Miért van az, ha itt bármit kérdezel Jehova tanuitól, azok csak áll Bibliai idézetekkel (örtorony-a bibliából kiragadott részeket tartalmazza, de csak azokat, amik nekik tetszenek) válaszolnak? Önálló gondolkozásuk van?
Azt hiszem, értem, mire gondol a vérrel kapcsolatos kérdező. Arra, hogy valamennyi vér mindenképpen marad a húsban, amit megeszünk. Igaz?
Igen. Marad. De ha nem ennénk húst, akkor azzal bántanának minket. Pedig a vegákat senki nem bántja. Nyilván nem tudom kivitelezni, hogy minden csepp vért kiszipolyozzak pl. főzés előtt. De amit meg lehet tenni ez ügyben, azt megtesszük, olyan ételeket nem fogyasztunk, amiről tudjuk, hogy vért tartalmaz, és természetesen ez okból nem fogadjuk el a transzfúziót sem. De ennek nem csak ez az oka. Sorolhatnám ide az összeférhetetlenséget, a betegségeket, amiket így kaphatunk meg, és azt, hogy esetleg nincsen olyan vércsoportú vér, ami nekem kéne, stb.
Szívesen leírnám, ha a kérdésfeltevő nem tartja off-nak, hogy milyen más módszerek vannak, ami kézenfekvőbb, olcsóbb, gyorsabb, és az orvostársadalom nagy része is elismeri, csak megfelelő intézkedések szükségesek hozzá.
nem bármikor, csak ha vallási dolgot kérdeznek tőlük
ez ügyben meg miből érveljenek? szakácskönyvből?
Teljesen igaz, NEM idéznek a Bibliából, de a Bibliára hivatkoznak. Nem tudnak idézni a Bibliából, mert akkor kiderülne, amire ők hivatkoznak NINCS benne a Bibliában.
És igen mostis kiderült itt, nem tudom Jehova Tanúja e az illető válaszoló, hogy arról nincs fogalma milyen a kóser hús, kóser módon elkészített hús. Ergo ezt a részt átugrották.
De hozhatjuk példának Noét, Jézust, akikre előszeretettel hivatkoznak. A szaporodást, szerintük isten úgy teremtette az állatokat, hogy egymással nem szaporodnak, az öszvért lazán elfelejtették, mint egy ellenpélda (igaz ez nem Biblia)
"Azt hiszem, értem, mire gondol a vérrel kapcsolatos kérdező. Arra, hogy valamennyi vér mindenképpen marad a húsban, amit megeszünk. Igaz?"
Nem igaz.
IQ nuku.
A húst vérteleníteni kell!
"Csupán a vérét nem szabad elfogyasztanotok, azt öntsd a földre, mint a vizet."
[Mózes V. könyve 12,16]
A vér tilalma szerint csak kivéreztetett hús fogyasztható. A vallási törvény előírja, hogy a húsokat fél óráig vízben, egy óráig sóban kell áztatni, majd háromszor kiöblíteni, hogy minden vérrög kioldódjon belőle. A májat főzés előtt alapos sütéssel vértelenítik, a szív csúcsát pedig le kell vágni mielőtt elkészítik. Az állat levágásánál fontos, hogy az állatot csak képzett szakember (sakter) vághatja le - egyetlen vágással, hogy minél kevesebbet szenvedjen..
Még csak nem is tudjátok,hogy mi a kóser hús.
No lám igy tartózkodnak a vértől jehova(hamis) tanúi!
Igen, kedves utolsó. Nyilván ezeket a dolgokat mi is megtesszük. Áztatás, kifőzés, kisütés, stb. De látom, arra megy ki a játék, hogy bármilyen kérdést is tegyenek fel a kérdezők vallástól függetlenül, vannak emberek, akik semmi mást nem képesek tennik, csak belekeverni a tanúkat, és ócsárolni őket. Pedig szerintem ez az oldal nem erről szól. Tudtok olyan példát mondani, amikor egy tanú ócsárolt titeket? Bár sajnos előfordul, hogy valakit annak állítanak be, és nem is az.
Szóval van önálló gondolkodásunk, és igyekszünk válaszolni azoknak a személyeknek, akik értelmesen kérdeznek, és szeretnének is választ kapni. A felesleges vitatkozásokat meg igyekszünk elkerülni, mert ahogy az 1János 4:20-21 írja: "Ha valaki azt állítja: Szeretem az Istent" és mégis gyűlöli a testvérét, akkor az hazug. Mert aki nem szereti a testvérét, akit lát, nem szeretheti az Istent, akit nem lát. És az a parancsolatunk van tőle, hogy aki szereti az Istent, az szeresse a testvérét is."
Mi szeretünk mindenkit bőrszíntől, vallási hovatartozástól, stb. függetlenül, hiszen ha nem így lenne, akkor nem keresnénk meg mindenkit, hanem csak azokat az embereket, akik nekünk szimpik.
A mózesi Törvényben leírt ún. tisztátalan állatok elfogyasztásának tilalma az egészségügyi óvintézkedéseken túl a zsidóság elkülönülés-tudatát is hivatott volt erősíteni, amely során a mindennapokba is bekerült a különbségtétel, a megkülönböztetés vélelme a zsidó (szent) és a pogány (tisztátalan) dolgok között. Ez Krisztus egyetemes küldetése után megszűnt, és így megszűntek a tisztátalan dolgok megkülönböztetései is, és ezért az Újszövetség feloldotta ezeket a tilalmakat (vö. ApCsel 11,7-9; Róm 14,14.20; 1Kor 10,23-33; 1Tim 4,3-5). Ugyanez vonatkozik a vérre is: „Semmi, ami kívülről megy be az emberbe, nem teheti őt tisztátalanná, hanem ami az emberből kijön, az szennyezi be az embert.” (Mk 7,15)
Az ApCsel 15-nél Jakab megfogalmazta javaslatát, hogy ne terheljék meg ("ne háborgassák" Károli) a pogányokat. Ugyanis a mózesi törvény olyan teher - Péter bizonyságtétele szerint -, amit még maguk a zsidók sem képesek megtartani. Ellenben négy dolgot javasol, hogy rendeljenek el, amitől a pogányok tartózkodjanak:
- a bálvány okozta tisztátalanságtól,
- a paráznaságtól,
- a megfulladt állattól, és
- a vértől.
Ezek azok az alapvető életviteli szabályok, amelyek lehetővé teszi zsidó és nem zsidó keresztények együttélését a gyülekezetekben.
Miért pont ez a négy? A választott néphez tartozás vagy veleszületett dolog volt, vagy pedig betérés (pogányból zsidóvá térés) által volt lehetséges. Ennek első lépése az volt, hogy az áttért prozelitát körülmetélték. Innentől tekintették a választott nép szerves részének, ekkortól vehetett részt például a páskavacsorán.
Honnan tudhatták azonban a zsidókeresztény testvérek, hogy a pogányból lett keresztények valóban elkülönültek a pogány kultuszoktól, ha nem metélkednek körül? Abból, hogy eleget tettek a fenti négy elvárásnak azáltal, hogy nem vettek részt
- bálványáldozatokon, (szinte minden hamis istenség sajátja volt)
- rituális szexuális közösségeken, (bizonyos termékenységi kultuszok, vallásos prostitúció)
- megfojtott állatok szintén rituális élvezésén, és
- a vér rituális használatán (Mitrász-kultusz).
Ha ezt nem tették, akkor nem vettek részt a pogányság hamis istentiszteleti gyakorlatában. Tehát a zsidókból lett keresztény testvérek nyugodtan közösséget vállalhattak velük.
Az ApCsel 15,20.29-ben található tilalom csak első látásra tűnik a régi törvény megerősítésének. Itt ugyanis az apostolok az Izrael földjén lévő idegenekre vonatkozó törvényt idézik (Lev 17,8-9.10-12.15; 18,6-18), azaz egyrészről a megtért pogányok (illetve a keresztények általában) bebocsátást nyertek „Izrael földjére”, viszont megbotránkozást nem akartak a régi „földiek” között (vö. 1Kor 10,28-33).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!