Miért próbálják a hívők elhárítani Istenről a felelősséget?
A világ teli van rossz dolgokkal, amik ellentmondanak egy jóságos teremtőnek. Erre a hívők mindig jönnek a szabad akarattal, és az emberre kenik a felelősséget, holott
1. Hogy az ember a szabad akaratából a rosszat választja, az az ember hibája, igen. De hogy létezik a rossz, mint választható opció, az kizárólag Isten hibája, hiszen ő tetemtette olyanra a világot, amiben eleve ott a lehetőség minden rosszra.
2. Rengeteg rossz dologhoz az embernek semmi köze, hanem azok alapból olyanok, hogy veszélyt jelentenek ránk nézve. Ha teremtve lettek, akkor nyilván az is Isten felelőssége, hogy miért léteznek halálos vírusok, mérgespókok, -kígyók, földrengések, vulkánok, stb.
"Tévedés, nem teremtett engedetlenségre való hajlamot.
Minden amit létrehozott, tökéletes volt, és Jó, és ezt maga meg is állapította, és kijelentette."
Aha, tehát abban hiszel hogy az istened valami pancser, aki a saját akarata ellenére teremtette meg az embert és az angyalokat is engedetlenségre való hajammal?
"Kicsinyes bünti? Ez nem kicsinyes bünti"
Halálra ítélni az egész emberiséget két ember egyszeri szófogadatlanságáért, hát, igen, ez még kicsinyességnek is túlzás...
"És nem Isten tette tönkre a teremtését, hanem az ember teszi tönkre, a kizsákmányolásával."
Kérlek mesélj, minek a kizsákmányolása, és hogyan teremtette meg a fürkészdarazsakat úgy, hogy élve petézzenek bele más ízeltlábúakba! Vagy milyen kizsákmányolás teremt a semmiből pestist, hogyan teremtett az ember földrengéseket, hogyan változtatta veszélyes ragadozókká az állatvilág jelentős hányadát?
"Tévedés, nem teremtett engedetlenségre való hajlamot."
Ha nem teremtett volna engedetlenségre való hajlamot, akkor eleve nem is tudott volna engedetlen lenni az ember. Ott volt az emberben az, hogy TUD engedetlen is lenni, tehát bizony nagyon benne volt a hajlam is. De nevezzük inkább súlyosabb nevén: bűnre való hajlam. Ez az, amit a kereszténység kiszínez a "szabad akarattal"
A szabad akarat lényegében lényegében azt jelenti, hogy az ember tehet jót és rosszat is. Tehát megvan benne a jóra és a rosszra való hajlam is.
Szeretném mindenki figyelmébe ajánlani, a zsidó magyarázatot a témával kapcsolatban:
'Mindenekelőtt a Biblia arra tanít, hogy a bűn egy cselekedet, és nem egy állapot. Isten az embert a ROSSZRA VALÓ HAJLAMMAL TEREMTETTE MEG [18], de képesnek arra, hogy felülkerekedjen ezen a hajlamán[19], és a rossz helyett a jót válassza[20]. Isten megadta a módját, hogyan szabadulhat meg az ember bűneitől."
Forrás itt: [link]
Úgy látszik, hogy a zsidóság sokkal értelmesebben gondolkodik ebben a kérdésben, mint a kereszténység.
Nem a saját akarata ellenére teremtette, de valamiért még is ez mellett ragadtál le.
Pedig leírtam, hogy minden tökéletes volt és jó.
(1Mózes 1:31) 31 Isten ezek után megnézett mindent, amit alkotott, és lám, mindaz nagyon jó volt! . . .
(1Mózes 1:12) . . .És látta Isten, hogy ez jó.
(1Mózes 1:18) . . .És látta Isten, hogy ez jó.
(1Mózes 1:25) . . .És látta Isten, hogy ez jó.
Le ellenőrizte a munkáját, nem csak úgy tett-vett.
Az ember, nem kis bűnt követett el, ezért a büntetése sem kicsinyes. Egy magasabb rendű forrásra hallgatott, pedig a figyelmeztetés elhangzott, az oktatást megkapta Ő is és a felesége is. Miért gondolta azt, hogy egy "kigyó" aki szintén egy teremtés, okosabb a Teremtőjénél. Hogy egy gyümölcs, Istenné teheti.
Tökéletesek voltak, mindenük megvolt, nem szenvedtek hiányt semmiben. Nem éheztek, nem voltak betegek, örökké élhettek volna öregség, és halál nélkül.
Szemet gyönyörködtető kertben élhettek, nézhették az állatok játékát, érezték a kellemes tiszta levegőt, és az illatok milliárdjait.
Egyetlen dolgot kellett csak Tenniük, hogy tiszteletben tartják Isten hatalmát, és vezetését.
A Földet, kert szerű környezetté kellett volna alakítaniuk, és gyermekeikkel betölteni a Földet. Az állatokat etetni, szeretettel gondozni
Az ember többre vágyott. Hatalomra, függetlenségre.
Ez pedig azt foglalta magában, hogy Isten vád alá került, hogy megfosztja Őket a jó dolgoktól. Hazugnak lett bélyegezve, aki becsapja az emberi teremtményeit, és visszatart minden jót tőlük.
Ez kicsinyes dolog az életük forrásával szemben?
Micsoda hálátlanság.! Megvádolni a szülődet, hogy hazudik, és megtagadja a jót tőled, ha felállít egy erkölcsi szabályt, a védelmedre.
A Többi ember pedig már tökéletlenségben született, a lázadás után, és Mi vagyunk azok akikben ez a hajlam meg van. Ádámék tökéletesen vétkeztek. Nekik nincs kifogásuk.
Ezért rájuk nem vonatkozik Jézus megváltó halála.
S azokra sem, akik ezt nem értik és nem fogadják el.
Isten neve, és jogos hatalma lett megkérdőjelezve.
Ez neked kicsinyes?
"Nem a saját akarata ellenére teremtette, de valamiért még is ez mellett ragadtál le."
Mivel össze-vissza beszélsz, nehéz követni.
Szóval, adottak az angyalok, akik egyike elvileg velejéig gonosz, és a maradék egyharmada is otthagyta Istent.
Adott az ember, akikről úgy szól a fáma, hogy már kapásból vétkeztek, és ugye azóta is az összes ember bűnre való hajlammal születik.
Most akkor szerinted Isten jónak akarta teremteni őket, csak béna volt és nem sikerült neki, vagy direkt rossznak teremtette őket?
"Pedig leírtam, hogy minden tökéletes volt és jó."
>Nem igaz, hogy minden tökéletes és jó volt. A Szentírás azt írja, hogy már kezdettől fogva ott volt a kígyó, ráadásul az ember is bűnre való hajlammal lett megteremtve, ezt fent kifejtettem. Azokat a szövegrészeket, amikor Isten szétnéz, azt mondja, hogy minden jó, nem lehet egzakt értelemben venni.
Egyébként a bibliakutatás alapján a Tórát több forrásból (J-E-P-D) szerkesztették össze, és két teremtéstörténetet tettek egymás mellé. A második teremtéstörténetben nem szerepel az, hogy minden jó volt. A redaktor talán látta ezt az ellentmondást, de nem javította ki, hanem érintetlenül végezhette a szerkesztést.
"A Többi ember pedig már tökéletlenségben született, a lázadás után, és Mi vagyunk azok akikben ez a hajlam meg van. Ádámék tökéletesen vétkeztek. Nekik nincs kifogásuk."
>Teológiai értelemben valószínűleg ez az állítás is téves, Ádám ugyanis megtért:
"Ez (a bölcsesség) óvta, akit az Isten elsőként formált, a földkerekség atyját, amikor még ő volt az egyetlen teremtmény, s ez vezette ki bukásából; és ez adta neki az erőt is, hogy mindeneken uralkodjék." (Bölcs 10,1-2)
Mielőtt jönne a kifogás, hogy egy apokrif könyvből idézek, már most elmondom, hogy a Bölcsesség könyve eredetileg a végleges Biblia része volt, csak a protestánsok elvetették a középkorban.
"Ádám ugyanis megtért"
MI?????
Isten a saját kijelentéseit tette volna nevetség tárgyává.Ezért is apokrif.
Az ítélet jogerős volt, az Ő esetébe nem visszavonható, mivel tökéletesen vétkezett ellenben velünk.
Nem beszélve erről:
(1Péter 4:17, 18) . . .? 18 „És ha az igazságos nehezen részesül megmentésben, hol látni majd az istentelent és a bűnöst?”
DE csak ámítsd magad, Jogod van hozzá.
"Az ítélet jogerős volt, az Ő esetébe nem visszavonható, mivel tökéletesen vétkezett ellenben velünk"
Gondold már végig, mit mondasz! Ha vétkezett, az pont kizárja hogy tökéletes legyen! Ádám a Biblia alapján csak akkor lehetne tökéletes, ha Isten direkt azzal a céllal teremti meg, hogy bűnös legyen.
Mellesleg amikor a Bibliát olvastam, még arról volt szó benne, hogy egyedül Isten volt tökéletes ember, amikor eljött Krisztusként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!