Jézus Krisztus tanításai nem ellentmondásosak szerintetek?
Kérdések jogosak.
"És ha megbotránkoztat téged a te kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre. A hol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik."
Természetesen nem buzdít öncsonkolásra, véleményem szerint ez a rész azon kevesek közé tartozik, amit nem szabad szó szerint venni. Arra gondol, hogy minden akadályt háríts el az életedből, ami közéd és Isten közé állna. És igaz, h Jézus nevében lévő hit üdvözít, de nem mi határozzuk meg ezt a hitet, hanem a Biblia. Jakab 2 is erről beszél. Tehát Isten Jézus miatt mindenkinek megbocsájt, de ha ezzel visszaélünk és csak kihasználjuk Istent, akkor elkárhozunk. Ne feledd, Isten a szívet vizsgálja, minden gondolatot és körülményt ismer. Jobban ismer minket, mint magunkat.
"Aki a Szent Lélek ellen szól, annak sem ezen, sem a más világon meg nem bocsáttatik"
Célszerű kicsit előbbről idézni:
Azt mondom azért néktek: Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek; de a Lélek káromlása nem bocsáttatik meg az embereknek. (Zsid 6,4.6;10,26.1Ján;5,16) 32Még a ki az ember Fia ellen szól, annak is megbocsáttatik; de a ki a Szent Lélek ellen szól, annak sem ezen, sem a más világon meg nem bocsáttatik. (Márk 3,29; Luk 12,10.1Tim;1,13)
A feltételt a mindenség ura szabja! Amúgy a Szent Szellem káromlást a hivatkozás definiálja:
Zsidó
6,4 Mert lehetetlen dolog, hogy a kik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek,
(10,26 Mert ha szándékosan vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után, akkor többé nincs bűnökért való áldozat, ) Tehát megismertük Jézust, az áldásokat, bőséget, örök életet és mégis amzt mondjuk szabad akarattal, hogy köszönöm, nem kell. Ez a szándékos vétek, amit itt ír!
Ez ama halálos bűn:
1 János
5,16 Ha valaki látja, hogy az ő atyjafia vétkezik, de nem halálos [Mát. 12,31.32. Zsid. 6,4-6.] bűnt, könyörögjön, és az Isten életet ad annak, a ki nem halálos bűnnel vétkezik. Van halálos bűn; nem az ilyenért mondom, hogy könyörögjön.
6,5 És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit,
6,6 És elestek, ismét [2 Pét. 2,20.21.] megújuljanak a megtérésre, mint a kik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt.
Kedves kérdező!
"ézus egyik pillanatban azt mondja, hogy nemcsak egyszer bocsát meg, hanem kell hetvenhétszer is.
Néhány szövegrészlet, ami ennek teljesen ellentmond:
"És ha megbotránkoztat téged a te kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre. A hol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik."
Itt Jézus bünteti bűnt, ami egyrészt jogos, de hol marad az előbb említett megbocsátás.
"Aki a Szent Lélek ellen szól, annak sem ezen, sem a más világon meg nem bocsáttatik"
Ismét egy fenyegetés. Azaz nem úgy tűnik, mintha a bűnt megbocsátaná, épp ellenkezőleg. Mi ez ha nem kegyetlenség?"
Ez nem fenyegetés,hanem figyelmeztetés,ami szeretetből van.
Jézus senkit nem küld a pokolra vagy a gyehennára,az emberek a bűneik miatt kerülnek oda,ha nem térnek meg.A kereszten meg lett szerezve mindenki számára a bűnbocsánat,és fel van kínálva.A kérdés,hogy ki fogadja ,vagy utasítja el.Ez olyan,mint egy csekk,ami minden szükségre válasz,csak át kell venni!
Kérdező, te összekevered a szezont a fazonnal.
Az egyik eseteben Jézus azt tanítja, hogy a dolgoknak következményei lesznek. A bűnnek általában nem dicséret a következményei, hanem valamilyen fajta bűnhődés.
Az első estben pedig az embert arra tanítja, hogy ő maga ne legyen bosszúálló, hanem bocsásson meg annak aki rosszat tesz neki. Ez egy nagylelkű tett. Az ember pedig lehet nagylelkű. Ez jó dolog a sértettnek is ha meg tud bocsájtani, és nem a bosszú foglalkoztatja.
Az egyik esetben tehát egy törvényszerűségről van szó ok-okozat, hatás-ellenhatás, vagy a keresztény elv szerint az ember vétke- Isten büntetése. De az okság törvénye Istentől függetlenül is létező dolog.
A "bocsássunk meg" pedig egy jó tanács az embereknek. talán az is benne van, hogy bízzuk Istenre a büntetést.
#12-es vagyok. Bocsánat, a vége összekavarodott. így helyes:
A feltételt a mindenség ura szabja! Amúgy a Szent Szellem káromlást a hivatkozás definiálja:
Zsidó
6,4 Mert lehetetlen dolog, hogy a kik egyszer megvilágosíttattak, megízlelvén a mennyei ajándékot, és részeseivé lettek a Szent Léleknek,
(((10,26 Mert ha szándékosan vétkezünk, az igazság megismerésére való eljutás után, akkor többé nincs bűnökért való áldozat, ) Tehát megismertük Jézust, az áldásokat, bőséget, örök életet és mégis amzt mondjuk szabad akarattal, hogy köszönöm, nem kell. Ez a szándékos vétek, amit itt ír!))
6,5 És megízlelték az Istennek jó beszédét és a jövendő világnak erőit,
6,6 És elestek, ismét [2 Pét. 2,20.21.] megújuljanak a megtérésre, mint a kik önmagoknak feszítik meg az Istennek ama Fiát, és meggyalázzák őt.
Ez ama halálos bűn:
1 János
5,16 Ha valaki látja, hogy az ő atyjafia vétkezik, de nem halálos [Mát. 12,31.32. Zsid. 6,4-6.] bűnt, könyörögjön, és az Isten életet ad annak, a ki nem halálos bűnnel vétkezik. Van halálos bűn; nem az ilyenért mondom, hogy könyörögjön.
Nem hiszem,hogy maga Jézus mondott volna ellen saját magának,hanem akik írtak róla,azok értették félre,vagy másították meg a szavait.
Pl.írják,hogy az ószövetségi törvényt jött betölteni.Ez nem teljesen igaz,hiszen akkor nem tagadta volna meg a házasságtörő nő megkövezését.Vagy amikor mindenki felett ítélkezőnek állítják be a világ végén.Ha valaki azt mondja"szeressétek ellenségeiteket...." és "bocsáss meg nekik atyám,mert nem tudják mit tesznek" az vajon mennyire ítélkezik?
Ne alkalmazzunk kettős mércét.
Mondta nekik a Mózesi törvény nevében,hogy dobjanak rá követ? Ha nem,akkor cáfolta a törvény helyességét,vagyis elutasította.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!