Hogy lehetne a Biblia isteni ihletésű, ha Isten már az elején se tartja be, amit a büntetéssel kapcsolatban kijelentett? Kéretik elolvasni a részletezést is.
" És parancsola az Úr Isten az embernek, mondván: A kert minden fájáról bátran egyél. De a jó és gonosz tudásának fájáról, arról ne egyél; mert amely napon ejéndel arról, bizony meghalsz."
Tehát halálról van szó és nem többről.
" Az asszonynak monda: Felette igen megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szűlsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad.
17
Az embernek pedig monda: Mivelhogy hallgattál a te feleséged szavára, és ettél arról a fáról, amelyről azt parancsoltam, hogy ne egyél arról: Átkozott legyen a föld te miattad, fáradságos munkával élj belőle életednek minden napjaiban.
18
Töviset és bogácskórót teremjen tenéked; s egyed a mezőnek fűvét.
19
Orcád verítékével egyed a te kenyeredet, míglen visszatérsz a földbe, mert abból vétettél: mert por vagy te s ismét porrá leszesz.
20
Nevezte vala pedig Ádám az ő feleségét Évának, mivelhogy ő lett anyja minden élőnek.
21
És csinála az Úr Isten Ádámnak és az ő feleségének bőr ruhákat, és felöltözteté őket.
22
És monda az Úr Isten: Ímé az ember olyanná lett, mint mi közülünk egy, jót és gonoszt tudván. Most tehát, hogy ki ne nyújtsa kezét, hogy szakasszon az élet fájáról is, hogy egyék, s örökké éljen:"
Szóval mi ez a rengeteg "bónusz"?
Ja, és ha ettek volna az élet fájáról és örökké élnek? Persze, nem érdemelték ki, de nem is erre akarok célozni. Hanem, hogy az Úr és az angyalai bőven többet tudnak annál, minthogy örökké élnek. Szóval pl. szerintem teremtő erejük nem lett volna. De az mindegy. A lényeg, hogy egyfajta büntetést ígért, aztán meg tetézte.
Örülök, hogy ilyen jót derültél. :)
Szóval a lényeg: ha meghatározzuk, hogy egy bizonyos bűnnek mi a büntetése, akkor csak úgy büntetjük és ez mindenkire érvényes. Aki szerintem nem így igazságos, azzal gondok vannak.
Mellesleg csak megjegyezném, ha a Biblia isteni ihletésű lenne, akkor én se oszthatnám itt az észt, mert annyira logikus és ésszerű lenne benne minden, hogy senki nem szólhatna egy szót sem.
Van gyereked? Meg tudnád állapítani, hogy mi lehetne a legnagyobb gaztett, amit ellened elkövethet? Ez elég nehéz kérdés, tudom, de tételezzük fel, hogy meg tudnád mondani. Például egy durvát mondok, a feleségedet, a saját anyját megveri és megöli. Sajnálom, nekem se tetszik a példa. Tételezzük fel, hogy neked az a norma, ha kitagadod. Ezt most el is határozod, hogy ha ezt megtenné, akkor onnantól kezdve nem lesz a gyereked, kitagadod. Ha elköveti, akkor rámosolyognál, és azt mondanád, hogy elhatároztam a büntetésedet, nem rovok rád más büntetést? A gyakorlatban viszont nagyon elszomorodnál, és felpofoznád. Lekiabálnád a haját, és püfölnéd ezerrel. Persze nem biztos, hogy így reagálnál rá, csak egy elképzelés. A büntetés a kitagadás, amit véghez is viszel. Te büntetésnek veszed a pofonokat?
Ez mind csak a te elképzelésed szerinti feloldás. Ahogy már említettem, rosszul látod a lényeget.
A parancsot Ádám kapta. A büntetést Ádámnak mondta. Utána teremtette Évát. Ha elfogadod, ha nem, a Biblia így írja. Ádám esett bűnbe, nem Éva. Éva meg lett csalva.
1Tim 2,13 Mert Ádám teremtetett elsőnek, azután Éva.
1Tim 2,14 És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett
Éva büntetése, hogy eltekerte az ő férje fejét, bűnre vitte. Ennek büntetése, hogy fájdalommal szül.
Ádámnak a büntetését véghez vitte, amiképpen minden emberre elhatott, elvette az életét. Ádám bármit is tett volna onnantól kezdve, akkor is meghal. Attól a naptól fogva Ádám sorsa megpecsételtetett, meg fog halni.
Az, hogy bogáncsot terem a föld, ez az emberért van. Ahogy mondtam, "Töviset és bogácskórót teremjen tenéked; s egyed a mezőnek fűvét." ebben lévő tenéked ige jelentése az érted is. Ez nem büntetés, hanem a földre sújtott átok az emberért van. Tehát az, hogy evett a gyümölcsből, a büntetés a halál. Az, hogy Éva megcsalattatott, annak a büntetés, hogy fájdalommal szül.
Szóval ha valakit rászedtek, azt meg kell büntetni.
Istennek meg tudnia kell mit csinál és mit mond. Ha valamit kimond az úgy legyen és pontosan úgy.
Ezek szerint Éva nem volt Ádámmal egyenrangú- és már ez is elég igazságtalan, mondom ezt férfiként.
További probléma, hogy mintha két ember képviselte volna az emberiséget. Az egy dolog, hogy Ádám érdeklődését valószínűleg felkeltette a jó és gonosz tudásának kérdése, de ismerek olyan embereket, akiket kevésbé villanyozott volna fel a dolog.
Az pedig, hogy a Biblia így írja, azt bizonyítja, hogy emberek írták. Tele van olyan logikátlanságokkal és igazságtalanságokkal, amelyek minden jó érzésű embernek azonnal feltűnnek.
Honnan tudhatta volna Ádám, mi halál, ha addig még nem volt olyasmi?
Miből sejthette, mi a bűn, ha nem látott még börtönt?
Korábban büntetve sem volt, a büntetés sem lehetett számára ismert.
Tanulni sem tanulhatott addig, hiszen nem volt rá szüksége.
Van nekünk közünk hozzá egyáltalán?
Látom a magyarázataim nem nagyon jutnak el hozzád, de nem baj, így van jól.
„Ezek szerint Éva nem volt Ádámmal egyenrangú- és már ez is elég igazságtalan, mondom ezt férfiként.”
Ez sajna így van.
Ádámot Isten képmására teremtette, Évát Ádámnak segítségül.
„Az egy dolog, hogy Ádám érdeklődését valószínűleg felkeltette a jó és gonosz tudásának kérdése, de ismerek olyan embereket, akiket kevésbé villanyozott volna fel a dolog.”
Nem villanyozott fel ez senkit sem. Az, hogy olyan lehet, mint Isten, az villanyozta legfeljebb fel, de az Éva volt. Ádám a törvényt szegte meg.
„Honnan tudhatta volna Ádám, mi halál, ha addig még nem volt olyasmi?”
A halál nem egy állapot. Nem az élet ellenkezője. Ahogy a sötétség sem a világosság ellenkezője, hanem annak hiánya, a vákuum sem a nyomás ellentettje, hanem annak hiánya. A hideg sem a meleg ellentétje, hanem annak hiánya. A halál az élet hiánya. Pontosan tudta, hogy mi az a halál. Az, ami nem élet.
Jel 22,11 A ki igazságtalan, legyen igazságtalan ezután is; és a ki fertelmes, legyen fertelmes ezután is; és a ki igaz, legyen igaz ezután is; és a ki szent, szenteltessék meg ezután is.
"Ki másra fingik, maga alatt vágja a fát!" XY.12 Veréb könyvéből! Nyolcadik zsoltár! YEAH!!!
Írtam én is egy idézetet, most vagy komolyan veszed, vagy nem! Erről szól a Biblia is.
"A halál nem egy állapot. Nem az élet ellenkezője. "
De, a halál egy állapot és valószínűleg az élet ellenkezője, bár elismerem, hogy onnan még senki nem tért vissza. Ezt Neked is el kell ismerned és így inkább engem támaszt ez alá.
Ezen kívül, akármi is ebben az igazság, nem változtat azon, hogy nem tudhattak róla semmit, csak egy szó volt jelentés nélkül, hiszen addig semmi ehhez kapcsolható dologban nem volt részük.
Feltéve persze, hogy létezett a teremtés, ami ugye nagyon is kérdéses.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!