Mesterképzés után lakást venni albélet helyett?
Először is amit leírok, valószínű ostobaságnak fogjátok tartani. Lassan végzek a képzésemen (pedagógusképzés) és égető kérdés hogy mégis hol és miből fogok lakni?
Mindenképp budapesten szeretnék maradni, msc-ig kihúzom koliban
Utána nem akarnék albérletet hanem egyből saját lakást venni, mivel az albérlet a levegőbe ment pénz…addigra 4-5 milliót össze tudnék Rengeteg munkával hozni.
Szüleimnek több ingatlanja van amit ostoba módon nem adnak ki, így az onnan (lehetett volna) pénz az nem létezik…
Érdemes hitellel kezdeni az életem? Félek, rettegek. Huszonévesen nem látom a jövőm. De feleslegesen más lakásába sem akarom ölni azt a kevés pénzem amit az állam ad
Aki tudna érdemben tanácsot adni, kérem…
Nagy álmom a 11.kerületben élni…annyira fáj hogy ez csak a gazdagoknak juthat…én ha évekig dolgozok, külföldre megyek, akkor sem lesz elég pénzem
"Lassan végzek a képzésemen (pedagógusképzés) és égető kérdés hogy mégis hol és miből fogok lakni?... Félek, rettegek"
Tipikus pedagógus, inkább menj tüntetni 500%-os béremelésért, az állam hibája hogy frissdiplomásként nincs lakásod!
Bezzeg nyugaton a diplomaosztóról úgy jönnek el a szabadbölcsészek és a pedagógusok hogy saját kastélyaik várják őket.
"aki nem egy primitív, proli összeszerelőországban szeretne élni az elkövetkező évtizedekben."
Aki nem abban akar élni bőven van lehetősége piacképes szakmát kitanulnia (alkalmazott matematikus / informatikus / villamosmérnök / gyógyszerész) és még itthonról is lehetőség van külföldre dolgozni, külföldi bérért magyar (olcsó) megélhetés mellett. Csak hát az a helyzet hogy az ország nagyrésze annyira sötét hogy inkább siránkozik a rossz élete miatt és az államtól várja a segítséget ahelyett hogy önmaguk tennék jobbá a szar életüket.
Biztos voltam benne, hogy ezt a sablonos, fideszes, remote IT-s baromságot fogom kapni válaszként.
Na akkor leírom, hogy mi ebben a logikai hiba:
Nem várja senki az államtól a segítséget. Azt várjuk, hogy biztosítsa azokat a közszolgáltatásokat (ebben az esetben oktatás), amiért levonja a fizetésünk 33,5 %-át (+ 27% ÁFA). Ha nem tudja, akkor adja vissza az ellopott pénzünket és majd biztosítjuk magunknak (magánoktatás).
Igen, van lehetőség tanulni, úgy ahogy működnek az iskolák (még).
(Bár területileg nem homogén ez sem, egy elmaradott régióban, kistelepülésen nincs olyan lehetőség a tanulásra mint pl. Budapest belvárosában.)
Csak pl. elvárnám egy IT-stől, hogy alapszintű rendszerszemlélete legyen már, hogy mi a baj ezzel. Ezerszer el lett mondva, hogy a tanároknak alig 5-6 %-a 30 év alatti, 50% körüli részük meg 50+-os, ráadásul jelenleg is rengeteg túlórával, illetve nem szakirányú tanárok helyettesítésével van megoldva az ellátás. Nem mindegy hogy pl. egy matek órán, ami a programozáshoz, mérnökösködéshez elég fontos lenne, tényleg matekoktatás zajlik, vagy egy tesitanár tart gyermekfelügyeletet.
Értelmes ember felfogja, hogy nem az a lényeg, hogy ma éppen nagy nehezen be tudjuk-e tömködni a lyukakat, hanem hogy rendszerszinte bele van sz*rva az egészbe, nyilván szándékos módon. Mi lesz pl. 10 év múlva úgy, hogy rekordalacsony a pedagógusnak tanulók száma, a politika pedig nyílt harcot vív a tanárok ellen, és az elbutított híveit ellenük hergeli?
Emellett a tüntetések az oktatás átalakításáért, modernizációjáért is zajlanak.
Persze neked nyilván csak az volt a fontos, hogy ki tudtál tanulni ingyen, mások pénzén, aztán osztod az észt a nagy IT-s magas lóról.
De ettől még az iskolázatlanság, igénytelenség ugyanúgy jelen lesz/van már a társadalomban, egyre erősödik a büntetőfékezős, részeges, szemetelős, proli szemlélet, aminek a hatásait ugyanúgy el kell viselned. Egyre több a csöves, c*gány, mindenféle agresszív alja réteg már Budapesten meg a dunántúli városokban is. Innentől kezdődik egy játék, hogy hogyan próbálod elszigetelni magadat ezektől, pl. elit budai hegyvidéki kerületbe költözöl, terepjáróval jársz mindenhova, magánegészségügy, gyerekeknek magániskola...stb., de szerintem ez nem jó irány.
Nem IT-s vagyok hanem alkalmazott matematikus és mesterséges intelligencia / gépi látás algoritmusfejlesztő elsődlegesen digitális képfeldolgozás területen norvég rákkutatással foglalkozó szervezetnél 100% remote munkavégzéssel norvég bérért.
Én pedig annak vagyok a híve hogy az egyén individuális készségén és ambícióján múlik az hogy mennyire képes komplex gondolkozásmódot kialakítani. Ingyenesen elérhető rengeteg top egyetemnek az előadássorozata (MIT, Oxford, Stanford stb...) amit bárki megnézhet és elsajátíthat szabadidejében. A közoktatás kis mértékben járult hozzá ahhoz aki ma vagypk, nyilván van diplomám és találkoztam remek professzorokkal de ha önmagamnak az egyetem túlélése és a vizsgák átvészelése lett volna a cél semmi extrát nem tettem volna bele az önfejlesztésbe akkor ma nem ott tartok ahol.
Én annak vagyok a híve hogy a 21. században amikor az interneten szinte korlátok nélkül elérhető az információ bárki számára itt a fejlődésnek egyetlen egy dolog szab gátat - az egyénnek a hozzáállása és lustasága. Hiába tanítanának Nobel-díjas kutatók egy borsodi elmaradt településen, akkor sem lennének az ottani lakosok agysebészek sem kvantumfizikusok.
Azzal pedig nem tudok egyetérteni hogy ha valaki vállalja a kockázatot, hogy nem egy versenyképes szakmát tanul ki az egyetemen (pl. bölcsész, tanár) és nem rendelkezik piacképes kompetenciával és nem is törekszik annak a megszerzésére akkor az állam feladata lenne a bérüket az egekbe emelni csak mert elégedetlenek. A multinacionális vállalatok tárt karokkal várják a kompetens és intelligens embereket akik képesek értéket és profitot termelni, de olyan emberekre sehol nincs szükség aki veszteséget termel és könnyen pótolható mert nem rendelkezik semmilyen értékes kompetenciával.
De te csak az egyetemről beszélsz. A tüntetések legfőképpen azért a közoktatásról (általános+középiskola) szólnak, és sajnos pl. a borsodi falvak lakói már itt lemaradnak. Ahhoz, hogy a külföldi egyetemi kurzusokat el tudd sajátítani, azért nem árt, ha tudsz olvasni, egyenletet megoldani, ismered a newtoni törvényeket...stb. Ha egy 10 éves gyereket leültetsz a YouTube elé, és otthagyod, garantálom, hogy sehova nem fog jutni. Emellett az iskola célja a közösségre nevelés is, milyen világ lenne, ha csupa magányos Einstein ücsörögne otthon a gép előtt nulla szociális készséggel?
Tehát szerintem a közoktatás egy az egyben nem helyettesíthető internetes kurzusokkal, habár nyilván modernizációra szorulna ( ami jelenleg nem cél, de éppen erről is szól a tüntetés).
A legnagyobb baj, hogy a politikai vezetés semmiféle párbeszédet nem hajlandó folytatni, arról sem, hogy akkor zárjuk be a francba az egészet és üljön mindenki a gép elé külföldi kurzusokat bámulni, arról sem, hogy modernizáljunk, csak hergeli a prolikat meg hazudozik mindenféle brüsszeli pénzekről.
Persze nekik ez így kényelmes az összeszerelő-ország építési projektjükben.
Az, hogy a tanárok mennyire piacképesek, akkor derülne ki, ha az állam nem nyúlná le a pénzünket és engedné, hogy magánalapon működjön az oktatás, akkor majd a szülők eldöntik, hogy mennyit szánnak a gyerekükre, hajlandóak-e a tanárok helyett megtanítani a nyelvtani, matematikai alapokat, vagy pedig rábízzák másra, amíg ők nyugodtan ülhetnek a munkahelyükön.
A multicégnél nyilván főleg a reál szakos tanároknak van esélyük, nekik nagyobb a piaci értékük, de azért én nem gondolnám, hogy csak szakbarbárokat kéne képezni, akiknek nincs irodalmi, történelmi alapműveltségük.
Hú de jó vita, mindkettőtöknek igaza van, és mindketten le vagytok pontozva LOL
Én humán szakos vagyok, és mikor én jártam iskolába, még bőven volt tanár, de akkor se gondolkodni tanították a népet sajnos. Egyetem mellett én is rengeteget képeztem magam, mert az oktatás inkább csak inspiráció, valójaban rengeteg önálló munkára van szükség, hogy az ember fejlődjön. Humán szakos létemre bármikor el tudok helyezkedni multiban, szóval ezt bárki megtehetné, aki hajlandó használni az agyát, és nem csak a csodára vár meg veri az asztalt.
A kormány esze nem fog megjönni, mert már megvan. Ök pontosan tudják, hogy mi a helyzet, és pont az a céljuk, amit írsz.
Egy szűk, hű arisztokrata réteg, illetve tanulatlan szavazógép jobbágyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!