmadik tank után másik 5l kannában bekevertem 1:40-est, és a 33-as kb felét beleöntöttem, majd még egy alkalommal ugyanez a másik felével. A negyedik kanna már precíz 1:40 volt. Szóval összesen ennyi hiba volt a bejáratásában, és gyakorlatilag az ötödik tank után kezdtem terhelni és pörgetni.
Azt mondják, megjön az ereje pár tank után. Szenvedjek még vele? Mennyire valószínű, hogy gyárihibás a henger, vagy ilyesmi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Itt azt írja hogy 1:25-ös kellett volna bele:
Olaj és benzin
Olaj Csak minőségi olajt használjon, mégpedig kétütemű, léghűtéses motorokhoz ajánlott API TC (TSC-3)
minőségi osztályút. A kétütemű motorok számára készült olajt utasítás szerinti tartályban keverje össze, (1:25)
Benzinből a 95, vagy 100-as oktánszámú ajánlott, az új szabvány miat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igazad van, valószínűleg csak viccből írta a gyártó a saját gèpèhez a használati útmutatót.
A "kínai" motor meg irreleváns, mikor olyant gyártanak amit kèrnek. Szval ennyi erővel addig próbàlkozolhatsz ameddig akarod, aztán visszaviszed.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja látom fotelmérnök vagy.
Akkor felesleges is jó indokokat írni, mert úgyis te vagy az okosabb.
Szóval fele annyi olajat kapott a 30 ezer forintos alsópolcos, 1-2 szezonos gép és csodálkozol hogy tönkrement...
Ezeknek a gépeknek általában 3-5 tartálynfeltöltésnyi a bejáratási időamit kicsit erősebb keverékkel végzünk. 10 tartálynyi benzin elhasználás után már bejáratottnak tekintjük, elérte a maximális teljesítményét és terhelhető.
Mivel 3-5 deci körül van az üzemanyagtartálya ezeknek, te bőven 40 tartálynyit használtál már el a rossz keverékből. Ezzel tönkretetted. Nem a tűgörgők kopása a gond, hanem a dugattyú és a hengeré. De ezt te is írod: nulla a kompresszió. Vidd vissza, hátha kicserélik garanciában. De ne jártasd a pofádat, hogy hogyan járattad be, mert akkor tutira kivágnak a géppel együtt.
Írtam kétszer, hogy már 33-assal köpte az olajat. Láthatóan és hallhatóan 40-esre állította be a gyártó a karburátort (még oda is sok kicsit a benzin, 10 tank után állítottam jóra). Egy hónap után vihettem volna vissza 1:25-tel. Még rá is matricázták, ha érdekel. Ez a felelősség elhárításának egy különösen visszataszító módja, de nyilván cserébe ha szitu van elég ha azt mondod, hogy 1:25 fullszintetikussal használod, kénytelenek elhinni.
Kezdettől nincs kompresszió. Könnyített berántó van rajta, de a motor annyira nem áll ellen, hogy leszedéskor tudtam meg, hogy a duplarugós négykörmös cucc volt végig a kezemben... Tehát messze nincs az, hogy csak húzod kifele, és vagy kétszer röviden megpördül a motor annyira, hogy be tud indulni vele.
#4 ne okoskodj ha nem értesz hozzá, ember nem használ mai gépet 25-össel. Az a tank is 1 literes, ahogy minden 52 köbcentis kínain.
Kevésbé hozzáértő emberek piacos cuccokkal elvannak átlagos esetben sokkal jobban. Nem látom füstölni a gépüket a 25-ös keverékkel... Ha nem tudsz segíteni, és lövésed nincs ezekről a gépekről, akkor inkább ne fáradj?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Még rá is matricázták, ha érdekel"
Mit az 1:25-öt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Sokadszor írom"
Egyszer írtad eddig hogy kezdettől kétujjas, a 9.-esben.
De azt meg mink nem tuggyuk hogy a kétujjas mit jelent, mert mink nem vagyunk mérnökök mint te.
Az biztos, hogy a géped rossz. Az is biztos hogy szarul járattad be.
Vidd vissza azt a koszványos gépet, váltsd vissza az üvegeket és vegyél valami normális gépet és a gyártó által előírtak szerint járasd be és használd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!