A Jehova Tanúi szerint nincs pokol. Az Ő Bibliájukban nincs. Ehhez képest az eredeti Károli-ban a pokol szó 22x is szerepel! Tehát ezek után hisztek a Tanuknak?
Én ugyan nem vagyok Tanú, de kivételesen egyet kell, hogy értsek valamennyire a Jehova tanúival. A görög Újszövetségben ugyanis a hádész szót szokták rendszerint pokolnak fordítani, ami azonban a héber seolnak felel meg, ami sírgödört jelent. Sajnos a görög nyelvben a hádásznak van egy mitologikus jelenése és ez okozza a félreértéseket. A görög szövegben azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy ezzel a szóval a seolt akarták visszaadni, ami sírgödört jelent, és nem a pokolról akar beszélni a Biblia, ami más vallások mitologikus elemei.
Üdv!
Jób 24:19Szárazság és hőség nyeli el a hó vizét, a pokol azokat, akik vétkeznek.
Jób 28:
22A pokol és halál azt mondják: Csak hírét hallottuk füleinkkel!
Jób 31:
12Mert tűz volna ez, amely pokolig emésztene, és minden jövedelmemet tövestől kiirtaná.
Jób 33:
22És lelke közelget a sírhoz(Hádesz), s élete a halál angyalaihoz.
Zsoltárok 30:
4Uram, felhoztad a Seolból az én lelkemet, fölélesztettél a sírbaszállók közül.
Zsoltárok 86:
13Mert nagy én rajtam a te kegyelmed, és kiszabadítottad lelkemet a mélységes pokolból.
Példabeszédek 15:
24Az életnek úta felfelé van az értelmes ember számára, hogy eltávozzék a pokoltól, mely aláfelé van.
Példabeszédek 27:
20Mint a sír(1) és a pokol (2)meg nem elégednek, úgy az embernek szemei meg nem elégednek.
Mégis van kulonbség a sír és a pokol kozott ?!
Kedves Kérdező.
Jehova Tanúi nem mondták, hogy nincs pokol.
Nm kellene már kiforgatni a biblia tanításait.
Mi azt mondtuk, hogy a biblia nem tanítja, hogy a pokol az örök gyötrelem helye.
A pokol az emberiség közös sírja, ahova a meghalt személyt eltemetik.
Isten elleni tanítás, hogy azt mondják, hogy a teremtő egy gyötrelmes helyen oda adja az emberek "lelkeit" az ellenségének hogy gyötörje azt.
Micsoda gonosz dolog ilyesmit feltételezni szerető teremtőnkről.
Ő a halált mondta ki mint büntetést, és az ember oda kerül ahonnan való,
A föld alkotó elemibe. porból lett porrá lesz.
A ne létezés állapotába.
Senkinek még Ádámnak sem mondott ilyet. azt mondta, hogy meghal, és vissza tér a földbe, mert nem az égből, meg a "pokolból" hanem a földből vétetett.
A gyehenna meg a tűz szemléltetés, az örök megsemmisülést jelenti, vagy is soha nem fog létezni a személy többé sehol semmilyen formában, sem fában, sem mennyben sehol.
"Mi azt mondtuk, hogy a biblia nem tanítja, hogy a pokol az örök gyötrelem helye."
ez valóban nem tanítja,hanem a gyehennát örök gyötrelem helyéül.
"Isten elleni tanítás, hogy azt mondják, hogy a teremtő egy gyötrelmes helyen oda adja az emberek "lelkeit" az ellenségének hogy gyötörje azt. "
Isten ellen tanítás kiforgatni a szentírást,és nem tudomást venni az ő igazságosságáról,ami nem ellenkezhet szeretetével.Ki vagy te, hogy perbe szállj a teremtőddel és megszab mi lenne gonoszság tőle?Attól,hogy te nem tudod megemészteni,hogy örökké fognak gyötrődni embertársaid hagy ne kelljen mindenkinek ehhez idomulni.
Dehogynem mondta Jézus,attól,hogy te példázatnak fogod fel,de nem az elképzeléseidhez idomul a Biblia.
Kedves 2-es válaszoló!
Jób 28:
22A pokol és halál azt mondják: Csak hírét hallottuk füleinkkel!
Pokol:
H11 אֲבַדּוֹן ('ăḇaddôn)
- pusztulás helye, pokol, Abaddón (Seól szinonimája)
Halál:
H4194 מָוֶת (máveṯ)
- 1) halál
2) halál mint hely, pokol, alvilág
3) halálos betegség, csapás
4) pusztulás, romlás
És a abaddón talán érthetővé is válik, ha egy sorral tovább olvasod:
Jób 28:23 Isten tudja annak útját, ő ismeri annak helyét.
Tehát ez valóban a pusztuláshoz vezető út, amit hibásan pokolnak fordította.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jób 24:19Szárazság és hőség nyeli el a hó vizét, a pokol azokat, akik vétkeznek.
A pokol itt a seol, azaz a hádész, tehát a sír. Tehát, akik vétkeztek, azt a halál, az élet nélküli semmi nyeli el.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jób 31:
12Mert tűz volna ez, amely pokolig emésztene, és minden jövedelmemet tövestől kiirtaná.
Itt a pokol szintén az abaddón, azaz a pusztulás helye szerepel. Nézd meg a szövegkörnyezetet is. A pusztulásba vezető útról beszél Jób, ha felesége mással lenne, mert Jób más asszonnyal fertőzte meg házasságát.
Tehát talán helyesebb lenne, ha így lenne fordítva:
Mert tűz volna ez, amely a pusztulásba visz, és minden jövedelmemet tövestől kiirtaná.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Jób 33:
22És lelke közelget a sírhoz(Hádesz), s élete a halál angyalaihoz.
Itt a sírt teljesen más szóval fejezi ki, és nem hádesszel, ahogy be akarod állítani:
H7845 שַׁחַת (šaḥaṯ)
- 1) gödör, verem
2) ciszterna
3) föld alatti börtön
4) sír, pokol
Tehát itt rendben az a fordítás, hogy sír, de itt, mint verem, úgy szerepel.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zsoltárok 30:
4Uram, felhoztad a Seolból az én lelkemet, fölélesztettél a sírbaszállók közül.
Nem vágom, hogy mi ebben a probléma. Tehát felhoztad a semmiből (sírból, seolból, hádészból) az én lelkem. Érdekességképpen észrevetted, hogy itt Károli nem fordította le a szót. Jobb lett volna talán, ha máshol sem teszi ezt.
Xxxxxxxxxxxxxxxxx
Zsoltárok 86:
13Mert nagy én rajtam a te kegyelmed, és kiszabadítottad lelkemet a mélységes pokolból.
Itt szintén seolról van szó. Tehát kiszabadítottad a mélységes (legmélyebb talán pontosabb lenne) halálból.
Xxxxxxxxxxxxxxxxx
Példabeszédek 15:
24Az életnek úta felfelé van az értelmes ember számára, hogy eltávozzék a pokoltól, mely aláfelé van.
Dettó hádész. Az életet és a halált két irányba állapítja meg. Fent az élet, lent a halál. Ez végigvonul a Bibliában. Akire felnézünk, azt tiszteljük, követjük, akire le, azt megvetjük, kerüljük.
Xxxxxxxxxxxxxxx
Példabeszédek 27:
20Mint a sír(1) és a pokol (2)meg nem elégednek, úgy az embernek szemei meg nem elégednek.
Sír: hádész – kvázi halál
Pokol: abaddón, kvázi a halálba vezető út.
Nem ugyan az a szó, és egyik sem jelenti a fortyogó üstben főző ördögöket, ahogy kavargatják örökké a halhatatlan lelkeket.
Nem vagyok tanú, de a Biblia nem tesz említést arról a pokolról, ami az emberek eszében van.
A pokol elnevezés nem rossz, csak rossz értelmezést adtunk már neki.
Szia
Nem nem az bánt hogy az ember társaim ha megérdemlik akkor ott szenvednének ha volna:
Hanem hogy az életünk forrását ilyen mocskos hazugsággal vádoljátok, hogy Ő örökké kínozza az embereket, ez nem is lenne igazságos.
Mert ha Pl egy ember 50 éves koráig élt, és tegyük fel, hogy egész végig rossz volt akkor is 50 évig lenne igazságos kínozni nem örökké.
Más részt a Tűz fizikai fájdalmat okoz,ha meg égeted a kezed fáj akkor még élsz, De h meghaltál agyadban össze futott ideg szálak megszűnnek létezni, úgy hogy kínozhatnak mert nem érzel semmit.
Ha meg létezne élet a halál után ami már nem fizikai testben van azt hogy kínoznák már olyasmivel amivel csak
fizikai fájdalmat lehet okozni?
(Róma 6:6, 7) . . .. 7 Mert aki meghalt, azt felmentették a bűne alól.
(Róma 6:22, 23) . . .. 23 Mert a bűn zsoldja a halál, az ajándék pedig, amelyet az Isten ad, örök élet Krisztus Jézus, a mi Urunk által.
ezek a versek is jól megmutatják, hogy a bűnért a halál a fizetség, és aki meghalt azt pedig felmentik a vers szerint a bűne alól.
akkor ?...
"Hanem hogy az életünk forrását ilyen mocskos hazugsággal vádoljátok, hogy Ő örökké kínozza az embereket, ez nem is lenne igazságos."
ki mondta ,hogy Isten kínozza örökké?Ki vagy te ,hogy a mindenhatót megítéld,igazságosságát mérlegeld?szellemi testről sem hallottál fogadok.Jó hogy az idézett versekben az ótermészetünk meghalásáról van szó...
Hát nagy tévedésben vagy kedves, mert a szó szerinti halálról beszél Pál,
Csak a természet szerinti Ó embert némi kép lelehet vetkőzni, de teljesen nem lehetsz tökéletes, ezt Jézus halála képes csak elfedezni, ha méltó vagy rá.
ezen kívül Jézus halálába csak azok keresztelkednek meg a 3-as vers szerint akik vele fognak papokként és királyokként uralkodni a földön lévők felett.
De ehhez kell valami:
A felkent keresztények ’Krisztus halálába is megkeresztelkednek’ abban az értelemben, hogy olyan életet élnek, amely áldozattal végződik, és lemondanak minden reményről, hogy a földön éljenek örökké. A haláluk tehát áldozati halál, mint amilyen Jézusé is volt, ám az ő haláluknak nincs megváltó értéke. A Krisztus halálába történő megkeresztelkedés akkor fejeződik be, amikor meghalnak és feltámadnak égi életre.
Tehát itt szó szerinti halálról beszél az egész 6. rész a Róma beliekhez írt könyvben.
Szia Kérdező!
Az "eredeti Károli-ban" - hogy érted?
Az eredeti Károli /bármilyen jól is sikerült/ csak egy fordítás, amit ma olvasol az valószínűleg egy sokszorosan átdolgozott fordítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!