Hyundai HYD 415B ha szűk 20l 1:40 keverék kímélő elhasználása után kompresszióhiányos erősen, akkor mi lehet a baj?
Nyilván légszűrő szivacs rendszeresen becsülettel átmosva, pici légszűrő spray, kosz nem került a motorba, még a gyertya se volt kitekerve, csavarok meghúzottságát ellenőriztem beüzemeléskor is és tegnap is. Vajon mitől lehet az, hogy kétujjas a berántó? Úgy értem: ha a felemelt gépet berántónál fogva leengeded, rendesen félsz, hogy törik. Gyakorlatilag azt tudja, hogy ha melózni akarsz, nyélgázon, 2,4-es damillal nem halad a meló, nem pörög a gép. Összehasonlítási alapom: egy vénséges vén Einhell BG-BC 43 AS, most karburátorcsere után megemberelte magát, értelmes berántó ellenállással, kb fele idő egy átlag terület, negyede egy kezdődő dzsindzsás, ugyanazzal a 2,4mm négyszög damillal. Mit lenne érdemes ellenőriznem? Mire utal egy ilyen viselkedés 20l benzin kímélő elhasználása után?
Kipuf torokba nézve tökéletesség van, dugattyú rendesen szép, teteje nyilván fekete-sötétszürke lerakódásban tobzódik, kicsit sokat voltam kímélő vele, és az első 5l 1:33 volt, kicsit olaj is csöppent a kipufból, kb a harmadik tank után másik 5l kannában bekevertem 1:40-est, és a 33-as kb felét beleöntöttem, majd még egy alkalommal ugyanez a másik felével. A negyedik kanna már precíz 1:40 volt. Szóval összesen ennyi hiba volt a bejáratásában, és gyakorlatilag az ötödik tank után kezdtem terhelni és pörgetni.
Azt mondják, megjön az ereje pár tank után. Szenvedjek még vele? Mennyire valószínű, hogy gyárihibás a henger, vagy ilyesmi?
Itt azt írja hogy 1:25-ös kellett volna bele:
Olaj és benzin
Olaj Csak minőségi olajt használjon, mégpedig kétütemű, léghűtéses motorokhoz ajánlott API TC (TSC-3)
minőségi osztályút. A kétütemű motorok számára készült olajt utasítás szerinti tartályban keverje össze, (1:25)
Benzinből a 95, vagy 100-as oktánszámú ajánlott, az új szabvány miat
Igazad van, valószínűleg csak viccből írta a gyártó a saját gèpèhez a használati útmutatót.
A "kínai" motor meg irreleváns, mikor olyant gyártanak amit kèrnek. Szval ennyi erővel addig próbàlkozolhatsz ameddig akarod, aztán visszaviszed.
Ja látom fotelmérnök vagy.
Akkor felesleges is jó indokokat írni, mert úgyis te vagy az okosabb.
Szóval fele annyi olajat kapott a 30 ezer forintos alsópolcos, 1-2 szezonos gép és csodálkozol hogy tönkrement...
Ezeknek a gépeknek általában 3-5 tartálynfeltöltésnyi a bejáratási időamit kicsit erősebb keverékkel végzünk. 10 tartálynyi benzin elhasználás után már bejáratottnak tekintjük, elérte a maximális teljesítményét és terhelhető.
Mivel 3-5 deci körül van az üzemanyagtartálya ezeknek, te bőven 40 tartálynyit használtál már el a rossz keverékből. Ezzel tönkretetted. Nem a tűgörgők kopása a gond, hanem a dugattyú és a hengeré. De ezt te is írod: nulla a kompresszió. Vidd vissza, hátha kicserélik garanciában. De ne jártasd a pofádat, hogy hogyan járattad be, mert akkor tutira kivágnak a géppel együtt.
Írtam kétszer, hogy már 33-assal köpte az olajat. Láthatóan és hallhatóan 40-esre állította be a gyártó a karburátort (még oda is sok kicsit a benzin, 10 tank után állítottam jóra). Egy hónap után vihettem volna vissza 1:25-tel. Még rá is matricázták, ha érdekel. Ez a felelősség elhárításának egy különösen visszataszító módja, de nyilván cserébe ha szitu van elég ha azt mondod, hogy 1:25 fullszintetikussal használod, kénytelenek elhinni.
Kezdettől nincs kompresszió. Könnyített berántó van rajta, de a motor annyira nem áll ellen, hogy leszedéskor tudtam meg, hogy a duplarugós négykörmös cucc volt végig a kezemben... Tehát messze nincs az, hogy csak húzod kifele, és vagy kétszer röviden megpördül a motor annyira, hogy be tud indulni vele.
#4 ne okoskodj ha nem értesz hozzá, ember nem használ mai gépet 25-össel. Az a tank is 1 literes, ahogy minden 52 köbcentis kínain.
Kevésbé hozzáértő emberek piacos cuccokkal elvannak átlagos esetben sokkal jobban. Nem látom füstölni a gépüket a 25-ös keverékkel... Ha nem tudsz segíteni, és lövésed nincs ezekről a gépekről, akkor inkább ne fáradj?
"Még rá is matricázták, ha érdekel"
Mit az 1:25-öt?
"Sokadszor írom"
Egyszer írtad eddig hogy kezdettől kétujjas, a 9.-esben.
De azt meg mink nem tuggyuk hogy a kétujjas mit jelent, mert mink nem vagyunk mérnökök mint te.
Az biztos, hogy a géped rossz. Az is biztos hogy szarul járattad be.
Vidd vissza azt a koszványos gépet, váltsd vissza az üvegeket és vegyél valami normális gépet és a gyártó által előírtak szerint járasd be és használd.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!