Mennyire marad el a Biblia a modern világtól?
Igazában egy viccben olvastam, de nagyon tetszik, mert igazán példázza:
***
a) Ha az áldozóoltárnál bikát áldozok, tudom a [3 Móz. 1,9] illetve a [3 Móz. 1,17]-ból, hogy az Úrnak kedves illatú az. A problémát a szomszédaim jelentik, akiknek ez az illat egyáltalán nem kedves. Leölhetem-e őket?
b) Szeretném a lányomat eladni rabszolgának, amint ezt [2 Móz. 21,7] megengedi. Ön szerint mi lenne a méltányos ár érte manapság?
c) Tudom, hogy nem szabad olyan nővel kapcsolatot teremtenem, aki a havibaj tisztátalan állapotában van [3 Móz. 15,19-24]. A probléma csak az, hogy miből lehet ezt tudni? Megpróbáltam megkérdezni, de a legtöbb nő nagyon pikírten reagált a kérdésre.
d) [3 Móz. 25,4 4] kijelenti, hogy szomszédos nemzetségek fiai és lányai közül vehetek magamnak rabszolgákat. Az egyik barátom szerint ez a törvény a románokrakra érvényes, de az osztrákra nem. Meg tudná magyarázni, hogy miért ne lehetnének nekem osztrák, német, francia, angol rabszolgáim?
e) Az egyik szomszédom mindig szombaton dolgozik. [2 Móz. 35,2] világosan kimondja, hogy az ilyet meg kell ölni. Erkölcsileg kötelezve vagyok rá, hogy saját kezűleg öljem meg?
f) Az egyik barátom szerint, az úszószárny és pikkely nélküli vízi állatok (pl. kagylók vagy homár) fogyasztásának bűne [3 Móz. 11,10] nem olyan utálatos, mint a homoszexualitás bűne. Én ezzel nem értek egyet. Állást foglalnátok ebben a kérdésben?
g) [3 Móz. 21,2 0] szerint ha szembetegségem van, az Úr oltárát nem közelíthetem meg. Be kell vallanom, hogy olvasószemüveget használok. Teljesen élesnek kell lennie a látásomnak, vagy itt van azért egy kis játéktér?
h) A legtöbb barátom vágatja a haját, illetve borotválja a szakállát, beleértve a pajeszát is, holott ez [3 Móz. 19,27 szerint egyértelműen tilos. Milyen halálnemet javasoltok nekik?
i) [3 Móz. 11,8 ]-ból tudom, hogy ha döglött disznó bőrét illetem, tisztátalan leszek. A kérdésem, hogy szabad-e futballkapusnak beállnom, ha cérnakesztyűt húzok?
j) A nagybátyámnak van egy kis háztájija. Megsérti [3 Móz. 19,19]-et, mert földjébe kétféle magot vet. Ezenkívül a felesége olyan ruhát hord, ami kétféle anyagból (pamut és poliészter) készült. Most tényleg össze kell hívnom az egész gyülekezetet [3 Móz. 24,16], hogy megkövezzük őket, vagy pedig elég, ha egy meghitt családi körben lefolytatott ceremónia keretében megégetjük őket, amint ez azok esetében megengedett, akik az anyósukkal hálnak [3 Móz. 20,14]?
***
Van azért ezen kívül is, jócskán...
Egyáltalán nem marad el:)
Viccnek jó amit írtál, de süt az írójáról a tudatlanság.
Én nem fejtem ki miért. Majd ha másnak lesz kedve megteszi.
De csak azért nem, mert te vagy a kérdező.
Ne érts félre. Egyáltalán nem utállak, jó fej vagy meg minden. Csak tudom, hogy nincs értelme.
Nem, a vicc.hu ról.
Most viccen kívül, ezek tényleg nagyon kirívóak, de más is van, bőven.
Szia!
Mózes könyvei és a mai kor között közel szerény 3500 év a távolság. Ezek a törvények az akkor kiválasztott zsidó néppel kötött szövetség törvényei voltak, melyek közel 2000 éve Krisztus eljövetelével értelmüket vesztették.
Jézus Krisztus ugyanis eltörölte az áldozati rendszert, a kereszténységben ismeretlen fogalom a rabszolgaság, a szexnek a házasságban van a helye, ahol a házastárs pontosan tudhatja, hogy mikor van a havi ciklusa a másiknak, senkit nem kell megölni a tízparancsolat áthágásáért, nem bűn a tisztátalan állatok fogyasztása, nincs áldozati oltár, a pajesz nem jelképez semmit, ...stb.
Persze ez mind kiderül az újszövetségből, ami szintén a Biblia része, kár, hogy az illető leragadt az első 3 könyvnél a 66-ból, így logikusan nem tudhatja a történet végét...
Üdv. Péter
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!