Noé bárkája hogy lehetett nagyobb és erősebb, mint a most létező világ legnagyobb óceánjárója?
világ legnagyobb óceánjárója: [link]
Gondolkodjunk logikusan kicsit. A világ összes állatából egy pár, az nem sok egy kicsit? Hmmm... A világ legnagyobb óceánjárójába sem férne be a világ összes állatából egy pár. Vajon egy ember egymaga valóban képes lenne pár hét alatt egy ekkora gigantikus méretű monstrumot legyártani fából és kötelekből, mikor ez az óceánjáró hajó 5 évig készült? Ezen elgondolkodtatok már? Nagyon érdekes!
Kedves Kérdező.
1 könyök = 2 arasz = 44,5 cm
bárka hossza 300 könyök, a szélessége 50 könyök, a magassága pedig 30 könyök legyen (1Mózes 6:15). Óvatos becslés szerint ez azt jelenti, hogy a bárka 134 méter hosszú, 22 méter széles és 13 méter magas volt. Az össztérfogata tehát közel 40 000 köbméterre rúgott, vagyis majdnem akkora volt, mint a Titanic nevű luxus-óceánjáróé.
A bárkának három fedélzete volt, ami erősebbé tette a szerkezetét, és mintegy 8900 négyzetméterre növelte a teljes alapterületét. Az egész bárka gyantatartalmú — ennélfogva vízálló — fából, feltehetően ciprusból épült, és kívül-belül bevonták kátránnyal (1Mózes 6:14–16).
Stabil építmény
A bárka hossza hatszorosa volt a szélességének, és tízszerese a magasságának. Számos modern hajónak hasonlók az arányai, bár a hosszúság és szélesség arányának megválasztásakor azt veszik figyelembe, hogy mekkora erőre van szükség a jármű meghajtásához. A bárkának viszont csak úsznia kellett a vízen. Vajon hogy bírta a terhelést?
Azt, ahogyan a hajók a szél és a hullámok hatására viselkednek, tengerálló képességnek nevezik. Ez is a jármű arányaival függ össze. A Biblia ecseteli az Özönvizet előidéző irdatlan esőzést, és azt is elmondja, hogy Isten később szelet támasztott (1Mózes 7:11, 12, 17–20; 8:1). A Szentírás nem részletezi, milyen erejük volt a hullámoknak és a szélnek, de feltételezhetjük, hogy erőteljesek és változékonyak voltak, ahogyan az ma is előfordul. Minél hosszabban és erősebben fúj a szél, annál magasabbak a hullámok, és annál nagyobb közöttük a távolság. Ráadásul ha volt valamiféle szeizmikus tevékenység, az is erős hullámzást okozhatott.
A bárka arányai hozzájárultak a stabilitásához, vagyis megakadályozták, hogy felboruljon. A szerkezete révén azokkal az erőkkel is képes volt megbirkózni, melyek miatt hosszában imbolygott volna a háborgó tengeren. A benne levő embereknek és állatoknak nagyon kellemetlen lett volna, ha a bárka túlságosan billeg, ami akkor történhetett volna, ha a jármű egyik vége újra meg újra felemelkedik a hullámok miatt, aztán visszacsapódik a vízbe. Az efféle imbolygás magát a hajót is nagyon próbára teszi. A szerkezetének elég erősnek kell lennie, hogy ne hajoljon meg középen, amikor mindkét végét egyszerre emelik fel a nagy hullámok. Ha viszont egy óriási hullám a közepén emeli meg a hajót, és a két végét semmi sem tartja, az orra és a fara legörbülhet. Isten azt mondta Noénak, hogy a hosszúság és a magasság aránya 10:1 legyen. Később a hajótervezők keserű tapasztalatok árán tanulták meg, hogy ez az arány teszi lehetővé, hogy egy hajó kibírjon egy effajta igénybevételt.
Biztonságos és kényelmes
Mivel a bárka láda formájú volt, a felhajtóerő, mely lehetővé teszi, hogy egy hajó ússzon a vízen, az egész hosszában egyforma volt. A súlya is egységes lehetett. Noé bizonyára ügyelt rá, hogy egyenletesen legyen elosztva a rakomány, beleértve az állatokat és a több mint egy évre elegendő élelmet is. A jó súlyelosztás minimálisra csökkenti a rakomány okozta pluszigénybevételt a jármű szerkezetén. Összegezve tehát két fő szempont járult hozzá, hogy a bárka és az utasai épségben átvészelhessék a világméretű Özönvizet: a bárka tervrajza Jehovától származott, és az ő védelmező törődése érvényesült. Jehova kétségtelenül vigyázott rá, hogy a bárka biztonságosan és megfelelő helyen álljon meg.
Mivel az Özönvíz i. e. 2370-ben kezdődött, ebből arra következtethetünk, hogy Isten i. e. 2490-ben tette ezt a kijelentést. Noé akkor 480 éves volt (1Móz 7:6). Mintegy 20 év elteltével, i. e. 2470 után születtek meg a fiai (1Móz 5:32). Körülbelül száz év volt hátra az Özönvíz kezdetéig, ám Jehova még mindig nem tárta fel Noénak, milyen különleges szerepet szán neki az emberiség megmentésében.
Jehova évtizedeket várt, mielőtt elmondta Noénak, hogy mit fog tenni.
Az ihletett beszámoló szerint Noé fiai már felnőttek és házasok voltak, amikor Isten azt parancsolta Noénak, hogy építsen bárkát. Jehova ezt mondta neki: „szövetséget kötök [veled]; menj be a bárkába, te és a fiaid, a feleséged és fiaidnak a feleségei veled együtt” (1Móz 6:9–18). Ezért valószínű, hogy amikor Noé parancsot kapott a bárka építésére, mindössze 40-50 év volt hátra az Özönvízig.
Szia!
Az özönvíz a tudattalanság,míg a bárka az emberi tudat szimbóluma.Az állatok pedig a különféle tulajdonságokat jelenítik meg!
"Gondolkodjunk logikusan kicsit."
Ha elkezdesz logikusan gondolkodni, akkor az egész vallás értelmét veszti.
Hmmm... 40 000 köbméter, az nem kevés. Viszont hány faj is él a világon? Nem mondok sokat, ha azt mondom, hogy több millió, és még az alfajokat bele se vettük. Pedig minden fajból jutott egy pár.
További érdekesség, hogy azoknak az állatpároknak beltenyésztettséggel kellett továbbszaporodniuk, ami olyan letális géneket eredményez, hogy a fajok már ezektől kihalnak, vagy annyira genetikailag selejtek lesznek, hogy nem érik meg az ivarérettséget.
Na de legyünk rendesek, és mondjuk azt, hogy egyes fajok ezt túlélték. Viszont ez azt jelenti, hogy mégtöbb fajnak kellett a bárkában lennie, ami mégjobban lehetetlenné teszi a bárkában való elhelyezésüket.
Hát kedves előttem szóló, nem "rendesnek kell lenni".
Akkor hol az Isten mindenhatósága.
Lehet hogy embereknek lehetetlennek tűnik neki semmi sem az.
Sokkal bonyolultabb feladatokat is létrehozott, ezt ne tette volna...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!