A katolikusok az alábbi idézetek alapján ezek szerint bálványimádók?
Ne csinálj magadnak faragott képet, és semmi hasonlót azokhoz, a melyek fenn az égben, vagy a melyek alant a földön, vagy a melyek a vizekben a föld alatt vannak.” (2Móz. 20.4, 3Móz. 5.8, Zsolt. 97.7, Ésa. 40.18, Ésa. 40.25)
„Ne csináljatok magatoknak bálványokat, se faragott képet, se oszlopot ne emeljetek magatoknak, se kőszobrokat ne állítsatok” (3Móz. 26.1)
„Átkozott az ember, a ki faragott és öntött képet csinál” (5Móz. 27.15)
Vannak, akik kiteszik a keresztet a szobájukba, akkor az bálványimádásnak számít gondolom. Valamint a szentháromságról sincs szó állítólag a Bibliában. Volt olyan, hogy a pap csöngetett csengővel szertartás alatt, ami szintén nincs a Bibliában.
Továbbá hiába van 65000 vallás, szerintem mind hozzátesz valamit vagy kiforgatja a Szentírás igazságát.
@ Kedves szp72! Szeretném elmondani, hogy a leborulás valami tárgy előtt annak a tárgynak az imádatát jelenti, ha tetszik neked, ha nem!
Ezek szerint Józsue például láda imádó volt, Ezdrás pedig templom imádó.
"Józsue megszaggatta ruháját, s arcra borulva feküdt a földön az Úr ládája előtt egészen estig." (Józs 7,6)
"Míg Ezdrás – könnyek közt és az Isten háza előtt leborulva – imádkozott és bűnvallomást tett," (Ezdr 10,1)
@ A Krisztus kép sohasem adja vissza azt, ami. Egy élő embernek az arca sugárzik, pláne Krisztusé. Egy szobor semmit nem ad vissza Krisztus lényegéből, ezáltal alaposan félrevezeti azt, aki ilyen műalkotás jelenlétében imádkozik.
Igen egy feszületet nézni nem ugyanaz, mint magát Krisztust. Viszont a keresztre feszítés tényét viszonylag jól szemlélteti különösebb sugárzás nélkül is.
@ Nem az a gond, hogy létezik szobor, hanem hogy oda teszik, ahol imádkoznak. Ezt kéne megérteni, hogy ez félrevezet!
Arról már hallottál, hogy a zsidók legszentebb tárgyán a frigyládán és a szentélyben is szobrok voltak? (Kiv 25,18; 1Kir 6,23-29). A zsidók legszentebb imádságai és szertartásai szobrok jelenlétében zajlott.
@ Nem az a baj, ha van képes Biblia vagy filmek, melyekben Jézus szerepel, hanem ha a képes Biblia képe előtt imádkozik valaki, ráadásul rendszeresen.
Szerintem ha képes Bibliát nem tilos nézegetni, s imádkozni sem tilos, akkor szerintem egyszerre csinálni se lehet valami rettenetes nagy bűn.
@ Az illusztráció csak a szituációt ábrázolja hitelesen, a személyeket nem, még ha élethű is, nem adja vissza azt, amit személyesen éreznél pl. Jézus jelenlétében.
Látod ez nagy igazság. De szerintem viszonylag kevés olyan hülye van, aki inkább a kép társaságát választja, mint magát a szeretett személyt. Viszont általános szokás, hogy az emberek maguknál hordják szeretteik képét, főleg ha azok távol vannak. Kövezzetek meg, de én ebben nem látok semmi kivetni valót. Nekem valami azt súgja, hogy Krisztus képét hordozni és nézegetni se lehet valami nagy gonoszság.
Kedves szp72!
Tudod, mi a baj veled? Legyél inkább Krisztus páciense a teológia doktora helyett.
Sajnos alapvető teológiai igazságokat hagysz ki. Az Ószövetség óta már másik üdvtörténeti korszak van. Az Ószövetségben valóban ott lehetett Isten jelenléte bizonyos tárgyakon, és akár most is ott lehet, de alapvetően nem ez a helyzet.
"Igen egy feszületet nézni nem ugyanaz, mint magát Krisztust. Viszont a keresztre feszítés tényét viszonylag jól szemlélteti különösebb sugárzás nélkül is."
Szóval amnéziás vagy, mert kereszt nélkül, a tárgy nélkül teljesen el is felejtenéd a keresztre feszítés tényét. Szegény Jézus, belehalt a bűneinkbe, de egy hívő is elfelejti ezt mindig, és kell egy feszület, ami a keresztre feszítés tényét viszonylag jól szemlélteti különösebb sugárzás nélkül is. Bravó.
"Arról már hallottál, hogy a zsidók legszentebb tárgyán a frigyládán és a szentélyben is szobrok voltak? "
Jézusról hallottál már? Tudod, kb. 2000 évvel járt a Földön. Valami ilyesmit is mondott, Szellemben és igazságban kell imádni őt. Vagy te zsidó vagy? Mert akkor felmentelek.
"Szerintem ha képes Bibliát nem tilos nézegetni, s imádkozni sem tilos, akkor szerintem egyszerre csinálni se lehet valami rettenetes nagy bűn."
Szerinted? Szerintem meg nem így van. Már leírtam miért, de leírom még egyszer: Nem adja vissza hitelesen azt, akihez imádkozol. A rajz egy profán dolog. Akihez imádkozol, az pedig, finoman szólva, nem semmi, hogy kicsoda. A rajz csak bezavar az imádságban, hogy a látható helyett a láthatatlanra nézz. Ezt kellene megérteni végre. Én nem tudok tenni érte, hogy megértsd, Isten adjon neked megvilágosodást és árassza rád a szeretetét!
"De szerintem viszonylag kevés olyan hülye van, aki inkább a kép társaságát választja, mint magát a szeretett személyt."
Ez nem választás kérdése. Ha már eleve választani kell és be kell csukni a szemet, azzal te is azt támasztod alá, hogy a kép zavaró lehet. Szomorú dolog, hogy a templomban választani kell, mert ott a látható kép, ami bezavar.
"Viszont általános szokás, hogy az emberek maguknál hordják szeretteik képét, főleg ha azok távol vannak."
A távol lévő szeretteiket úgy érted, hogy már nem élők? Ez nem éppen jó. Jézus azt mondja, engedjétek, hogy a halottak temessék el a halottaikat. Nem gondolom, hogy a Biblia arra biztatna, hogy a nem élő emberekkel bármit is foglalkozni kellene.
Általános szokás? Ez azt jelenti, hogy ami általános szokás, az már csak jó lehet? Ezt nem gondolnám. Nem gondolom, hogy ha valaki egy személy képét hordja magánál, az jó dolog. Itt most nem arra gondolok, hogy valakit egyszer lefényképeztek telefonnal és a képe azóta is a telefonban van, de évek óta nem nézte meg senki.
"Nekem valami azt súgja, hogy Krisztus képét hordozni és nézegetni se lehet valami nagy gonoszság."
Pedig de. Mint már írtam, Krisztus képe félrevezet, nem közvetít semmit abból, Aki Krisztus valójában. Krisztus a szívedben lakik, ha beengedted oda, és ott teljesen máshogy lakik, mint amilyen a képen. Valamikor az ember megért valamit Isten nagyságából és szeretetéből. Valamikor átjön, hogy Isten mennyire hatalmas, és mindenre lenne ereje, hatalma, eltaposhatna minket, de nem ezt teszi, sőt, meghalt értünk Krisztus. Amit ebből megértesz a szíveddel, az a lényeg, az kell. Ebbe a kereszt és a Krisztus ábrázolások csak bezavarnak. Ami a szívben van, amit megértettél Istenből a szíveddel, azt nem lehet képekkel, ábrázolásokkal erősíteni. Ezért félrevezetők az imádság helyén elhelyezett ábrázolások. Kívánom, hogy a szíveddel értsd meg azt, amit Isten megmutathat embernek a hatalmas nagyságából és hatalmas szeretetéből. Ha egyszer felfogod úgy igazából, milyen az, amikor valaki az életét adta érted (Krisztus), és hogy ez valóság, akkor egyszer s mindenkorra összetöröd és kidobod a félrevezető, emberi kéz alkotta cuccokat - vagy legalábbis valami múzeumba rakod, ahol mint műalkotásokat értékelik.
Isten nagyobb annál, mint amiket mi írogatunk itt!
#22
"Vagy te zsidó vagy? Mert akkor felmentelek."
Úgy látszik, hogy személyedben maga Isten nyilatkozik meg? Kinek képzeled te magad, hogy embereket csak úgy felmentesz vagy elítélsz, ha neked úgy tetszik? Majd bízd Krisztusra, hogy kit ítél el és kit ment fel. Tudod aki magasra mászik, nagyot zuhanhat.
"Itt véleménycsere folyt, nem elítélés."
Márpedig te folyamatosan elítéled azokat, akik adott teológiai kérdésben másként nyilatkoznak. Üzenetben a katolikusokról valami olyasmit írtál nekem ezen kérdés kapcsán, hogy egy ördögi szekta agymosottjai. Mi ez ha nem elítélés?
Sőt csak úgy ráírogatsz másokra és részegséggel vádolod őket. Egyébként elárulom, nem fogyasztok alkoholt egyáltalán. Privátba pedig letiltottalak, azért a minősíthetetlen hangnemet az én gyomrom sem veszi be.
@ Sajnos alapvető teológiai igazságokat hagysz ki. Az Ószövetség óta már másik üdvtörténeti korszak van. Az Ószövetségben valóban ott lehetett Isten jelenléte bizonyos tárgyakon, és akár most is ott lehet, de alapvetően nem ez a helyzet.
Tehát egy tárgy előtt leborulni, ha tetszik ha nem az bálványimádás, kivéve ha rajta van Isten jelenléte. Ez is egy logika, de szerény véleményem szerint egy meglehetősen buta logika. Egy ládát akkor se szabad imádni, ha rajta van Isten jelenléte, másrészt bárhol bármi előtt le szabad borulni, ha az nem a tárgynak szól, hanem a mindenütt jelen levő Istennek. Ha leborulok mondjuk a felkelő nap előtt, mert csodalatos a napfelkelte és dicsérem Isten ezért a szépségért, akkor nem a Napot imádom, hanem csak azért fordulok a Nap felé, mert történetesen a Nap inspirált arra, hogy imádjam Istent. Ha egy anya a beteg gyermeke előtt leborul és úgy kéri Istent, hogy gyógyítsa meg, akkor se a gyerekét imádja, csak a betegség okán imádkozik Istenhez, s ezért borult a gyerek irányába. Ha megterített asztal felé fejet hajtva imádkozunk, sem az ételeket imádjuk, csak az étkezés inspirál az imára. Ha valaki egy feszület előtt imádkozik leborulva, szintén nem a feszületet imádja, a feszület pusztán csak inspirálja őt arra, hogy imádja azt, akit ábrázol.
@ Szóval amnéziás vagy, mert kereszt nélkül, a tárgy nélkül teljesen el is felejtenéd a keresztre feszítés tényét.
Nem ennyire azért nem vagyok amnéziás, de mindenesetre az igaz, hogy a feszület puszta látása a kereszthalál felé tereli a gondolataimat, ahogy egyébként minden kép arra felé tereli a gondolatainkat, amit ábrázol. Elvileg meztelen nős képeket szemlélve is lehet Krisztusra gondolni csak van akinek úgy nehezebb.
@ Szellemben és igazságban kell imádni őt.
Valóban lehet képek nélkül is imádkozni, ahogy lehet Biblia nélkül, hangszerek nélkül, templom nélkül, ünneplő ruha nélkül stb. Mégis sok eszközt használhatunk az imádsághoz, ami így vagy úgy segíti az imádságot.
@ Már leírtam miért, de leírom még egyszer: Nem adja vissza hitelesen azt, akihez imádkozol.
Tehát azért nem imádkozhatok egy képes Biblia előtt, mert minden bizonnyal Jézusnak más volt a szakálla, a haja, arckifejezése, de ha lennének róla hiteles photok, akkor nyugodtan megtehetném. Nos Krisztus külseje nem Krisztus lényege, s egy jó Képes Biblia nagyon is tud Jézusról hitelesen ismeretet adni. Nem imádkozhatsz képes Biblia előtt, pedig egy ostobaság, mert mindenki ott és akkor imádkozik amikor akar.
@ A rajz csak bezavar az imádságban, hogy a látható helyett a láthatatlanra nézz. Ezt kellene megérteni végre. Én nem tudok tenni érte, hogy megértsd, Isten adjon neked megvilágosodást és árassza rád a szeretetét!
Azt értem, hogy egy mélyebb imádság inkább egy befelé nézés, s arra alkalmasabb a becsukott szem, a külső környezet kizárása. Azonban vannak kevésbé mély imák, külső környezet inspirálta imák, nyitott szemes imák, s ezek sem bűnösek, legfeljebb nem annyira mélyek. Egy mélyebb imára azonban rá kell hangolódni, s a ráhangolódásra teljesen jók a képek, akár egy bibliai rész elolvasása. Van aki egy feszületet bámulva kezd el imádkozni, majd becsukja a szemét és úgy folytatja. Mellesleg én személy szerint nem nagyon használok képeket.
@ Szomorú dolog, hogy a templomban választani kell, mert ott a látható kép, ami bezavar.
Elárulom neked, hogy a templom képei idővel annyira megszokottá válnak, mint ha ott se lennének. Képeket inkább a gyerekek bámulják unalmukban, s jól is teszik.
@ A távol lévő szeretteiket úgy érted, hogy már nem élők? Ez nem éppen jó. Jézus azt mondja, engedjétek, hogy a halottak temessék el a halottaikat. Nem gondolom, hogy a Biblia arra biztatna, hogy a nem élő emberekkel bármit is foglalkozni kellene.
Az élők képeit is szokás magukkal vinni, például a katonák viszik a feleségük, gyerekük fényképét, nagymamák az unokáik képeit rakosgatják mindenhova, s a képeket nézegetve gondolnak rájuk. Nem gondolom, hogy az elhunyt családtagok, ismerősök fényképe akkora bűn volna. Van aki nem abból ki, hogy úgy is elkárhoznak minek emlékezni rájuk.
@ Pedig de. Mint már írtam, Krisztus képe félrevezet, nem közvetít semmit abból, Aki Krisztus valójában.
Szóval szerinted nagy gonoszság Krisztus képét nézegetni. Biztos igazad van, szörnyű bűn lehet.
@ Krisztus a szívedben lakik, ha beengedted oda, és ott teljesen máshogy lakik, mint amilyen a képen.
Nem lehet a szívedben Krisztus, mert van róla képed. Ez mindenesetre egy érdekes szemlélet.
@ Kívánom, hogy a szíveddel értsd meg azt, amit Isten megmutathat embernek a hatalmas nagyságából és hatalmas szeretetéből. Ha egyszer felfogod úgy igazából, milyen az, amikor valaki az életét adta érted (Krisztus), és hogy ez valóság, akkor egyszer s mindenkorra összetöröd és kidobod a félrevezető, emberi kéz alkotta cuccokat - vagy legalábbis valami múzeumba rakod, ahol mint műalkotásokat értékelik.
Értem. Minél inkább szeretjük Krisztust, annál inkább meggyalázzuk a képeit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!