Kedves vallásosak, gyűlölitek már anyátokat, apátokat, feleségeteket és gyermekeiteket, továbbá testvéreiteket, meg a saját lelketeket?
"barbár nyugati perspektíva" ??? lehet, bár felénk erre azt mondják, józan paraszti ész!
Vajon attól, hogy mennyire vagy képben, megváltozik a szavak értelme? Talán valamiféle szabadkőműves titkos nyelv, amit csak a beavatottak értenek? Lehet ..., csak nem valószínű.
Tudod az, hogy addig csavarunk valamit az igényeinknek megfelelően félremagyarázva, eltorzítva, amíg már egészen mást jelent, szerintem nem filozófia, hanem hazudozás!
Az pedig nem égtájfüggő.
(Ide másolom a Kérdező kérdéshez csatolt SZÓ SZERINT a Bibliában szereplő idézetét.)
"Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom." (Lukács 14,26)
Szóval hogyan is kell ezt nem szó szerint érteni szerinted (használd a kifinomult keleti bölcsesség fordítót és szentírásban képben levő elmélyült tudás átértelmezőt). Mi a mondat értelme szerinted?
Talán:
Szeresd felebarátodat?
esetleg:
Bocsáss meg az ellened vétkezőknek?
Továbbá itt is a családi szeretetről volna szó (???):
Lukács 12.
51 Gondoljátok-é, hogy azért jöttem, hogy békességet adjak e földön? Nem, mondom néktek; sőt inkább meghasonlást.
52 Mert mostantól fogva öten lesznek egy házban, akik meghasonlanak, három kettő ellen, és kettő három ellen.
53 Meghasonlik az atya a fiú ellen, és a fiú az atya ellen; és az anya a leány ellen, és a leány az anya ellen; napa a menye ellen, és a menye a napa ellen.
Bizonyosan az én magyar nyelvi ismereteim és szövegértésem a hiányosak (meg a keleti bölcsességem, és az elmélyült szentírás ismeretem), de mintha nem éppen a családszeretet dominálna itt.
Mint ahogy ott sem, amikor az édesanyját "asszony"-nak nevezi, vagy éppen elküldi, amikor az beszélni szeretne vele, és a híveket nevezi a családjának.
"Tévedsz. KELL nyomozni a szavak jelentését. Sokan a századok alatt írtak a sorok között."
Rendben, nyomozzunk!
"Ha valaki én hozzám jő,
és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját,
feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit,
sőt még a maga lelkét is,
nem lehet az én tanítványom." (Lukács 14,26)
Hagytam helyet a sorok között! Beírnád a nyomozás kiderített jelentésével a szavaknak a szöveg sorok közötti valódi jelentését?!
Mi is van odaírva? (Tudod, amit te látsz, de én nem vettem észre!)
A jézusi követelmény sémita kifejezésekben fogalmazódik meg, ezért paradox jellegű, és nem szabad szó szerint értelmezni. A "gyűlölni" ige (26. v.) annyit jelent, mint háttérbe helyezni, másodrendűnek tartani, a "szeretni" ige pedig annyit, mint előnyben részesíteni. Ha az ember Krisztust választja, ez ellentéteket, osztottságot eredményezhet családján belül; de nem szabad engednie, hogy akár a legszentebb vagy a legkedvesebb kötelékek is meghátrálásra késztessék, ha ezek akadályozzák őt az Istenhez jutásban.
...
Az ilyen tanítás, amely tagad valamilyen igazságot, hogy kiemelhesse egy másik fontosságát, mindig paradoxonnak látszik. Jézus ugyanis nem azért jött, hogy szétszakítsa a családtagokat összefűző szent kötelékeket, és még kevésbé azért, hogy e tagokat szembeállítsa egymással. A misszionáriusok azért küldettek, hogy békét vigyenek a házakba, amelyeket meglátogatni szándékoztak (10, 12-13). Egyáltalán nem valószínű, hogy most arra kapnak buzdítást, háborúskodást robbantsanak ki saját otthonaikban. Máté már említést tett (21. v.) arról, hogy esetleg testvérek, szülők vagy fiak fognak feljelentéseket tenni a helyi hatóságoknál. Most ugyanerről a dologról beszél, de azok pártjára állva, akiket családtagjaik kiközösítenek. Krisztus tanítványát a teljes elszigetelődés és elhagyatottság veszélye fenyegeti. Előfordulhat, hogy a szüleihez (atyjához, anyjához), a távolabbi rokonaihoz (anyósához, menyéhez) vagy a gyermekeihez (fiához, leányához) fűző legszentebb kapcsolatai is megszakadnak. Ennek magyarázatára Máté közmondást idéz (36. v.), amely általánosabban is érvényes: az ember ellenségei többnyire szomszédai vagy családtagjai közül támadnak (Mik 7,6). Az ellenségeskedés mindig valamiféle valódi vagy vélt érdeksérelemből adódik, és ezért általában nem távoli vagy számunkra ismeretlen személyektől ered.
A keresztény élet választása nehéz helyzetbe, sőt veszélybe sodorhatja az ember legkedvesebb személyes kötelékeit, de a legnagyobb próbatét (a vértanúság) idején sem szabad megengednie, hogy legyőzze őt a gyermekei vagy a szülei iránt táplált jámbor érzület. Mert bármilyen kényes és nehéz helyzetben történik ez meg, mindig a Krisztus ellen elkövetett árulásnak számít, ami gyászos következményekkel jár (33. v.).
Szerző: Ortansio da Spinetolli
"A keresztény élet választása nehéz helyzetbe, sőt veszélybe sodorhatja az ember legkedvesebb személyes kötelékeit, de a legnagyobb próbatét (a vértanúság) idején sem szabad megengednie, hogy legyőzze őt a gyermekei vagy a szülei iránt táplált jámbor érzület. Mert bármilyen kényes és nehéz helyzetben történik ez meg, mindig a Krisztus ellen elkövetett árulásnak számít, ami gyászos következményekkel jár (33. v.)."
Hát lelke rajta...
Festett szobor és kétezer évvel ezelőtt írt mese, vagy a gyermekem, szüleim, házastársam iránti szeretet.
Számomra nem kérdés a választás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!