Hogyan kell érteni Jézusnak ezeket a szavait?
Máté 5
28
Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében.
29
Ha pedig a te jobb szemed megbotránkoztat téged, vájd ki azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
30
És ha a te jobb kezed botránkoztat meg téged, vágd le azt és vesd el magadtól; mert jobb néked, hogy egy vesszen el a te tagjaid közül, semhogy egész tested a gyehennára vettessék.
Segítek neked még egy kicsit a kedvedért.
Márk 9
40
Mert aki nincs ellenünk, mellettünk van.
41
Mert aki innotok ád egy pohár vizet az én nevemben, mivelhogy a Krisztuséi vagytok, bizony mondom néktek, el nem veszti az ő jutalmát.
42
Aki pedig megbotránkoztat egyet ama kicsinyek közül, akik én bennem hisznek, jobb annak, ha malomkövet kötnek a nyakára, és a tengerbe vetik.
43
És ha megbotránkoztat téged a te kezed, vágd le azt: jobb néked csonkán bemenned az életre, mint két kézzel menned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre.
44
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.
45
És ha a te lábad botránkoztat meg téged, vágd le azt: jobb néked sántán bemenned az életre, mint két lábbal vettetned a gyehennára, a megolthatatlan tűzre.
46
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.
47
És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt: jobb néked félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel vettetned a tüzes gyehennára.
48
Ahol az ő férgök meg nem hal, és tüzök el nem aluszik.
49
Mert mindenki tűzzel sózatik meg, és minden áldozat sóval sózatik meg.
50
Jó a só: de ha a só ízét veszti, mivel adtok ízt néki? Legyen bennetek só, és legyetek békében egymással.
Melyik részét nem érted kedves kérdező?
A bűn súlyosságának hangsúlyozását, vagy a pokollal kapcsolatos részt?
Mindannyian tudjuk, hogy csak képletesen kell érteni ezeket a szavakat.
Azonban a legfőbb tekintélyünktől, Jézustól származnak, aki azt értette ezalatt, hogy semmilyen körülmények közt se vigyük célba a bűnös kívánságainkat.
Szia!
Nehogy fűrészért vagy bicskáért szaladj!
A jobb általában az ember elemi természetére utal,vagyis az átgondolatlan,ösztönös cselekedetekre!
Jézus természetesen nem arról beszél,hogy szurkáld ki a szemed vagy metéld le kezed-lábad!Jézus az őt követőket az önmegtagadásra szólítja fel,hogy inkább éljenek úgy,hogy az ösztönös reakcióikról mondjanak le és inkább az ideig-óráig tartó veszteség érzéstől szenvedjenek,mintsem hogy tudatlanságuk következtében újra és újra visszatérjenek abba az állapotba,ami szenvedést okoz!
Természetesen Jézus nem az öncsonkítást hangoztatta. Ő azt hangsúlyozta, hogy készeknek kell lennünk, jelképesen szólva, kivágni minden olyasmit az életünkből, ami szellemileg kárt okoz. Persze nagyon fájdalmas lehet megtennünk bizonyos lépéseket, de ezek megvédenek az olyan szemléletmódtól és helyzetektől
9 A Jézus által említett ’szem’ azt az erőt, illetve képességet szemlélteti, hogy a figyelmünket összpontosítani tudjuk valamire, a ’kéz’ pedig arra utal, amit a kezeinkkel végzünk. Ha nem vigyázunk, ezek a testtagok ’botlásba vihetnek’ minket, és megakadályozhatnak abban, hogy ’Istennel járjunk’ (1Móz 5:22; 6:9). Amikor kísértést érzünk arra, hogy engedetlenek legyünk Jehovával szemben, drasztikus lépéseket kell tennünk, jelképesen szólva ki kell vájnunk a szemünket, vagy le kell vágnunk a kezünket.
14 Az öröklött bűn és a tökéletlenség miatt erőfeszítést igényel az erkölcsi tisztaság megőrzése. Pál ezt mondta: „megöklözöm testemet, és rabszolgává teszem, hogy miután másoknak prédikáltam, én magam valamiképpen alkalmatlanná ne váljak” (1Kor 9:27). Határozzuk hát el, hogy megtartjuk Jézus erkölccsel kapcsolatos tanácsát, soha nem viselkedve úgy, hogy azzal hálátlanságot mutassunk a váltságáldozata iránt (Máté 20:28; Héb 6:4–6).
16 A szemnek fontos szerepe van abban, hogy az információ az elmébe és a szívbe jusson. Az, amire a szemünk összpontosul, nagy hatással lehet a gondolatainkra, érzéseinkre és tetteinkre. Jelképes nyelvezetet használva, Jézus utalt a szemek kísértésének az erejére, és mondta ezt.
Meg kell akadályoznunk, hogy a szemünk valamilyen illetlen dologra összpontosítson; ne engedjük például, hogy olyan anyagon időzzön, amelyet úgy készítettek el, hogy helytelen szenvedélyeket és vágyakat korbácsoljon fel az emberekben.
Ami bűnre csábít, attól szabadulj meg, legyen bármilyen értékes is.
Ha pl. kapsz valakitől egy 100 000 Ft értékű pornó DVD-csomagot, dobd ki a szemétbe, hiába került ilyen sokba. (nem a legértelmesebb példa, de most ez jutott az eszembe)
Csak azt nem értem mi alapján döntik el, mit kell szó szerint venni és mit nem.
Pl:"Én pedig azt mondom néktek, hogy valaki asszonyra tekint gonosz kivánságnak okáért, immár paráználkodott azzal az ő szívében."
Ezt valahogy mindenki szó szerint veszi, de a fent emlitettet abszurd ésszerűtlensége miatt már nem.
Máté 18:7-9 Jézus példabeszéde arról, hogy ha a kezed kísértésbe hoz, le kell vágnod. Így teszel? Nem hiszem. Azért nem, mert kellemetlen lenne, vagy azért nem, mert Jézussal ellentétben tudod, hogy ha a kezed "kísértésbe hoz", a probléma akkor is a fejedben van, és nem a kezedben.
A kézlevágást Jézus nem mint büntetést hozza fel, hanem az üdvösséged érdekében öncsonkításra buzdít.Személyesen ő, és igen, pont ezt mondja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!