Miért szövik bele az imába, hogy " ne vígy minket a kísértésbe", amikor Isten nem kísérti meg az embert?
Köszönöm a válaszokat. Én azt kaptam, hogy ez még a korai héber tanítók imáiból maradt meg, akik hittek abban, hogy minden történés mögött Isten áll, Ő tette őket próbára, ő bünteti őket, vagy ő erősíti meg őket.
De az embert nem Isten kísérti, hanem a saját önzőségük kényszere, és az állati természetük késztetései. Szerintetek?





Olvasd el az általam belinkelt cikket teljesen! Az erre a kérdésedre is részletes és kimerítő választ ad!
Az alábbiakban összefoglalom e kísértésről szóló tanítás vázlatát, de olvasd el az egész szöveget is, hogy lásd a bibliai utalásokat és az összefüggéseket is:
Kísérteni annyi, mint próbára tenni és megvizsgálni.
Az ember erénye mérlegre kerül aszerint, hogy helyesen cselekszik-e és aszerint is, hogy tartózkodik-e a bűntől. Akkor nagy az ember erénye a helyes cselekvés tekintetében, amikor készséges a jóra, a rosszra való csábítás tekintetében pedig akkor nagy az ember erénye, ha jól ellenáll és nem egyezik bele. „Isten nem kísérthető a rosszra, maga pedig senkit sem kísért.” (Jak 1,13) Az embert 3 dolog kísérheti: a saját teste, az ördög és a világ.
A test kétféleképpen kísért: a rosszra ösztökél vagy a jótól visszatart.
Legerősebben az ördög kísért, miután legyőztük a testet. Azokra a bűnökre csábít, amelyekre az emberek, miután a testet legyőzték, leginkább hajlanak, mint amilyen a harag, a gőg és más lelki bűnök. Az ördög két dolgot tesz, amikor kísért: elámít és az elámítottat megkötözi a bűnben.
A világ kétféleképpen kísért: a földi dolgok mértéktelen és rendezetlen kívánsága által, valamint az üldözők és a zsarnokok által történő megfélemlítéssel.
(MN 2013) ....A Miatyánk szövegével kapcsolatban probléma merült fel: az ima hatodik kérése, vagyis a „ne vígy minket kísértésbe” (Ne nous soumets pas a la tentation). Az új változat így szólna: „ne engedd, hogy kísértésbe essünk” (ne nous laisse pas entrer en tentation). ..
A teljes cikk itt: [link]





#13-hoz kiegészítésül.
A jelenlegi szöveg formátum, ugyan nagyon tömör és jelentőségteljes, de mégsem az eredeti.
"ne vígy minket kísértésbe" korábbi latinból "Ne nous soumets pas a la tentation." Amely a szavak őseredetű jelentéséből a következő képen hangzik: "Ne muszály szümtek által tántorodni." Azaz: "Ne kelljen szemetek által eltántorodni."
Vagyis, (Például!), az adott kor körülményeinek megfelelően, (amikor a szöveg keletkezett), nem gond ha neked három feleséged van, ha te el tudod őket tartani, de a más feleségét azért ne kívánd, még ha oly szemrevaló is... Se állatát, se vagyonát, stb. ne kívánd, hiába oly sok, csillogó vagy szemet gyönyörködtető...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!