A keresztény embereknek mi a véleményük az alábbi idézetekről?
"Ha Isten rendelkezésére jött létre, akkor Isten számára nincs különbség jó és rossz között, s ez esetben nincs értelme azt mondani, hogy Isten jó. Ha azt mondjuk, amit a teológusok, hogy Isten jó, akkor ez szükségképpen azt jelenti, hogy a jónak és a rossznak van valamiféle Isten rendelkezésétől független szerepe is, hiszen Isten rendelkezései jók, nem pedig rosszak; függetlenül attól a ténytől, hogy minden Isten alkotása. Ez pedig mindenképpen azt jelenti, hogy a jó és a rossz nem csupán Isten által jött létre, hanem lényegük szerint valamiféleképpen megelőzik logikailag Istent."
"Jézus például azt hitte, hogy az ő második eljövetele, dicsfénytől övezve, még az akkor élt emberek életében be fog következni. Számos szövegrész van, ami ezt bizonyítja. Ezt mondja például: "Be sem járjátok Izráel városát, míg az embernek Fia eljövend." Aztán pedig: "Azok között, akik itt állanak, vannak némelyek, a kik nem kóstolják meg a halált, a míg meg nem látják az embernek Fiát eljőni az ő országában", és még rengeteg olyan hely van, ahol teljesen világos, hogy Jézus azt hitte: második eljövetele még az akkor élők egy részének életében bekövetkezik. Ebben hittek korábbi követői is, továbbá ez volt erkölcsi tanításai jó részének alapja. Amikor azt mondta: "Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől", és más hasonlókat, nagyrészt azért mondta, mert úgy gondolta, hogy második eljövetele nemsokára bekövetkezik, s ezért a szokásos mindennapi dolgok nem számítanak."
"Véleményem szerint Jézus morális karakterének van egy igen súlyos fogyatékossága: az, hogy hitt a pokolban. Úgy érzem, hogy senki sem hihet az örökké tartó bűnhődésben, aki valóban mélyen humánus érzületű. Az evangéliumok ábrázolása szerint Jézus egészen bizonyosan hitt az örökké tartó bűnhődésben, továbbá több helyen találkozunk a bosszúszomjas düh megnyilvánulásával azokkal az emberekkel szemben, akik nem hallgatták meg az ő prédikációit."
# sörpocak
Én is értem, hogy mit mondasz, de a keresztény teológiának erre is van válasza: ha úgy vesszük az egyetlen Isten sincs egyedül, lásd Szentháromság.
Az egylényegű három isteni személy, az Atya, a Fiú és Szentlélek egy öröktől fogva fennálló kölcsönösségi viszonyban van, és öröktől fogva gyakorolja egymás irányába például a jóság és a szeretet erényét.
Ez a tanítás egy lényeges különbséget tesz a kereszténység és a másik két ábrahámi vallás között.
" csak jónak lenni egyedül"
Tudatállapot szerint a jó: Egy (Isten, Abszolútum)
A jó-rossz duális megosztott kettétört, "harcban áll"
(te-én, világ-ember, jin-jang, fehér-fekete általában a kettősség) Egy embernek a hétköznapi tudatállapota, szemlélete: duális
Hmm...11-es és 12-esnek:
Végül is ha így nézzük...igen, oké, értem :)
Ezekkel a válaszokkal megtudok békélni, sőt.. :)
Köszönöm!
Bár előttem már leírták az én véleményemet is, kezdve az 1. választól, azért csak hozzáteszek pár dolgot:
Isten nem robotot teremtett, hanem embert, akinek van joga dönteni és ez így igazságos. Én nagyon szeretek a jó mellett dönteni és azzal, hogy van rossz, látom a különbséget és méginkább hajt engem afelé, hogy jót cselekedjek, ami a bennem levő bűn miatt nem mindig jön össze. Mert hiába határozom el, hogy türelmesen fogom viselni a pofonokat és megvárom, míg Isten lép a védelmemben, nem vagyok kitartó (imádkozni kell érte), se állhatatos (imádkozni kell érte), se birkatürelmű. De azzal, hogy felismerem magamban ezeket a bűnöket, már tudok kérni belőle szabadítást. Én spec undorodom magamtól már, mikor sokadszorra bukok el ebben, mert Isten még soha nem hagyott el és tudom, hogy ha baj van, akkor segít, de állandóan visszacsapok, és a bűn csakis bűnt szül, így magam alatt vágom a fát.
A kettes ponthoz csak annyit, hogy ez tényleg az Evangélium nem-ismeretét mutatja. A ne aggodalmaskodjatok a holnap felől egyáltalán nem a visszajövetelhez köthető.
A pokolról pedig sokszor leírtam már, hogy az a lázadó angyaloknak lett teremtve és nem Isten küldi oda az embert, hanem önként és dalolva megy magától, mert elutasítja az Urat, aki azért halt meg, hogy ne kelljen oda kerülnie. A mennybe bűn nem mehet, márpedig aki nem kéri a megtisztítást, az oda fog kerülni, ahová szánta magát. Az én otthonomba sem jöhet be senki nyakig sárosan, előtte az én szabályaim szerint kell megtisztálkodnia. Adok neki meleg vizet és tiszta ruhát, és segítek neki, de ha ezt elutasítja, akkor nem engedem be. Ez ennyire egyszerű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!