Miért mond ekkora sületlenséget a biblia, Isten tévedhetetlen beszéde?
Jób 38,12-13
"Parancsoltál-é a reggelnek, amióta megvagy? Kimutattad-é a hajnalnak a helyét? Hogy belefogózzék a földnek széleibe, és lerázassanak a gonoszok róla. "
Tehát a Földnek van széle(szóval nem gömbölyű), és le lehet róla rázni az embert.Ezt is vallják a "szó szerinti" hivők???
Igen, mitől olyan egyértelműek?Sokan annak veszik az egész teremtést is, pontosan hol tévednek?A János vitézről mindenki tudja, hogy az egész kitaláció, azonban a Bibliára sokan hivatkoznak mint hiteles leírásra.A saját véleményed abszolút igazságként való kikiáltásán kívül nem akad más érv?
Valójában szerintem arról van szó, amiről látszik tudományosan, hogy tévedés kikiáltjuk allegóriának,amit meg nem tud cáfolni a tudomány hatalmas igazságnak.
Elemezd már végig az összes felsorolt bibliai verset és támaszd alá cáfolhatatlanul, hogy költői eszköz,és nem lehet szó szerint venni.Nem menne mi?Bezzeg a természettudomány fejlődése előtt így vették és a lapos Földben hittek, amit a Biblia világosan bemutat.
"(Jób 38:12-13) "Parancsoltál-e a reggelnek, amióta napjaidat éled? Tudattad-e a hajnallal a helyét, Hogy megfogja a föld széleit, És lerázza onnan a gonoszokat?"
Már kitárgyaltuk.
1Móz 1,6-8
"És monda Isten: Legyen mennyezet a víz között, amely elválassza a vizeket a vizektől. Teremté tehát Isten a mennyezetet, és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felett való vizektől. És úgy lőn. És nevezé Isten a mennyezetet égnek: és lőn este, és lőn reggel, második nap."
Abból, hogy a mennyezet égnek van nevezve, látszik, hogy a felhőkről ill. a felszínen lévő vizekről van szó.
Zsolt 19,2-7
"Az egek beszélik Isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az égboltozat. Nap napnak mond beszédet; éj éjnek ad jelentést. Nem [olyan] szó, sem [olyan] beszéd, a melynek hangja nem hallható: Szózatuk kihat az egész földre, és a világ végére az ő mondásuk. A napnak csinált bennök sátort. Olyan ez, mint egy vőlegény, a ki az ő ágyasházából jön ki; örvend, mint egy hős, hogy futhatja a pályát. Kijövetele az ég [egyik] szélétől s forgása a [másik] széléig; és nincs semmi, ami elrejtőzhetnék hevétől."
Ez a megszemélyesítés nevű költői eszköz.
Jób 37,17
"Vele együtt terjesztetted-é ki az eget, amely szilárd, mint az acéltükör? "
A fejezet arról szól, hogy nem ismerhetjük mg teljesen a természetet, Isten csodáját.
Ésa 40,22
"[A]Ki ül a föld kereksége fölött, amelynek lakói mint sáskák [előtte,] ki az egeket kiterjeszti mint egy kárpitot, és kifeszíti, mint a sátort,
lakásra; "
Isten nagyságáról szól ez a rész, aki bármit megcselekedhet.
Zsolt 144,5
"Uram, hajlítsd meg egeidet és szállj alá; illesd meg a hegyeket, hogy füstölögjenek!"
A 144. zsoltár arról szól, hogy Isten nagy, gondja van reánk, és kéri a költő, hogy tekintsen le reá és szabadítsa meg. Ez szerinte nagy csodákkal járna, amiket megemlít.
Ámós 9,6
"Aki fenn az égben építé az ő boltozatát, és annak íveit a földre alapítá"
Az egész fejezet Isten nagyságáról és országának bűnösségéről szól, irományai jelképesek.
Jób 26,11
"az egek oszlopai megrendülnek, és düledeznek fenyegetéseitől" - tehát az égnek oszlopai vannak. Kellenek is neki, hiszen bizonyára nagyon nehéz, legalábbis abból ítélve, hogy "szilárd, mint az acéltükör"
Kedves kérdező, nincs értelme a további vitának. Minden költeményben vannak hasonlatok. Képzeld el a Bibliát úgy, mint a János vitézt, csak megtörtént eseményekről szólva. Ha nem látod a költői eszközöket, akkor tényleg beteg vagy, nem bántásból mondom, az egyik barátom testvére pont ebben a betegségben szenved.
"(Jób 38:12-13) "Parancsoltál-e a reggelnek, amióta napjaidat éled? Tudattad-e a hajnallal a helyét, Hogy megfogja a föld széleit, És lerázza onnan a gonoszokat?"
Már kitárgyaltuk."
Igen és mondtam rá bibliai világképből fakadó magyarázatot.
1Móz 1,6-8
"És monda Isten: Legyen mennyezet a víz között, amely elválassza a vizeket a vizektől. Teremté tehát Isten a mennyezetet, és elválasztá a mennyezet alatt való vizeket, a mennyezet felett való vizektől. És úgy lőn. És nevezé Isten a mennyezetet égnek: és lőn este, és lőn reggel, második nap."
Abból, hogy a mennyezet égnek van nevezve, látszik, hogy a felhőkről ill. a felszínen lévő vizekről van szó."
Mi van? Héberben boltozat, kifeszített felületet jelent, ez választja el egymástól a felhőket,boltozat feletti és felszín feletti vizeket és HORDOZZA AZ ÉGITESTEKET.A kifeszített felületet Isten égnek nevezte.
"Jób 37,17
"Vele együtt terjesztetted-é ki az eget, amely szilárd, mint az acéltükör? "
A fejezet arról szól, hogy nem ismerhetjük mg teljesen a természetet, Isten csodáját."
Béna terelés,az idézett szövegről beszélj.
Annyira azért megismerhettük, hogy kijelenthessük ezen állítás hazug voltát.
"Ésa 40,22
"[A]Ki ül a föld kereksége fölött, amelynek lakói mint sáskák [előtte,] ki az egeket kiterjeszti mint egy kárpitot, és kifeszíti, mint a sátort,
lakásra; "
Isten nagyságáról szól ez a rész, aki bármit megcselekedhet. "
Kár,hogy pont a kérdésre nem megy a válasz.
"Ámós 9,6
"Aki fenn az égben építé az ő boltozatát, és annak íveit a földre alapítá"
Az egész fejezet Isten nagyságáról és országának bűnösségéről szól, irományai jelképesek."
Igen, ezt csak így eldöntötted?Más meg egyéb módon értelmezi.
Ezek lettek volna az egyértelmű cáfolatok?Még egy óvodás szintjének is gyengék voltak már ne is haragudj:D
Ha egyszer nem tetszik a dolgok valóságos jelentése, akkor faramuci módon megmagyarázzuk, hogy valójában egész mást jelent, máskor meg szó szerint elhisszük pl a teremtéstörténet beszélő kígyóját, élet fáját stb. mindezt pusztán mi egyénileg eldöntjük, kiszelektálgatjuk magunknak.Ez aztán a hiteles, vonzó vallás.
Kedves kérdező.
Jelképes állításokat nem lehet cáfolni, csak azt lehet leírni, hogy jelképesek. Ugyanez a helyzet azon állításokról, miszerint Isten megtehetné ezt meg azt.
Amúgy a Biblia írói a babiloni világképben gondolkoztak, ezért tűnhetnek egyes kijelentéseik tévesnek. A Bibliát ugyanis Isten nem saját kezével írta, csak sugalmazta. CCélja amúgysem a történelmi, tudományos hitelesség, hanem a teológiai. Igazából tehát az egész vita lényegtelen.
És nem, ezeket a részeket senki nem értelmezi eltérően.
Ki állapítja meg mi a jelképes?
Ki dönti el mi hiteles leírás történelmileg és mi képletes?
Ó dehogynem értelmezik eltérően.
A Biblia egyes részeit nem érdemes külön vizsgálni. A Bibliának van egy egységes mondanivalója, ennek fényében érdemes vizsgálni a Biblia különböző részeit.
Ha a Biblia központi mondanivalóját, a megváltást megérted és elfogadod, teljesen más megvilágításba fognak kerülni olyan igerészek is, amiket azelőtt ismertél ugyan, de halvány gőzöd sem volt róla, mit jelenthetnek. Én legalábbis így voltam vele. És azokat a részeket senki nem magyarázta meg nekem, sőt az emberi magyarázatok csak még inkább összezavartak. Egyszerűen, megtérés után elkezdtek a helyükre kerülni teljesen maguktól olyan dolgok, amikkel azelőtt semmit sem tudtam kezdeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!