Mit gondoltok, lehet Jézust követni ugy, hogy nem ismerjük/olvassuk a bibliát?
Jézust a Bibliát olvasva és imádkozva lehet megismerni. A legfontosabb a személyes kapcsolat, amit semmiféle liturgia, tradició, szokás nem helyettesíthet.
Mt22,29
Jézus így válaszolt nekik: "Tévelyegtek, mivel nem ismeritek sem az Írásokat, sem az Isten hatalmát.
Ha valaki csak a Bibliát ismeri, vagy csak az imádságban akarja megtalálni, az tévelygéshez, sajátos elméletekhez vezethet.
Jézus egy kitalált személy, akinek a történetéről a Bibliában olvashatsz.
A szíved a vérkeringés szerve, nincs beleírva semmi.
Lélek pedig nincs, sem szent, sem semmilyen.
Juhok, azok vannak, más szóval birkák, szép számmal.
Meg lehet próbálni, de valószínűleg nem lenne elég hatékony. Miért? Azért mert Sátán mindent megtesz, hogy elfordítsa tekintetünket az igazságról. Ha nem vizsgálnánk meg a Bibliát, ami az egyetlen dolog, ami Jézus életét, és ezáltal gondolkodását mutatja be, így a mai világból jövő dolgokra figyelnénk. Onnan pedig semmi jó nem származik, hiszen az uralkodója az aki.
Egyébként igen, van utalás a Bibliában arra, hogy olvassuk és tanulmányozzuk Isten Szavát: Zsolt 1:2, Cselekedetek 17:11
A Bibliát olvasva nem lehet Jézust megismerni, csak egy idealizált Jézus képről lehet olvasni. Valszeg élt, de, hogy mit mondott, ezt senki sem tudhatja pontosan. Nem maradt fenn írásos műve, sem kép, sem szobor... Semmi. Valaki elhiszi, hogy azokat mondta, tények hiányában, vagy a tények hiányában éppen, hogy nem hiszi el.
Szókratész sem írt semmit, de tanítványa Platón szinte mindent leírt róla és mások is, tanúja a kor, a történelem.
Platónnak minden írása fennmaradt, még a levelezései is, tehát a Szókratész kép hiteles. Jézus közvetlen tanításairól, gondolatairól semmi nincs, ami kétségtelen lenne, tehát a Biblia olvasásával sem lehet senki Jézus követője, de Biblián kívül sem..
@filoszmen
Azzal azért erősen vitatkoznék, hogy Platónnak a Szókratész képe hiteles. Talán "Az államnál" olvastam, hogy nem igazán lehet eldönteni, hogy Platón a saját gondolatait adja-e Szókratész szájába, vagy pedig a valóban a görög bölcs gondolatait közvetíti-e. A hitelesség kérdésénél egyébként azt is érdemes lenne megvizsgálni, hogy melyik az autografa után melyik a legkorábbi Platón-másolat? Mert János evangéliumát a 90-es években írták, és kb 115-ről már van belőle töredékünk. Egyébként meg a Bibliából hiteles Jézus-képet ismerhetünk meg, mert az evangélisták közül kettő a közvetlen tanítványa volt, egy forrásmunkát végzett, egy pedig az egyik tanítvány prédikációját foglalta írásba (ha jól tudom).
Ne legyünk már ennyire felületének... A szakma világosan tudja, melyik az eredeti Szókratész gondolata és melyik Platón saját filozófiája, mégha Szókratésszel mondatja is el... Az ideatan már Platón filozófiájának az alapja, egy alap korszakolási vonal Platónnál. Emellett eredeti görögben maradtak fenn a művek, senki nem írta át, nincsenek benne tematizált fordítási irányok...stb...
A Bibliát a tökéletesség igényével írták át, mégis tele van ellentmondásokkal, hibákkal, nem beszélve a józan észnek és értelemnek ellentmondó részekről. De egy mesekönyvnél nincs is ilyen igénye az embernek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!